מגהמה - ציי רכב
כתבות
מגהמה פלוס
לעמוד קודם

תאונות דרכים עם נפגעים - סיכום שנת 2021

06/06/2022
זמן קריאה: 5 דק'

בשנת 2021 עלה מספר התאונות והנפגעים לעומת שנת 2020, שבה ירד מספר התאונות והנפגעים עקב התפשטות נגיף קורונה. בשנים האחרונות עלו מספר התאונות החמורות (קטלניות וקשות) ומספר הנפגעים חמור (הרוגים ופצועים קשה). הנתונים מבוססים על עיבודים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

על פי נתוני תאונות דרכים עם נפגעים שאירעו בשנת 2021, באותה שנה דווח למשטרת ישראל על 11,554 תאונות דרכים עם נפגעים שסווגו בלמ"ס כת"ד מורחב, עלייה של 6.6% לעומת שנת 2020 וירידה של 8.8% לעומת 2019. מספר התאונות הקטלניות (17.5%) והקשות (16.3%) עלה לעומת שנת 2020, שבה ננקטו בישראל מעת לעת הגבלות להתגוננות מפני התפשטות נגיף קורונה, והן הביאו בין היתר לירידה בנסועה.

גם בהשוואה לשנים קודמות הייתה בשנת 2021 עלייה במספר התאונות החמורות (קטלניות וקשות): לעומת שנת 2019 עלייה של 5.3% במספר התאונות הקטלניות ושל 3.5% במספר התאונות הקשות, לעומת שנת 2018 עלייה של 17.5% במספר התאונות הקטלניות ושל 13.8% במספר התאונות הקשות.

בשנת 2021 נהרגו בתאונות דרכים 364 בני אדם לעומת 305 בשנת 2020. מספר ההרוגים עלה ב-19.3% לעומת השנה הקודמת, מספר הפצועים קשה עלה ב-18.6%, מספר הפצועים קל עלה ב-9.8% ומספר הנפגעים עלה ב-11.0% לעומת השנה הקודמת. גם לעומת השנים הקודמות עלה מספר ההרוגים והפצועים קשה: לעומת שנת 2019 עלייה של 2.5% במספר ההרוגים ושל 2.7% במספר הפצועים קשה, ולעומת שנת 2018 עליות של 15.2% ו-13.5%, בהתאמה.

 

 

שיעור ההרוגים ל-100 אלף תושבים בשנת 2021 הוא 3.8 לעומת 3.3 בשנת 2020, 3.9 ב-2019 ו-3.6 ב-2018.

מספר ההרוגים הערבים עלה ב-9.0% (109 לעומת 100 בשנת 2020), ומספר ההרוגים היהודים עלה ב-27.7% (221 לעומת 173, בהתאמה). לעומת שנת 2019, מספר ההרוגים הערבים ירד ב-3.5% ומספר ההרוגים היהודים עלה ב-8.9%. 28.8% מהנפגעים בתאונות דרכים (29.9% מההרוגים) היו ערבים (שהם 21.1% מאוכלוסיית ישראל).

מכלל הנהגים שהיו מעורבים בתאונות דרכים עם נפגעים, 74.6% היו גברים ו-25.4% נשים (אחוז הנשים מכלל המורשים לנהוג בשנת 2021 היה 44.7%).

62.1% מההרוגים נפגעו בתאונות שאירעו בדרכים לא-עירוניות, שהן רק 32.0% מכלל התאונות.

שיעור מעורבותם של אופנועים בתאונות דרכים עם נפגעים ירד ל-10.9% לעומת שנת 2020 (11.5%). שיעור זה גדול פי 2.7 מחלקם במצבת הרכב של שנת 2021 (4.1%) ופי 6.1 מחלקם בנסועה השנתית (1.8%).

עד סוף שנת 2021 שילם המוסד לביטוח לאומי 5.1 מיליארד ש"ח לנפגעי תאונות דרכים בעבודה, שאירעו בשנים 2021-2013.

במספר הנפגעים בתאונות שהיו מעורבים בהן אופניים חשמליים ובתאונות עם קורקינטים חשמליים חלה עלייה ניכרת בשנת 2021. בתאונות שדווחו למשטרה והיו מעורבים בהן אופניים חשמליים נפגעו 1,643 בני אדם, עלייה של 14.8% לעומת שנת 2020 (1,431 בני אדם). נוסף על כך בבתי החולים אושפזו 644 פצועים בעקבות תאונות דרכים עם אופניים חשמליים ולא דווחו למשטרה - עלייה של 21.3% לעומת שנת 2020 (531 פצועים).

בתאונות שדווחו למשטרה והיו מעורבים בהן קורקינטים חשמליים נפגעו בשנת 2021 953 בני אדם, עלייה של 37.3% לעומת שנת 2020 (694 בני אדם). נוסף על כך אושפזו בבתי החולים 382 פצועים בעקבות תאונות דרכים שבהן היו מעורבים קורקינטים חשמליים ולא דוּוחו למשטרה - עלייה של 46.4% לעומת שנת 2020 (261 פצועים).

 

תאונות דרכים עם נפגעים לפי סוג דרך וחומרת תאונה, 2021
סוג דרך סך הכול תאונות קטלניות תאונות קשות תאונות קלות
סך הכול 100% 100% 100% 100%
עירוניות 68.0% 40.2% 64.6% 69.9%
לא עירוניות 32.0% 59.8% 35.4% 30.1%

 

תאונות דרכים עם נפגעים לפי סוג דרך וחומרת תאונה, 2021

 

הולכי רגל שנפגעו בתאונות דרכים לפי חומרת פגיעה, 2021
חומרת פגיעה סה"כ נפגעים מזה: הולכי רגל שנפגעו אחוז הולכי הרגל מתוך סך הנפגעים באותה חומרת פגיעה
סך הכול 20,230 2,786 13.8
הרוגים 364 98 26.9
פצועים קשה 2,458 633 25.8
פצועים קל 17,408 2,055 11.8

 

הולכי רגל שנפגעו בעת חציית כביש לפי חומרת פגיעה, 2021

 

כלי רכב מעורבים בתאונות עם נפגעים

20,992 כלי רכב ונהגים היו מעורבים בתאונות דרכים עם נפגעים בשנת 2021, עלייה של 7.7% לעומת שנת 2020, וירידה של 7.8% לעומת שנת 2019. משאיות גדולות (16 טונות ומעלה) נחשבות מסוכנות במיוחד: חלקן במצבת הרכב היה 0.8% ובנסועה 2.9%, אך הן היו מעורבות ב-6.1% מהתאונות הקטלניות (לעומת 6.7% בשנת 2020).

 

כלי רכב מעורבים בתאונות דרכים עם נפגעים, 2021
סוג הרכב אחוז במצבת הרכב אחוז בנסועה השנתית (נתוני 2020) אחוז מעורבות בתאונות עם נפגעים אחוז מעורבות בתאונות קטלניות
סך הכול 100.0 100.0 100.0 100.0
מזה:        
רכב פרטי 86.3 77.7 66.8 51.0
משאית עד 3.5 טונות (משקל כולל) 4.9 6.6 4.1 5.1
משאית 16.0+ טונות (משקל כולל) 0.8 2.9 1.1 6.1
אופנועים 4.1 1.8 10.9 16.0

 

נפגעים בתאונות שהיו מעורבים בהן אופניים חשמליים לפי חומרת פגיעה
  נפגעים 2021 2020 אחוז שינוי לעומת שנת 2020 אחוז שינוי לעומת שנת 2019 אחוז שינוי לעומת שנת 2018
נפגעים בתאונות לפי הדיווחים למשטרה סך הכול 1,643 1,431 14.8 -7.4 -17.1
הרוגים 13 23 -43.5 -27.8 -31.6
פצועים קשה 164 140 17.1 2.5 12.3
פצועים קל 1,466 1,268 15.6 -8.2 -19.4
נפגעים שאושפזו בבתי חולים בגלל תאונות
לא דווחו למשטרה
סך הכול 644 531 21.3 27.3 13.4
פצועים קשה 217 173 25.4 31.5 13.0
פצועים קל 426 350 21.7 25.7 14.8
ערך MAIS לא ידוע 1 8 -87.5 -50.0 -80.0

 

נהגי אופניים חשמליים שנפגעו בתאונות לפי גיל, 2021
קבוצות גיל נהגים שנפגעו בתאונות שדווחו למשטרה נהגים שאושפזו בבי"ח אך לא דווחו למשטרה
סך הכול 1,333 593
11-0 10 24
15-12 107 120
18-16 178 92
24-19 172 85
+25 756 272
לא ידוע 110 -

ת"ד מורחב וכללי עם נפגעים קל

 

נפגעים בתאונות שהיו מעורבים בהן קורקינטים חשמליים, לפי חומרת פגיעה
  נפגעים 2021 2020 אחוז שינוי לעומת שנת 2020 אחוז שינוי לעומת שנת 2019 אחוז שינוי לעומת שנת 2018
נפגעים בתאונות לפי הדיווחים למשטרה סך הכול 953 694 37.3 59.4 302.1
הרוגים 5 2 0.015 150.0 400.0
פצועים קשה 69 46 50.0 68.3 228.6
פצועים קל 879 646 36.1 58.4 308.8
נפגעים שאושפזו בבתי חולים
תאונות שלא דווחו למשטרה
סך הכול 382 261 46.4 82.8 679.6
פצועים קשה 145 98 48.0 61.1 806.3
פצועים קל 236 159 48.4 100.0 615.2
ערך MAIS לא ידוע 1 4 -75.0 0.0 -

 

נהגי קורקינטים חשמליים שנפגעו בתאונות לפי גיל, 2021
קבוצות גיל נהגים שנפגעו בתאונות שדווחו למשטרה נהגים שאושפזו בבי"ח אך לא דווחו למשטרה
סך הכול 777 148
11-0 11 10
15-12 36 21
18-16 63 15
24-19 157 22
+25 466 80
לא ידוע 44 -
תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן