הסדר פשרה עם גט טקסי: פיצוי ללקוחות עסקיים
לבית המשפט המחוזי מרכז הוגשה בקשה לאישור הסדר פשרה בתובענה ייצוגית שהוגשה נגד חברת ג'יטי גט טקסי סרוויסס ישראל. החברה משמשת מעין תחנת מוניות בפריסה ארצית, ומספקת שירותי הזמנת מוניות באמצעות פורטל אינטרנטי ואפליקציה סלולרית לנהגים שהתקשרו עימה. בין היתר, החברה מציעה שירות לבעלי עסקים, המאפשר להם להזמין נסיעות מוניות ולשלם עליהן באשראי.
על פי בקשת האישור שהוגשה על ידי משרדי עורכי הדין הורוביץ, אבן, אוזן ושות' מתל אביב ובן־יעקב, שוימר, דולב ושות' מרמת־גן, נטען כי בין השנים 2010 ל־2016, בנסיעות שהוזמנו דרך החשבון העסקי ליעדים מוסכמים מראש, חייבה החברה את לקוחותיה פעמים רבות - באופן שיטתי או למצער עקב טעות שיטתית - במחיר גבוה מהמחיר שעליו הוסכם במסגרת ההסדר בין הצדדים.
בתגובה טענה החברה, כי כל החיובים בוצעו בהתאם למחירון שנקבע עם הלקוחות העסקיים, וכי המקרים שפורטו בבקשה אינם מייצגים את התנהלותה מול כל לקוחותיה. לכן אי אפשר להסיק מהם על פגיעה בקבוצה רחבה.
במסגרת הסדר הפשרה התחייבה החברה להעניק פיצוי כולל של 1.75 מיליון ש"ח לחברי הקבוצה המיוצגת באמצעות מתן הנחות שימוש ללקוחות פעילים ב־18 החודשים שקדמו למועד הגשת הבקשה. ההטבות יכללו 4 הנחות לנסיעות מוניות ו־4 הנחות למשלוחים, בסך הכול 8 הנחות בשווי 10.35 ש"ח כל אחת.
ההנחות יוזנו לחשבונות העסקיים של הלקוחות על ידי החברה באופן יזום, ללא צורך בפעולה מצד הלקוח. הנחות השימוש בעבור נסיעות יהיו זמינות בתוך 30 יום ולמשך שלושה חודשים, וההנחות למשלוחים יהיו זמינות גם כן בתוך 30 יום, אך למשך שישה חודשים.