מגהמה - ציי רכב
כתבות
מגה משפט
כללי
לעמוד קודם

דליפת בנזין ברכבים פיג'ו וסיטרואן

30/11/2022
זמן קריאה: 1.5 דק'

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה נגד יבואנית הרכבים חברת דוד לובינסקי ונגד החברה ההולנדית STELLANTIS, יצרנית הרכבים פיג'ו וסיטרואן המשווקים והמטופלים בתקופת האחריות על ידי דוד לובינסקי. במוקד הבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בת"א עומדת תקלה סדרתית ורוחבית במערכת פליטת אדי הדלק המותקנת בכלי רכב מסוג PEUGEOT ו-CITROEN הכוללת דליפה של נוזל בנזין מתוך השסתום הייעודי (ROV) המחובר למכל הדלק ואמור למנוע את דליפת הנוזל.

התקלה מתבטאת בין היתר בגמגום ואובדן כוח של המנוע, ומלווה בקודי תקלה ספציפיים הנשלחים למחשב הרכב והמביאים להידלקות של נורות אזהרה על לוח המחוונים, באופן המחייב את בעלי הרכב להפסיק את השימוש ברכב ולהגיע מייד למוסך.

בבקשה שהגיש רפאל מיוחס, תושב גבעת שמואל נאמר, כי מעבר לנזקים הכספיים הנגרמים לבעלי הרכבים, התקלה, שבמסגרתה השסתום הייעודי אינו פועל באופן תקין ומאפשר דליפת נוזל בנזין ממכל הדלק המצטבר בתוך הקניסטר, היא כשל בטיחותי חמור. זאת מאחר שהיא עלולה לגרום שריפה ולסכן את משתמשי הרכב ואת המצויים בסביבתו. ואכן, הרגולטור ביפן חייב את היצרנית לבצע שתי קריאות יזומות לתיקון (RECALL) בגין הכשל.

לטענת המבקש, המשיבות מודעות היטב לכשל בשסתום הייעודי ולתקלה הסדרתית והרוחבית האמורה, ואולם הן מתכחשות לעצם קיומה או לאחריות לנזקים הנובעים ממנה. חברת דוד לובינסקי משתתפת במקרים מסוימים בחלק מעלות תיקון התקלה, דהיינו מעניקה פיצוי סלקטיבי לחלק קטן מבעלי הרכבים בלבד.

בית המשפט מתבקש לחייב את המשיבות להודיע לכל בעלי הרכבים שבהם קיים הפגם האמור על קיומו של הפגם, ולבצע קריאת תיקון יזומה (RECALL) לצורך טיפול בדליפת דלק מהמכל. כמו כן לפצותם בגין עלויות תיקון והחלפה של מכלולים וחלקים ברכבים, בכלל זה מכל הדלק והקניסטר, הנובעים מקיום הפגם האמור, ולפצותם בגין ירידת הערך לרכב, הנובעת מעצם קיומו של הפגם המובנה ברכב, בשיעור של 20% לפחות משוויו, ובגין נזקיהם הבלתי ממוניים.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן