מגהמה - ציי רכב
חדשות
חדשות קלינטק
לעמוד קודם

רשויות מקומיות מחויבות להקמת תשתיות

01/04/2025
זמן קריאה: 1 דק'

בשנת 2021 העניק האיחוד האירופי סובסידיות למדינות החברות בו כדי לדחוף לשינוי סביבתי ותחבורתי בערים. רשויות אירופיות העמידו תנאי אחד חשוב מאוד: המדינות מתחייבות להשקיע בהתאמה לשינוי האקלים ובצמיחה בת-קיימה.

מרגע זה, סכומי עתק של מיליוני יורו הושקעו בתחבורה "ירוקה". בכלל זה בנייה וייצור של מדרחובים, אזורים מסודרים להולכי רגל, הקמת שבילי אופניים מסודרים והגדרה של אזורים אורבניים עם רמת פליטות נמוכה. למרות ההשקעה הנרחבת, מדינות מסוימות באיחוד האירופי מתקשות לעמוד ביעדים. מתברר כי עיריות ומועצות מקומיות רבות בספרד מתקדמות בנושא הסביבתי לאט וללא שינוי חיובי ממשי. לפי המועד שקבע האיחוד האירופי, ערים ספרדיות התחייבו להשלים רבע מהתוכנית לפחות עד סוף שנת 2024. אם זה לא היה קורה, האיחוד היה מושך את התקציבים.

ערים גדולות אחראיות ל-75% מפליטות הפחמן הדו-חמצני (CO2) בעולם. כלי תחבורה הם הגורמים העיקריים לזיהומים ולפליטות האלו. רשויות עירוניות רבות באיחוד האירופי קיבלו גישה לתקציבים סביבתיים של האיחוד האירופי. לפי התכנון הקיים, עד שנת 2030 מיליארדים רבים יושקעו בהורדת רמות הפחמן ב-55%. הנתון אמור לעלות עוד יותר עד שנת 2050 (90%). ספרד מפעילה אסטרטגיה ייחודית לתחבורה בת-קיימה (Sustainable Mobility Strategy) שנועדה להפחית את השימוש ברכבים פרטיים ב-35% עד שנת 2030.

כחלק מהתכנון, ערים עם יותר מ-50 אלף תושבים הונחו להגדיר אזורים ספציפיים עם רמות נמוכות של פליטות (ZBS, מספרדית zonas de bajas emisiones). הדרישה רלוונטית ל-400 ערים ומועצות עירוניות בסך הכול. ברצלונה, מדריד, סביליה וסרגוסה הן ערים גדולות שכבר הצליחו לעמוד במועד הראשוני והגדירו אזורי פליטות נמוכות. עם זאת 150 ערים אחרות לא עמדו בהתחייבות. המועד הראשוני נקבע לינואר 2023, ומאז הוארך.

מאמצי השיפור של תשתיות התחבורה לקראת עתיד "ירוק" יותר כוללים הקמה של שבילי אופניים, הרחבת פעילות של אוטובוסים חשמליים, תמיכה בנסיעות משותפות ושירותי השכרה של רכבים חשמליים.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן