בקשה לתביעה ייצוגית: תקלה בסוללת המתח הגבוה
בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה נגד AUDI AG וצ'מפיון מוטורס מבני ברק, המייבאת, משווקת ומוכרת בישראל את רכבי אודי, בטענה לתקלה בטיחותית סדרתית חמורה בסוללת המתח הגבוה המותקנת ב־400 רכבי אודי PHEV, דגמים Q5, A6 ו־A7 שיובאו לישראל.
בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז־לוד על ידי גיא רון מרעננה נאמר, כי בהתאם למפורט במסמכים טכניים שפרסמה אודי, התחממות יתר של הסוללה עלולה לגרום להתלקחותה, ולעת עתה אין לאודי פתרון זמין למניעת התלקחות הסוללה.
משכך הוציאה אודי במחצית חודש יולי קריאה חוזרת בישראל, והודיעה לבעלי הרכבים האלו על התקלה. היא דרשה מהם להימנע מטעינת הסוללה ומשימוש במצבי ההפעלה BATTERY CHARGE ו־BATTERY HOLD, ואף זימנה אותם למרכזי השירות של צ'מפיון לצורך ביצוע עדכון תוכנה שנועד להבטיח את הפסקת השימוש בסוללה.
בבקשה מצוין, כי הרכבים הרלוונטיים, שהם רכבי יוקרה הנמכרים במחיר ממוצע של 600,000 ש"ח (בין 400,000 ל־800,000 ש"ח) ואשר רוכשיהם שילמו פרמיה של כ־30% יחסית לדגמי הבנזין הרגילים של אותם רכבים בעבור מערכת ההנעה החשמלית, תוכננו לאפשר נסיעה של עד כ־65 קילומטרים בהנעה חשמלית מלאה ללא צורך בהפעלת מנוע הבנזין, כלומר בעל רכב המקפיד להטעין את רכבו מדי יום, ואשר עיקר נסיעותיו עירוניות או בין־עירוניות קצרות, יכול להשתמש במנוע החשמלי ללא הפעלה כמעט של מנוע הבנזין.
בגלל תקלת הבטיחות הסדרתית בסוללת המתח הגבוה והקריאה החוזרת שנקטה אודי כדי למנוע את התרחשותה, מערכת ההנעה החשמלית ברכבים הרלוונטיים הושבתה עד להודעה חדשה. השבתה זו הפכה את הרכבים הרלוונטיים לנחותים יחסית לגרסאות הבנזין של אותם דגמים, שכן משקלם גבוה במאות קילוגרמים בשל מכלולי מערכת ההנעה החשמלית שאינם פעילים עוד, ובהם הסוללה, המנוע החשמלי, ממיר המתח, כבלי המתח הגבוה ומערכת הקירור.
אשר על כן בית המשפט מתבקש לפסוק פיציים בגין הנזקים הרבים שנגרמו וייגרמו לחברי הקבוצה המיוצגת עקב תקלת הבטיחות הסדרתית בסוללה, ולהבטיח כי יינתן להם סעד אפקטיבי ומלא בהתאם להיקף הפגיעה ולמשך התקלה.
אילוסטרציה

