רכבת תחתית מטעינה רכבים חשמליים
מערכות בלימה רגנרטיביות מאפשרות לקרונות של רכבת תחתית בברצלונה להפיק אנרגיה במקום חום. השיטה הטכנולוגית החדשנית משמשת לאספקת חשמל לנקודות ולתחנות טעינה של רכבים חשמליים בעיר. רשויות מקומיות בברצלונה שילבו כמה טכנולוגיות נקיות וחדשניות במרחב הציבורי בשביל להפוך את התחבורה הציבורית בעיר ל"ירוקה" יותר. הפתרון החדשני הוא חלק מיוזמה סביבתית שמכוונת להתמודדות עם שינויי אקלים. כמו כן באופן זה רשויות מקומיות בברצלונה משתדלות לעזור למעבר חלק לרכבים חשמליים פרטיים ברחבי העיר בשנים הקרובות. יוזמות סביבתיות רבות קוראות לתושבי ערים ולאזרחים של מדינות אירופיות לבחור מכוניות חשמליות.
שש-עשרה תחנות של רכבת תחתית בברצלונה ישתתפו בפרויקט החדש, MetroCharge. במסגרת הפרויקט, אנרגיית בלימה שמגיעה מרכבות תת-קרקעיות משמשת להזנה של הרכבות עצמן ומספקת תשתית חשמלית לתחנות. חלק מהמתח החשמלי עובר דרך כבלים לפני הקרקע ומזין תחנות טעינה לרכבים חשמליים.
מערכות בלימה רגנרטיבית מותקנות ברכבות כבר כמה עשורים. בשנים האחרונות גם תעשיית הרכבים החשמליים מאמצת את הטכנולוגיה. למערכות רגנרטיביות מנוע חשמלי שקולט אנרגיה שמיוצרת תוך כדי בלימה. בבלמים קונוונציונליים, הבלימה נהפכת לחום שמתבזבז. בשונה מזה, במערכת רגנרטיבית האנרגיה שמיוצרת בבלימה עשויה לשמש להאצה מיידית של הרכב. במקרה של הרכבת התחתית בברצלונה, האנרגיה החשמלית מועברת ישירות לכבלים ולחוטי חשמל שמזינים את תחנות הרכבת או תחנות טעינה לרכבים חשמליים שנמצאות על הקרקע.
אלברו לונה (Alvaro Luna), פרופסור להנדסת חשמל באוניברסיטה הפוליטכנית של קטלוניה אומר, כי המערכת החדשה היא פתרון חדשני ומסקרן דווקא בזכות היכולת שלה להעביר אנרגיה ממוחזרת לצורך שימושים מקומיים ספציפיים.