מגהמה - ציי רכב
חדשות
חדשות תעופה
לעמוד קודם

תקציב של 7.2 מיליארד ש"ח לפיתוח שדות תעופה

13/01/2025
זמן קריאה: 3 דק'

לצד החזרה הדרגתית של חברות תעופה זרות לטוס לישראל וממנה, אישרה ממשלת ישראל תקציב של 7.2 מיליארד ש"ח לפיתוחים נוספים ובעלי משמעות של נמלי התעופה בישראל ומאות מיליונים למעברים היבשתיים. ההחלטה התקבלה לאחר עבודה יסודית של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, מנכ"ל המשרד, משה בן זקן, ומנכ"ל רשות שדות התעופה, שרון קדמי.

בשדה התעופה נתב"ג - השער המרכזי של ישראל לעולם - יבוצעו במסגרת התקציב פרויקטים להרחבת התשתיות הטרמינליות כדי להגדיל את קיבולת הנוסעים ולשדרג את תשתיות הבידוק והניהול. ניתנו תקציבים גם לפרויקט אחוד הבקרות (יב"ר) - הקמת יחידה ראשית חדשנית לניהול ובקרה משולבת, שתשפר מהותית את היעילות התפעולית והביטחונית בשדה התעופה. מערכות מיון המזוודות ומערכות הבידוק הטכנולוגי יותאמו לדור חדשני ומתקדם. כן אושרו הקמת הזרוע החמישית בטרמינל 3 להשלמת המבנה האווירי, החלפת 24 גשרי עליית נוסעים למטוסים בשלוחות C, B ו-D, שדרוג טרמינל 1, הוספת שטחי חניה והמשך פיתוח של מערכות מתקדמות לניהול ובקרה.

התקציב כולל גם שדרוגים ממשיים בנמל התעופה רמון ובנמל התעופה חיפה, שיתמכו בהגדלת הקיבולת של הנוסעים והמטענים וישמשו חלופה ותוספת לפעילות האווירית בישראל. לאחרונה שופץ שדה התעופה בחיפה, וחברת התעופה החדשה אייר חיפה כבר החלה להוציא ממנו טיסות מסחריות לחו"ל. הממשלה אישרה גם את ההצעה הנוספת של שרת התחבורה לפתח את מעברי הגבול היבשתיים בסך 586.6 מיליון שקלים.

השרה רגב: "מדובר בתקציבים בעלי משמעות שיאפשרו לפתח ולשדרג את השערים האוויריים של ישראל כך שיעמדו בשורה הראשונה של נמלי התעופה בעולם. לאחר פירוק ציר הרשע, אנו עדים למגמה גוברת של חזרת חברות תעופה לטוס לישראל וממנה.

"משיחות שקיימתי עם שרי תחבורה וחברות תעופה ברחבי העולם, אני מעריכה שמגמה זו תמשיך להתחזק. ברוח החזון שלי לנגישות תחבורתית באוויר, ביבשה ובים, תקציב זה יסייע לפיתוח תשתיות חדשניות, בטוחות ומתקדמות. כך גם במעברי הגבול היבשתיים שישמשו גשר למסחר, לתיירות ולשיתוף פעולה בין המדינות המתונות במזרח התיכון, וישמשו בעתיד גם כגשר לשלום בטוח."

מנכ"ל המשרד בן זקן: "אנו עושים הכול כדי להבטיח תנועה אווירית רציפה, בטוחה ונגישה לישראל וממנה, הן לנוסעים והן למטענים. התקציב שאושר יאפשר להפוך את נתב"ג לאחד מנמלי התעופה המובילים בעולם, לצד חיזוק שדות התעופה רמון וחיפה. אנו ממשיכים לתכנן שדות תעופה נוספים, בהתאם לצרכים העתידיים של ישראל.

"חברות התעופה הישראליות לא הפסיקו לטוס אף יום אחד בתקופה המורכבת הזו, וסייעו לשמור על הביטחון והקישוריות האווירית של המדינה.

"אנו מחויבים להפוך כל נקודת מעבר בנמלי האוויר ובמעברי היבשה למרכז טכנולוגי מתקדם, שיהיה מוכן לצרכי התחבורה של העתיד תוך שמירה על איזון בין יעילות לבין אבטחה."

 

 

ההשקעה בתשתיות התעופה בישראל צפויה להביא לשדרוג ממשי בנמלי התעופה ולשיפור חוויית הנוסעים. לצד מענה לצמיחה הצפויה במספר הנוסעים, התקציב יתמוך גם בחיזוק מעמדה של ישראל כשער מרכזי לעולם, תוך התאמה לסטנדרטים בינלאומיים מתקדמים.

התקציב שאושר לשדרוג שדות התעופה כולל התחייבות בהיקף של 7.166 מיליארד ש"ח, מתוכם 943.6 מיליון ש"ח במזומן לשנת 2025. תקציב של 3.66 מיליארד ש"ח לביצוע מיידי ו-3.5 מיליארד ש"ח נוספים יוקפאו, עם אפשרות לשחרור בהתאם לצרכים ולאישורים עתידיים. הממשלה הסמיכה את שרת התחבורה והבטיחות בדרכים להאציל סמכויות לסמנכ"ל כלכלה במשרד התחבורה, ואת שר האוצר להאציל סמכויות לרכזת תחבורה באגף התקציבים, לצורך גמישות תקציבית במשך השנה.

מאות מיליוני השקלים שאושרו לשדרוג מעברי הגבול נבעו מההערכה היסודית של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים כי תנועת הנוסעים במעברי הגבול היבשתיים בישראל בשנה הנוכחית, 2024, צפויה להגיע ל-4.6 מיליון נוסעים, ובשנת 2025 תגדל בהרבה וצפויה להסתכם ב-5.6 מיליון נוסעים. התחזית לתנועת מטענים במעברי הגבול היבשתיים בשנת 2024 היא 151,412 משאיות, ובשנת 2025 תסתכם ב-164,000 משאיות.

בתוכנית הפיתוח של הרשות לפעילות מעברי הגבול כלולים פרויקטים שנועדו להגדלת הקיבולת ושיפור השירות לציבור. בכלל זה הקמת הטרמינל באלנבי, שיפוץ והרחבה של שני אולמות היוצאים במסוף אלנבי ותכנון והקמה של מערכת מסועים לשינוע תפזורת במסוף אלנבי.

התקציב המעודכן מיועד גם לביצוע פרויקטים חדשים ולתגבור פרויקטים קיימים.

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן