יונדאי קונה EV חשמלית
קבוצת הרכב: פנאי-שטח | קבוצת רישוי: 3 | דרגת זיהום: 1 | רמת בטיחות: 7 | ארץ ייצור: דרום קוריאה | מחיר: 142,900 ₪
תיאור: יונדאי קונה EV היא רכב פנאי קומפקטי, עיצובו בסטייל חשמלי ואופנתי. הגרסה החשמלית מספקת 136 כוחות סוס ומומנט של 40.2 קג"מ. המנוע ניזון מסוללה של כ-40 קילוואט-שעה עם טווח נסיעה של 305 ק"מ על פי נתוני היצרן. קיימות מערכות בטיחות מתקדמות אקטיביות ואדפטיביות. האבזור עשיר והנהיגה איכותית וחווייתית. התמורה למחיר אטרקטיבית.
מנוע וביצועים: מנוע חשמלי, 100 קילוואט, מספק 136 כוחות סוס ובעל מומנט עוצמתי של 40.2 קג"מ.
תיבת הילוכים: אוטומטית, הילוך יחיד ותיבת הפחתה.
עיצוב חיצוני: הגרסה החשמלית של קונה דינמית, בסגנון מודרני וחשמלי. בחזית מכסה מנוע קצר שמשתפל קדימה. חזית ה-EV עוצבה מחדש ובעלת סורג קדמי אטום. בצד שמאל מצוי מכסה לשקעי הטעינה. היחידות של תאורת יום עוצבו מחדש והן צרות ומחודדות יותר. יחידות התאורה הראשיות ממוקמות במרכז הפגוש. בתחתית כונס רחב. הצד, כמו בקרוס אובר אופנתי, מודגש בקווי זרימה בולטים בכתפי הדלתות. בגג מסילות אורך. הדלתות רחבות ומאחור חלונות כהים. קשתות הגלגלים והסף התחתון מובלטים בציפוי פלסטיק קשיח בגוון הרכב. חישוקי הגלגלים בעיצוב ספורטיבי. מאחור סגנון ספורטיבי. בגג ספוילר בולט. השמשה פנורמית, כהה וצרה. דלת המטען קמורה, עם קווים בולטים. יש פנסים צרים בדלת ובכנפיים, ופנסים נוספים מוטמעים בפגוש האגרסיבי הכולל סף תחתון כסוף.
עיצוב פנימי: מודרני ועתידני. תא הנוסעים קיבל שדרוג עיצובי וטכנולוגי כדי להתאים לאופי החשמלי. במרכז הפנל מוצב מסך מולטימדיה, ומתחת קיימים פתחי אוורור ופנל בקרת האקלים. הקונסולה בין המושבים הקדמיים הוגבהה, עוצבה מחדש וצבעה כסוף כמו בקוקפיט. פנל ההילוכים משתלב במשטח, ואת מקום ידית ההילוכים תופסים מתגי תפעול מודרניים ובלם חנייה. לוח המחוונים דיגיטלי ועיצובו אנלוגי. גלגל ההגה מהודר, בעל שלוש צלעות, כסוף. המושבים מרווחים ומהודרים, התקרה גבוהה ודפנות הדלתות מהודרות.
תחזוקה: טיפולים כל 15,000 ק"מ או שנה.
מבחן כביש: הגרסה החשמלית של קונה משנה כמה כללים. עיצובה בסגנון חדשני המאפיין מכוניות חשמליות, כולל משטח רחב ומתגי הילוכים שמחליפים את הידית המסורתית. לוח השעונים גדול ודיגיטלי. ביצועי המנוע טובים והוא שקט. המנוע מספק 136 כוחות סוס ומומנט עוצמתי. התאוצה סבירה, אך לא מרשימה יחסית למכונית חשמלית. מערכת טעינה חוזרת-רגנרטיבית באמצעות מנופים בגלגל ההגה בעלי שלושה מצבים לבחירה. השימוש בהם יעיל ונוח, גם עם שימוש בדוושה אחת (חשמל), ללא צורך בלחיצה על דוושת הבלם לתאוטה. קיים בורר לבחירת מצבי הנהיגה ואוטו-הולד לבלימה בעצירה. התנהגות הכביש טובה והמתלים מרוסנים. ההיגוי קל ומדויק, ברגישות משתנה. מערכות הבטיחות האקטיביות מתקדמות ומגוונות, מבוססות רדאר ומצלמה שחוזים סכנות. לנהג ניתנת התראה או שהמערכות מתערבות אוטומטית. סוללה יעילה מעניקה טווח נסיעה של כשבעה ק"מ לכל קילוואט-שעה, כלומר טווח חשמלי של כ-275 ק"מ. בנסיעה אופיינית במבחן, תוך שימוש במזגן, התקבל טווח של 267 ק"מ. תנוחת הישיבה גבוהה ושדה הראייה יעיל. רמת האבזור עשירה ונכללות בה מערכות מקוריות המעניקות הנאה לנהג ולנוסעים.
יתרונות: ביצועי מנוע ומומנט, תיבת הילוכים, טווח נסיעה, התנהגות כביש, רמת בטיחות ואבזור, רוחב מושב אחורי, תמורה למחיר.
חסרונות: זמן תאוצה, נעדרים בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי רכב דו-גלגלי ושליטה באורות גבוהים.
סיכום: קונה EV היא מכונית פנאי-שטח קומפקטית מודרנית בגרסה חשמלית. יש לה טווח יעיל של 305 ק"מ (יצרן), אך בפועל יש להפחית 13%. מערכות הבטיחות מתקדמות והאבזור עשיר. בשל התמורה למחיר הקונה היא מכונית משפחתית חשמלית אטרקטיבית ושימושית.
תיאור | נתונים |
מנוע | חשמלי 100 קילוואט |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 136 |
מומנט (קג"מ/סל"ד) | 40.2 |
תיבת הילוכים | אוטומטית, הילוך יחיד ותיבת הפחתה |
אורך (מ"מ) | 4,205 |
רוחב (מ"מ) | 1,800 |
גובה (מ"מ) | 1,570 |
בסיס גלגלים (מ"מ) | 2,600 |
מידת צמיגים | 215/55/17 |
נפח תא מטען (ליטרים) | 332 |
תכולת סוללה חשמלית (KWh) | 39.2 |
משקל עצמי (ק"ג) | 1,625 |
יחס משקל הספק (ק"ג/כ"ס) | 1/11.9 |
מרווח רגליים (ס"מ) | קדמי: 52, אחורי: 21, סה"כ: 73 |
רוחב מושב אחורי (מטרים) | 1.28 |
תאוצה 100-0 קמ"ש (שניות) | 9.9 |
מהירות מרבית (קמ"ש) | 155 |
טווח נסיעה חשמלי - יצרן (ק"מ) | 305 |
טווח נסיעה חשמלי - מבחן (ק"מ) | 267 |
תצרוכת חשמל - יצרן (Wh/ק"מ) | 143 |
תצרוכת חשמל - מבחן (Wh/ק"מ) | 147 |
אחריות לרכב | 5 שנים או 100,000 ק"מ |
אחריות לסוללה | 7 שנים או 150,000 ק"מ |
תיאור | קיים/לא קיים |
בלימה אוטומטית בעת חירום | ✓ |
ניטור מרחק מלפנים | ✓ |
בקרת סטייה מנתיב | תיקון היגוי אקטיבי |
זיהוי הולכי רגל | ✓ |
זיהוי כלי רכב בשטח מת | ✓ |
זיהוי רכב דו-גלגלי | לא |
זיהוי תמרורים | לא |
בקרת שיוט אדפטיבית | לא |
בלימה כשרכב חוצה מאחור | ✓ |
התרעה על שכחת ילד ברכב | לא |
התרעה במצב של עייפות | ✓ |
שליטה באורות גבוהים | לא |
בלם חנייה חשמלי | ✓ |
פנסי ערפל קדמיים | לא |
גלגל חליפי | ערכת תיקון |
כריות אוויר | ✓ |
ביטול כרית אוויר לנוסע | לא |
חגורות בטיחות עם קדם מותחן | ✓ |
חיישני חגורות בטיחות | ✓ |
התקני ISOFIX לעגינת ילדים | ✓ |
מבחני ריסוק EURO NCAP - חמישה כוכבים | בוגרים: 87% |
ילדים: 85% | |
הולכי רגל: 62% |
תיאור האבזור | קיים ברכב |
מערכת שמע מקורית | ✓ |
מערכת מולטימדיה | מסך בגודל 8" |
דיבורית | ✓ |
מערכת ניווט | לא |
חבילת גלישה | לא |
חיבורי אודיו | USB |
Android Auto | ✓ |
Apple Car Play | ✓ |
בקרת אקלים | ✓ |
פתחי אוורור מאחור | לא |
חיישני חנייה | קדמיים ואחוריים |
מצלמת רוורס | ✓ |
בקרת שיוט | ✓ |
גלגלי סגסוגת אלומיניום | ✓ |
מפתח התנעה חכם | ✓ |
הגה מתכוונן גובה/עומק | ✓ |
כיוון חשמלי למושבים | ✓ |
גג שמש חשמלי | לא |
מראות צד מתקפלות | ✓ |
הכותב הינו מנהל ויועץ תחבורה וליסינג www.autocom.co.il