מגהמה - ציי רכב
כתבות
מגה מראיין
לעמוד קודם

40 שנה לדאסו סיסטמס

מעיצוב בתלת-ממד לתאום וירטואלי של גוף האדם: ריאיון עם אוליבייה ריבט

11/01/2023
זמן קריאה: 4 דק'

אוליבייה ריבט, סגן נשיא EMEA ורוסיה בדאסו סיסטמס, מציג את אבני הדרך בהתפתחותה של החברה הצרפתית לכבוד חגיגות ה-40 של החברה.

 

דאסו סיסטמס חוגגת 40 שנות טכנולוגיה. כיצד השפיעה הטכנולוגיה שלה על התעשייה?

ריבט: "דאסו סיסטמס מניעה חדשנות. הטכנולוגיה שלנו שינתה את האופן שבו מוצרים מעוצבים ומיוצרים. הדוגמאות רבות, בהן חברות כגון בואינג וטויוטה, ופרויקטים כגון "הלב החי" שמניע טרנספורמציה של שירותי הבריאות. פיתחנו מודלים של לב אנושי דיגיטלי מותאם אישית ומדויק ברמה גבוהה. פרויקט אחר הוא "סינגפור הווירטואלית", שבו עיר נעשית ירוקה יותר ורמת החיים בה משתפרת.

"מיומה הראשון, החברה הייתה חלוצת חדשנות. הפתרונות שלנו אפשרו לעצב ולהנדס באופן וירטואלי רכיבים שייהפכו למוצרים בעולם האמיתי, ולהציע יתרונות כגון צמצום מספר הפרוטוטייפים ושיפור איכות המוצר. המאה ה-21 הביאה איתה דרכי עבודה חדשות: הנדסה גלובלית נהפכה לאפשרית כאשר מהנדסים עובדים בסביבה וירטואלית שיתופית."

 

דאסו סיסטמס ידועה בעולם הרבה בזכות פתרונות CAD ו-PLM שלה, ששימשו בבניית מטוסים באופן דיגיטלי מלא - בואינג 777, בואינג 787 דרימליינר. מה היו אבני הדרך שהביאו את החברה למצבה כיום?

"דאסו סיסטמס הוקמה בשנת 1981 כ-Spin Off של Dassault Aviation. אבל אנחנו לא מייצרים מטוסים. אנחנו חברת תוכנה מדעית, שמשרתת שלושה סקטורים כלכליים: מדעי החיים ורפואה, ייצור ותעשייה, תשתית וערים. תמיד עזרנו לפירמות תעשייתיות לבצע מהפכות בדרך שבה הן מעצבות ומייצרות מוצרים.

"למשל, טכנולוגיית 3D. שכללנו אותה מהשנים המוקדמות והפכנו אותה למערכת אינטגרטיבית של עיצוב מוצר. עם בואינג למשל יצרנו מודל תלת-ממדי של ה-777 בשנת 1989, והשפענו על ההתקדמות של כל התעשיות בחברה המודרנית. ניהול מחזור חיי מוצר או ניהול מוצר מקצה לקצה, משלב העיצוב עד למיחזור, כולל הפקה והפצה, זה היה השלב הבא.

"ב-2012, פלטפורמת 3DEXPERIENCE איפשרה לבצע סימולציית תלת-ממד לעולם האמיתי ביקום וירטואלי. כל זה על פלטפורמה אחת, המשלבת מידול וסימולציה מבוססות נתונים מהעולם האמיתי. גולת הכותרת של העשור האחרון הייתה ההשקה של פלטפורמת עיצוב המוצר 3DEXPERIENCE, שנמצאת בשימוש לא רק אצל בואינג או Airbus, אלא גם בקרב הרוב המוחלט של יצרני המכוניות החשמליות ומספר חברות נוספות בתחום הרכב. ההטמעה של סביבה כזו מאפשרת לבצע טרנספורמציה דיגיטלית.

"משנת 2020, דאסו סיסטמס עושה צעד נוסף כשהיא מציגה את חוויית התאום הווירטואלי."

 

האם לדאסו סיסטמס יש רעיון כיצד להוביל טרנספורמציה דיגיטלית?

"טרנספורמציה דיגיטלית אינה משהו שמבצעים 'על הדרך'. התהליך יהיה אפקטיבי אם יבוצע עקב בצד אגודל, תוך כדי ניהול סדר עדיפויות. גישה זו מחלקת את המשימה הגדולה למספר תהליכים ותתי משימות שאפשר ליישם. חברות שמעוניינות לבצע טרנספורמציה, צריכות להגדיר נקודת פתיחה קונקרטית וברורה לאורך שרשרת הערך. בחברה מסוימת זה יהיה יצירת חיבור בין העיצוב לייצור, בחברה אחרת אופטימיזציה של שיתוף פעולה עם ספקים, ובחברה שלישית המטרה תהיה קו ייצור חדש במודל תלת-ממד.

"תהיו מספיק אמיצים לעשות צעד לעבר טרנספורמציה דיגיטלית. עם מטרה ברורה ועם השותף הנכון, חברות יכולות רק להרוויח."

 

 

מה לגבי חברות סטרט-אפ שיש להן רעיון מעניין אך חסרות הון כדי להשתמש בטכנולוגיות שלכם?

"חלק מהחזון ומהמשימה שלנו הוא קידום חדשנות בת קיימא. אנחנו מציעים תוכניות מיוחדות לסטארט-אפים, שבמסגרתן יזמים צעירים מקבלים גישה לפתרונות שלנו לעיצוב מוצר לצד תוכנית תמיכה מקיפה.

"מעבדת 3DEXPERIENCE היא פלטפורמת חדשנות שתומכת במספר פרויקטים נועזים, שיש להם סיכוי לשנות את פני החברה ועומדים בקריטריונים של יעדי פיתוח בר קיימא של האו"ם. לדוגמה, חברה בשם L’Increvable פיתחה על הפלטפורמה שלנו מכונת כביסה ראשונה שכל חלק בה אפשר להחליף. בעולם שלנו, שבו כל אדם אחראי ל-20 ק"ג פסולת אלקטרונית בשנה, משקי הבית זורקים מכונות כביסה ברגע שהן מתקלקלות. המיזם הזה מכתיב תרבות חדשה."

 

מה זה בדיוק הקונספט של התאום הווירטואלי בפלטפורמת 3DEXPERIENCE?

"פלטפורמת 3DEXPERIENCE מעניקה ויזואליזציה, מודלים וסימולציה של המוצר וסביבתו. היא מדמה מוצר מסוים או מערכת מסוימת כפי שמתקיימים בהווה, כפי שעוצבו, נבחנו ויוצרו בעבר, וכפי שאפשר להשתמש בהם ולתחזק אותם בעתיד.

"התאום הווירטואלי מקדם חדשנות באמצעות תוכנה מדעית שיודעת ליצור מודל וירטואלי של מוצרים באופן מלא ומדויק. התוכנה משפרת שיתוף פעולה ומאפשרת להפיק תועלת ולשתף מהידע הקיים. למשל, בתעשיית התחבורה, טכנולוגיית התאום הווירטואלי מאיצה את שלבי אישור הקונספט, העיצוב המפורט והעיצוב, וחוסכת מבחנים פיזיים. עקב כך היא מצמצמת את טביעת הרגל הפחמנית ותורמת לתהליך עיצוב מעגלי יותר.

"בתחום הרפואה ומדעי החיים, הכרזנו לאחרונה בשיתוף מכון ה.הרטמן ומכון רפאל על פרויקט VORTHEx, סימולטור הרדיותרפיה הראשון בעולם. התאום הווירטואלי מסייע בשלל תחומים במעבר מן העולם הפיזי לעולם וירטואלי, תוך הפחתת סיכונים, עלויות ופסולת."

 

מה עדיף בעיניך, כלכלת מוצר או כלכלת חוויות?

"ההימור שלי: כלכלת חוויות, שבה הערך האמיתי של המוצר מגיע מהאופן שבו משתמשים בו. כלכלת חוויות התפתחה מאוד בזמן המגיפה, והולידה ציפיות חדשות בקרב אזרחים, מטופלים וצרכנים. כדי למקד את מאמצי החדשנות בחוויה של הצרכן, יש לאסוף תובנות עסקיות מכל רחבי האקו סיסטם העסקי. עיצוב חוויית הלקוח הנכונה מצריך לא רק מעורבות אלא גם שיתוף פעולה בין כל התפקידים בחברה."

 

כיצד השפיעה הקורונה על הפיתוח העסקי?

ריבט: "העולם שבו אנו חיים היום נזיל מאוד, מורכב ונתון לשינויים. הלקוחות שלנו עומדים בפני אתגרים שהולכים וגוברים. הם מתמודדים עם עלייה במחירי חומרי הגלם והאנרגיה, מחסור ברכיבים, הפרעות בשרשרות האספקה, מחסור במוצרים, במיומנות ובכישרון כדי לבצע את השינוי הנחוץ.

"בהתמודדות עם האתגרים העצומים האלה, חוויית התאום הווירטואלי יכולה לסייע לדמיין ולהמציא מחדש את העולם של מחר, ובו בזמן לצמוח ולקדם אג'נדה לקיימות ולצמיחה, כל זה באופן מהיר מאי פעם."

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן