מגהמה - ציי רכב
כתבות
מגה משפט
כללי
לעמוד קודם

בקשה לתביעה ייצוגית: היעדר חלקי חילוף

30/06/2025
זמן קריאה: 2 דק'

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה נגד חברת צ'יינה מוטורס מירושלים, יבואנית בלעדית ומשווקת רכב רשמית של רכבי מקסוס בישראל, ובין היתר את הדגמים מקסוס EUNIQ 5 ומקסוס EUNIQ 6, רכבים חשמליים הנטענים על ידי חשמל באמצעות כבל טעינה תואם.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים על ידי מנחם וינפלד מבית"ר עלית, נאמר כי חובתה של צ'יינה מוטורס כיבואנית ומשווקת לספק חלפים לרכבים שהיא משווקת, וכי חובה זו חלה עליה הן מכוח התחייבותה האישית בכתבי האחריות לרכבים הנמכרים והן מכוח החוק.

ואולם החברה מפרה חובה חקוקה זו ואינה מספקת את חלקי החילוף הנדרשים ללקוחותיה, ובמחדלה זה גורמת להשבתת רכבים הזקוקים לחלקי חילוף, להפסד ממוני, לעוגמת נפש ולאובדן שווי שוק ממשי של הרכבים שהיא מייבאת.

בבקשה נאמר כי חובתה של החברה מכוח החוק היא כפי שנקבע בסעיף 48 לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, הקובע בין השאר את חובתו של היבואן לספק מוצרי תעבורה לרכב בתוך שבעה ימים מדרישת הלקוח ולמשך 7 שנים ממועד רכישת הרכב.

לטענת המבקש, מייד לאחר שרכש מהחברה רכב חשמלי מסוג EUNIQ 5 התברר לו, כי הרכב לוקה בשלל לקויות ובעיות שאין בידי החברה לפתור בשל מחסור חמור בחלקי חילוף מתאימים. לדבריו, משיחות שניהל עם נציג החברה ולקוחות אחרים שלה, התחוור לו כי החברה אינה מספקת חלפים ללקוחות נוספים בניגוד לחוק יבואני רכב.

לא היה במלאי החברה חלק חלופי לשם טיפול בתקלה בשקע הטעינה שבעטיה חדל רכבו מלהיטען בעמדת הטעינה הביתית אלא אך ורק בעמדות טעינה ציבוריות ומהירות.

לדברי המבקש, לו היה מודע לטרדות שיהיו לו בשל התקלות הרבות ברכב, ובעיקר בשל היעדר חלפים ייעודיים כדי לתקן את התקלות, לא היה רוכש את הרכב אף לא במחיר מופחת מזה ששילם. מחדלה של החברה באספקת חלפים מתפרש על פני כל מכלול הרכב, ולמעשה עד היום נבצר ממנו להשתמש ברכבו באופן סדיר בשל התחזוקה המסורבלת, המצריכה טעינה בעמדות ציבוריות יקרות, אשר בחלק גדול מהמקרים תפוסות ומצריכות המתנה ממושכת.

בבקשה נאמר, כי בחישוב אומדן הנזקים הביא המבקש בחשבון את ירידת ערך הרכב עקב המחסור בחלפים, את דמי השימוש ברכב בזמן שהייתו הארוכה במוסכים, את עלות השימוש ברכב הממונע בבנזין על עלויותיו, שווי הזמן שבו נאלץ לבלות במוסכים, הזמן היקר שבו נאלץ לבלות בעמדות טעינה ציבוריות ועוגמת הנפש שנגרמה לו. בחישוב על דרך האומדן, הנזק המצטבר אשר נגרם לחברי הקבוצה המיוצגת כפועל יוצא ממחדלי החברה הוא כ־7,000 ש"ח לכל אחד.

המבקש מציין, כי בתגובה לפוסט שפירסם בקבוצת פייסבוק המשותפת לבעלי רכבים מיבוא של החברה, הוא נענה על ידי עשרות רבות של רוכשים נוספים, הטוענים כי אף הם ניזוקו על ידי החברה בשל תקלות רבות והיעדר חלפים, ובשל כך נבצר מהם להשתמש בכלי הרכב פרקי זמן ממושכים ביותר.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן