סיטרואן C4X MAX בנזין
קבוצת הרכב: משפחתית | קבוצת רישוי: 3 | דרגת זיהום: 14 | רמת בטיחות: 3 | ארץ ייצור: ספרד | מחיר: 158,990 ש"ח (יוני 2025)
לסיטרואן C4X, מכונית משפחתית סדאן 4 דלתות, עיצוב אלגנטי, איכותי וחדשני, מנוע טורבו בנזין 1.2 ליטר ותיבת שמונה הילוכים אוטומטית. הביצועים טובים וחסכוניים. התנהגות הכביש איכותית ונוחה בזכות מערכת המתלים. בתחום הבטיחות מערכות אקטיביות ואדפטיביות רבות, ורמת האבזור עשירה.
מנוע וביצועים: טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטר המספק 130 כ"ס ומומנט של 23.4 קג"מ.
תיבת הילוכים: אוטומטית, שמונה הילוכים, ומערכת להעברת הילוכים ידנית באמצעות מנופים המצויים בגלגל ההגה.
עיצוב חיצוני: אלגנטי ודינמי במבנה סדאן. בחזית מכסה מנוע קצר בשילוב שקעים בולטים, שנושק לכונס אוויר צר בשילוב פסי ניקל דמויי הסמל האליפסי החדש של היצרן. פנסי החזית מלוכסנים בשילוב תאורת לד. הפגוש אגרסיבי ומשלב כונס תחתון רחב ופנסי ערפל במסגרות כסופות.
לצד עיצוב דינמי ואלגנטי של רכב סדאן גדול. קו הגג משתפל לאחור לתא מטען בולט בגודלו. בגג מאחור אנטנת כריש. החלונות כהים מאחור, הדלתות רחבות, בשילוב קווי זרימה בולטים, קשתות הגלגלים בולטות ובחיפוי פלסטיק קשיח. חישוקי הגלגלים ספורטיביים בצבע דו־גוני.
מאחור עיצוב ספורטיבי, השמשה כהה ומשופעת, דלת תא המטען צרה ומעוצבת בשילוב ספוילר מובנה וסמל היצרן. יחידות התאורה משתלבות בכנפיים ובדלת תא מטען. הפגוש אגרסיבי דו־גוני, בשילוב פנסים וצמד מפלטים מצופים ניקל.
עיצוב פנימי: אלגנטי, בשילוב חומרים איכותיים ומגוונים. הפנל שחור, צר ובמפלס גבוה. במרכזו צג מולטימדיה "10 מלבני, מתחת יש פתחי אוורור ושדירת מתגי תפעול למזגן. פנל ההילוכים על משטח שחור ומבריק בשילוב ידית הילוכים כמתג סמוי וציפוי ניקל. לוח המחוונים דיגיטלי טרפזי. גלגל ההגה מהודר, קטום מלמעלה ומלמטה, ומרכזו מרובע. למושבים המהודרים מבנה ספורטיבי, בשילוב עור ובד. התקרה גבוהה ודפנות הדלתות מהודרות.
תחזוקה: טיפולים כל 15,000 ק"מ או שנה.
מבחן כביש: C4X היא מכונית משפחתית מרווחת בעיצוב ייחודי ודגש על תא מטען בולט וגדול. למנוע ביצועים שקטים והוא זריז. זמינות הכוח מתקבלת בזמן קצר יחסית. תיבת ההילוכים יפנית פלנטרית איכותית בת שמונה הילוכים, עם שליטה ידנית באמצעות מנופים המצויים בגלגל ההגה. בפנל, ידית ההילוכים מזערית ומחופה במסגרת מהודרת במשטח שחור ובשילוב ניקל. לבחירת הנהג שלושה מצבי נהיגה: רגיל, חסכוני וספורט.
תצרוכת הדלק חסכונית. במבחן היא הגיעה ל-12.5 ק"מ לליטר. התנהגות הכביש מעולה, אופיינית לסיטרואן, בזכות מתלים פרוגרסיביים ומרוסנים שקיימים בדגם. איכותם מורגשת במעבר על מהמורות ושקעים בכביש. כיול המתלים רך ומרוסן גם בעיקולים בכביש. ההיגוי קל ומרוסן, ורגישותו משתנה עם הגברת המהירות.
תנוחת הישיבה גבוהה ונשלטת. המושבים מרווחים ובעלי מבנה ספורטיבי. מרווח הרגליים גדול והרצפה שטוחה. לוח המחוונים דיגיטלי. אבזור הבטיחות כולל מערכות אקטיביות והתראות בעת סכנה, ומערכות אדפטיביות מעניקות תחושת ביטחון. האבזור איכותי. למערכת המולטימדיה צג גדול והיא תומכת בעברית.
חיישני חניה היקפיים כוללים מצלמת רוורס ותצוגת מעוף ציפור. המושבים מהודרים. רוחב המושב מאחור יוצר צפיפות, אולם מרווח הרגליים יעיל. יש תאי אחסון רבים ומגוונים.
יתרונות: ביצועי מנוע, התנהגות כביש, כיול מתלים, רמת בטיחות, רמת אבזור, איכות חומרים, עיצוב, נפח תא מטען, שימושיות, מתגי תפעול, מולטימדיה בעברית, מחיר.
חסרונות: דרגת בטיחות, רוחב ונוחות במושב האחורי, מפתח צר בדלתות ובכניסה מאחור.
סיכום: C4X, מחליפת C4, היא מכונית משפחתית במבנה סדאן 4 דלתות ועיצוב ייחודי וחדש לסיטרואן. תא המטען הגדול מכיל 510 ליטר. ביצועי המנוע טובים, וכך גם תיבת ההילוכים. התנהגות הכביש איכותית. המכונית מרווחת וכוללת מערכות רבות בתחום הבטיחות ובאבזור הנוחות. בזכות מחיר אטרקטיבי המכונית החדשנית משתלמת בקטגוריה המשפחתית, שמתדלדלת במגוון הדגמים הקיימים בשוק.
תיאור | נתונים |
---|---|
מנוע | טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטר |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 5,500/130 |
מומנט (קג"מ/סל"ד) | 1,750/23.4 |
תיבת הילוכים | אוטומטית, 8 הילוכים וידנית |
אורך (מטר) | 4,580 |
רוחב (מטר) | 1,800 |
גובה (מטר) | 1,525 |
בסיס גלגלים (מטר) | 2,670 |
מידת צמיגים | 215/60/17 |
נפח תא מטען (ליטרים) | 510 |
נפח מכל הדלק (ליטרים) | 50 |
משקל עצמי (ק"ג) | 1,290 |
יחס משקל הספק (ק"ג/כ"ס) | 1/10.4 |
מרווח רגליים (ס"מ) | קדמי: 53, אחורי: 27, סה"כ: 80 |
רוחב מושב אחורי (מטר) | 1.22 |
תאוצה 100-0 קמ"ש (שניות) | 10.9 |
מהירות מרבית (קמ"ש) | 200 |
תצרוכת דלק יצרן (ק"מ/ליטר) | 1/15.8 |
תצרוכת דלק במבחן (ק"מ/ליטר) | 1/13 |
אחריות יצרן | 5 שנים או 120,000 ק"מ |
תיאור | קיים/מפרט |
---|---|
בלימה אוטומטית בעת חירום | ✓ |
ניטור מרחק מלפנים | ✓ |
בקרת סטייה מנתיב | ✓ |
זיהוי הולכי רגל | ✓ |
זיהוי כלי רכב בשטח המת | ✓ |
מערכת למניעת התנגשות צד | לא |
זיהוי רכב דו־גלגלי | ✓ |
זיהוי תמרורים | ✓ |
בקרת שיוט אדפטיבית | ✓ |
בקרת מהירות חכמה | ✓ |
בלימה כשרכב חוצה מאחור | לא |
בלימת חירום בחציית צמתים | לא |
התרעה לשכחת ילד ברכב | לא |
התרעה למצב עייפות | לא |
התרעה להסחת דעת של הנהג | לא |
התרעה לפתיחת דלתות | לא |
ה✓ה להתקנת מנעולי אלכוהול | לא |
בלם חניה חשמלי | ✓ |
פנסי ערפל קדמיים | ✓ |
גלגל חליפי | גודל: קטן |
כריות אוויר | 6 |
ביטול כרית אוויר לנוסע | ✓ |
חגורות בטיחות עם קדם מותחן | ✓ |
חיישני חגורות בטיחות | 5 |
התקני ISOFIX לעגינת ילדים | ✓ |
מבחני ריסוק EURO NCAP | בוגרים: לא בוצעו |
ילדים: לא בוצעו | |
הולכי רגל: לא בוצעו |
תיאור האבזור | קיים/מפרט |
---|---|
מערכת שמע מקורית | 6 רמקולים |
מערכת מולטימדיה | ✓ |
דיבורית | ✓ |
מערכת ניווט | לא |
חבילת גלישה | לא |
חיבורי אודיו | USB ו־Type c |
Android Auto | ✓ |
Apple Car Play | ✓ |
בקרת אקלים | ✓ |
פתחי אוורור מאחור | ✓ |
חיישני חניה | קדמיים ואחוריים 360 |
מצלמת רוורס | 180 ומבט על |
בקרת שיוט | ✓ |
גלגלי סגסוגת אלומיניום | ✓ |
מפתח התנעה חכם | ✓ |
הגה מתכוונן גובה/עומק | ✓ |
כיוון חשמלי למושבים | לא |
גג שמש חשמלי | לא |
מראות צד מתקפלות | ✓ |