מגהמה - ציי רכב
מבחני דרכים
מכוניות מסחריות
לעמוד קודם

מגה בוחן: שברולט סילברדו דאבל קבינה 2,500 LTZ+ 4X4

​הטנדר הגדול המוביל בארץ שדרג את עצמו, וכעת לא נופל בממדיו מפורד, הרכב שהיה עד עכשיו הגדול ביותר בקבוצה, וארוך מראם ב-30 ס"מ. הוא מסוגל לשאת 600-650 ק"ג יותר משניהם, ומבחינת ההספק נופל אך מעט מפורד ועולה בהרבה על ראם.

בחן, כתב וצילם: יוני קלרמן |  
19/05/2022
זמן קריאה: 7.5 דק'

 

מדי כמה חודשים, כשאני בוחן את אחד משלישיית הטנדרים האמריקנים הענקיים המופלאים, אני מתמלא חדווה, שכן על אף שנות ניסיון רבות בחסימת כל פרצה בחוק ומניעת כל אפשרות שהאזרח הקטן ירוויח משהו על חשבון הממשלה, יש עדיין מקום אחד שבו נפתולי המיסוי לא מצליחים למנוע מאיתנו ליהנות.

לא אלאה אתכם כאן בכל הפרטים, אבל חשבו קצת על המספרים: טנדר כמו איסוזו די-מקס, שעולה בערך רבע מיליון שקלים, מגלם בתוכו מיסים בשווי של יותר מ-100,000 ש"ח. כלומר אתה מוציא 250,000 ש"ח ומקבל כלי שבעצם "שווה" 150,000 שקלים (כולל רווחים של היצרן והיבואן). כשאתה קונה מאותו היבואן את הטנדר המפואר ביותר בארסנל שלו, סילברדו LTZ+, במחיר מעט גבוה יותר, 273,000 שקלים, אתה מקבל טנדר ש"שווה" 273,000 ש"ח, כלומר תמורת תוספת תשלום של 20,000 ₪ אתה מקבל תוספת שווי של 120,000 ש"ח (בהנחה ששיעור הרווח של היבואן על שני כלי הרכב זהה, דבר שאינו בטוח כלל וכלל). ומכיוון שהמדינה שמחה כל כך בשמחתך, ונהנית כל כך לראות אותך מרוויח, היא גם מצ'פרת אותך באגרת רישוי מוזלת, בפטור משווי שימוש, בהכרה מלאה על ההוצאות ובהחזר חלק מהבלו על הדלק.

אז אתה יושב בכלי הזה, המאובזר לתפארת, בעל המנוע האימתני, ושואל את עצמך: זה אמיתי? והתשובה היא כמובן כן, זה אמיתי. כי החוק אומר שרכב מעל ארבע טונות הוא משאית, ומשאית היא כלי עבודה, ובשל כך יש להפחית את נטל המיסוי עליה.

אם אתם שואלים את עצמכם מדוע הממשלה לא עושה משהו בנידון, שהרי טנדר הוא טנדר, אתם שואלים את השאלה הלא נכונה. השאלה הנכונה היא, למה אותו חוק לא חל על כל כלי הרכב המסחריים, כולל הטנדרים הקטנים יותר. אבל במקרה הזה הממשלה אמרה: "עד כאן. יש גבול למידת הפראייריות שלי."

בינתיים, בעודכם מהרהרים במחשבה זו, אספר לכם ממה אתם נהנים, היום יותר מתמיד, כשאתם קונים את שבי סילברדו החדש, בגרסתו המפוארת ביותר, שנקראת LTZ+.

 

הדור הרביעי הגדול

הסילברדו החדש הוא דור רביעי למשפחת סילברדו, שם שניתן למשפחת הטנדרים הגדולים של שברולט לפני קצת יותר מ-20 שנים, אבל הוא למעשה דור שמיני למשפחת הטנדרים הגדולים והבינוניים שנושאים את סמל עניבת הפרפר.

הדור הרביעי מוצג לראשונה עם גידול ניכר בממדים, ובמיוחד ביכולת ההעמסה. דגם הדאבל קבינה, שאותו בחנתי, הוארך ב-27 ס"מ, ואורכו הכולל מגיע כעת ל-6.35 מטרים. הוא משתווה למי שהחזיק עד אתה בתואר הטנדר הארוך ביותר - סדרה F של פורד. לגידול הזה מסייעת הארכת בסיס הגלגלים ב-14 ס"מ, לאורך של 4.04 מטרים. חלק הארי של תוספת האורך הושקע בתא הנוסעים, שיש לו כעת דלת אחורית גדולה הרבה יותר מזו שהייתה לקודמו, ומרווח משופר במושב האחורי. חלק אחר מתוספת האורך יועדה לארגז המטען.

אבל הגידול העיקרי הוא במשקל. המשקל הכולל המורשה של הסילברדו הוא כעת 5.15 טונות לעומת 4.54 טונות בדור השלישי. לפיכך העומס המותר עלה מקצת פחות מ-1.1 טונות ל-1.63 טונות - גידול מהותי, המבדל אותו מהמתחרים שכושר הנשיאה שלהם נמוך כעת בחצי טונה בערך. כושר הגרירה על פי היצרן הוא מעל שש טונות, לפיכך קל לו להתמודד עם כושר הגרירה המוגבל על פי חוק בארץ - 3.5 טונות.

מנוע עם הספק עצום

כושר הגרירה הגבוה הוא בין היתר פונקציה של העוצמה האדירה של המנוע. זו נותרה ללא שינוי, ונופלת רק במעט מזו של פורד. וזה באמת הספק עצום: 445 כוחות סוס הם הספק של משאית שמסוגלת לשאת 60 טונות, או של מכוניות-על כגון פרארי, ב.מ.וו סדרה M או מרצדס AMG. המומנט שלו הוא 124 קג"מ, שזה יותר מכפול מכל טנדר "רגיל" שנמכר בארץ. המומנט מגיע כבר ב-1,600 סל"ד. ההספק המרבי מגיע אף הוא במהירות מנוע נמוכה למדי, 2,800 סל"ד.

על הביצועים של הכלי הזה אין מה להרחיב. היבואן אינו מספק נתוני ביצועים, כמובן, אבל במבחני דרכים בחו"ל נמדדה האצה מ-0 ל-100 קמ"ש בסביבות 6.5 שניות, שמאפשרת לכלי העצום הזה להפתיע מכוניות ספורט רבות ביציאה מהרמזור. אבל רייסים זה לא הקטע שלו, אלא היכולת לשייט עם כל מטען, בכל עומס ובכל מהירות שתרצה, בלי שהרכב יביע מחאה.

אגב, מי שחושב ש-445 סוסים זה מוגזם לטנדר, יידע שלאחרונה יצאה סדנה בארצות הברית בשם Callaway עם גרסה משודרגת של הסילברדו: היא הוסיפה מגדש-על למנוע הבנזין V8 של שברולט, שמסייע לה להפיק ממנו 602 כוחות סוס ולהאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 4.5 שניות - נתון זהה לזה של מזראטי קוואטרופורטה, לדוגמה.

תיבת ההילוכים שמשולבת עם מנוע ה-6.6 ליטרים היא חדשה מתוצרת אליסון, עם עשרה הילוכים, ומחליפה את התיבה בעלת שישה הילוכים של הדגם הקודם. מעבר לכך שככל שמספר ההילוכים גבוה יותר הנסיעה חלקה יותר, הדבר אמור לשפר את תצרוכת הדלק. במבחן שלי התצרוכת הייתה 6.3 ק"מ לליטר, קצת יותר טוב מהנתון שהשגתי לפני ארבע שנים, שהיה שישה ק"מ לליטר.

אבזור אינסופי

רשימת האבזור של הסילברדו אינסופית. נראה ששברולט רוקנה את כל סל האביזרים שלה לתוך הרכב הזה, בוודאי בגרסת LTZ+ שבחנתי. קצרה היריעה מלציין את כולם, ואזכיר רק כמה מהבולטים, כדי להבין עד כמה הכלי הזה רחוק מהדימוי הקשוח של טנדרים גדולים. קחו למשל את מערך המצלמות שנותן מבט לאחור או מבט ממעוף הציפור. התמונה מופיעה במראה הפנימית, עם אפשרות כוונון של הזווית, הזום והבהירות. ולמקרה שגוררים גרור גדול שמסתיר את המראה לאחור, אפשר להתקין עליו מצלמה שמתממשקת עם מערכת המצלמות של הרכב.

עוד באבזור: הגה עור מחומם, מושבי עור קדמיים מאווררים ומחוממים עם זיכרון, מושבים אחוריים מחוממים, מפתח חכם עם אפשרות התנעה מרחוק, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי אוויר מאחור, שקעי USB A ו-C, שקעי 230 וולט, מערכת שמע של Bose עם שבעה רמקולים, משטח טעינה אלחוטי לסמארטפון, חלון גג חשמלי, בלם חניה חשמלי, תצוגה עלית של נתוני הנהיגה העיקריים מול פני הנהג, Apple CarPlay, והרשימה עוד ארוכה. חידוש מעניין הוא דלת אחורית חשמלית (של הארגז), שנפתחת ונסגרת בלחיצת כפתור. לרכב המבחן נוסף גם ארגז כלים שממוקם בדופן תא המטען סמוך לדלת האחורית ונשלף החוצה על ציר. הוא תוספת אופציונלית, בדומה למדרגות הצד החשמליות שבהם היה מצויד רכב ההדגמה.

גם כשמדובר בבטיחות נראה ששברולט רוקנה את המחסן: התראת סטייה מנתיב, התרעת תנועה חוצה מאחור, התראת רכב בשטח מת, שליטה אוטומטית על אורות גבוהים, חיישני חניה מלפנים ומאחור, בקרת נסיעה במורד, דיווח על נהיגה של קטין, שש כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית, התרעת התנגשות חזיתית וסיוע בזינוק בעלייה. במפתיע, אי אפשר לקבל את הסילברדו עם בקרת שיוט מסתגלת.

 

קטנות לפני סיום

הסילברדו הקודם הצטיין בכמויות כרום אדירות, אבל הדגם האחרון עולה עליו. נראה לי ששלושת המותגים האמריקנים מתחרים ביניהם מי הראשון שיחסל את מאגרי הכרום והניקל בעולם. שינוי בולט בחזית הוא שבמקום סמל עניבת הפרפר שמתנוסס עשרות שנים בחזית של כל דגמי שברולט, מופיע כעת פשוט הכיתוב CHEVROLET באותיות קידוש לבנה, כנראה בעבור אותם אלה שלא מזהים את הלוגו, או מכיוון שכך עשתה לאחרונה אחת מהמתחרות...

בשנת 2020, למרות משבר הקורונה, נמכרו בארץ יותר טנדרים גדולים מאי פעם - קרוב ל-1,800 מפלצות כאלה עלו על הכביש. הסילברדו מוביל עדיין במכירות, עם נתח שוק של 56%. המשמעות היא שהסילברדו נמכר בשוק האזרחי יותר מאשר שני מתחריו גם יחד.

מלבד הגרסה שבחנתי, דאבל קבינה 4X4, אפשר לקבל את הסילברדו בגרסת 4X2 קבינה וחצי או דאבל קבינה. הדגם הזול ביותר, קבינה וחצי 4X2 ברמת גימור LT, עולה 205 אלף שקלים, והיקר ביותר, שאותו בחנתי, עולה 273,000 שקלים (לא כולל התוספות האופציונליות). המחירים לא כוללים מע"מ, כמובן.

סיכום

הטנדר הגדול המוביל בארץ שדרג את עצמו. הוא כעת לא נופל בממדיו מפורד, הרכב שהיה עד עכשיו הגדול ביותר בקבוצה, וארוך מהראם ב-30 ס"מ. הוא מסוגל לשאת 600-650 ק"ג יותר משניהם. מבחינת ההספק הוא נופל אך מעט מהפורד ועולה בהרבה על הראם, ומבחינת המחיר אין הבדלים גדולים בין שלושתם. עם נתונים כאלה, נראה שהוא ימשיך לשמור על המעמד המוביל שלו גם בהמשך.

נתונים לשברולט סילברדו דאבל קבינה LTZ+ 4x4 2,500
עלויות קבועות שקלים
מחיר רכישה 272,990 + מע"מ
אגרת רישוי שנתית 2,140
יחידת כוח  
מנוע דיזל
נפח 6,600 סמ"ק
מספר וסידור צילינדרים V8
הספק, סל"ד/כ"ס 445/2,800
מומנט, סל"ד/ניוטון מטר 124.5/1,600
תיבת הילוכים אוטומטית, 10 הילוכים
הנעה 2H, 4H, 4L
תצרוכת דלק ק"מ לליטר
מבחן 6.3
נפח מכל הדלק 136 ליטר
מתלים  
קדמיים מוט פיתול עצמאי ומוט מייצב + חבילת Z71 (בולמי זעזועים RANCHO)
אחוריים מתלה עלים
בלמים ומערכות בטיחות  
בלמים קדמיים דיסק מאוורר
בלמים אחוריים דיסק מאוורר
ABS +
EBD -
ESP +
בקרת אחיזה +
סיוע לבלימת חירום -
כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, וילון)
משענות ראש 5
מערכות בטיחות נוספות בלם אגזוז, בקרת נסיעה במורד, סיוע בזינוק בעלייה, בקרת לחץ אוויר בצמיגים
אבזור  
בקרת אקלים +
חלונות חשמל 4
מערכת שמע +
מידות ומשקולות  
מספר נוסעים 5
אורך כללי 6,349 מ"מ
רוחב 2,079 מ"מ
גובה 2,027 מ"מ
בסיס גלגלים 4,037 מ"מ
אורך תא מטען 2,089 מ"מ
רוחב תא מטען 1,814. מ"מ, רוחב בין קשתות גלגלים - 1,317 מ"מ
משקל עצמי 3,515 ק"ג
משקל כולל 5,148 ק"ג
משקל מטען 1,633 ק"ג
צמיגים 275/70 R18
חלפים למנוע והעברת כוח מחירים
רצועה/רצועות למנוע 423
משאבת מים 1,800
בולם זעזועים קדמי 1,102
בולם זעזועים אחורי 1,144
צירייה 3,586
מצנן מים 3,022
מעבה למזגן 1,800
מצנן אוויר (אינטרקולר) 5,630
סט רפידות בלמים קדמיים 950
סט רפידות בלמים אחוריים 1,360
זוג צלחות בלמים קדמיים 1,166
זוג צלחות בלמים אחוריים 1,166
חלפי מעטפת מחיר בשקלים
פנס ראשי 7,683
פנס אחורי 6,967
סורג קדמי 11,059
מכסה מנוע 11,967
פגוש קדמי 15,950
כנף קדמית 6,781
דלת קדמית 9,833
דלת אחורית 8,310
מראה חיצונית 9,262
טיפולים (ללא בלמים) מחיר בשקלים
15,000 ק"מ 799
30,000 ק"מ 1,410
45,000 ק"מ 799
60,000 ק"מ 1,500
75,000 ק"מ 2,524
90,000 ק"מ 837
105,000 ק"מ 837
120,000 ק"מ 1,500
אחריות  
3 שנים או 100,000  

המחירים לחלפים מקוריים בלבד ואינם כוללים מע"מ, נמסרו מהיבואן ונכונים לתאריך 27.4.22
טל"ח

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן