יונדאי קונה היברידי Premium
קבוצת הרכב: פנאי-שטח | קבוצת רישוי: 4 | דרגת זיהום: 3 | רמת בטיחות: 6 | ארץ ייצור: דרום קוריאה | מחיר: 176,990 ₪
הדור החדש של יונדאי קונה ההיברידי משקף את אסטרטגיית החשמול של יונדאי עם עיצוב חדשני של רכב חשמלי על בסיס הפלטפורמה המודולרית K3. לרכב מבנה SUV גדול בהרבה מהדור הקודם, ועיצוב הפנים המודרני והאיכותי תואם למגוון קהלים. ביצועיו של המנוע ההיברידי 1.6 טובים, והוא חסכוני בדלק. רמת הבטיחות גבוהה, ורמת האבזור עשירה ומפנקת. הנהיגה איכותית וחווייתית.
מנוע וביצועים: מנוע בנזין GDI בנפח 1.6 ומנוע עזר חשמלי מספקים יחד 139 כ"ס ומומנט של 27 קג"מ.
תיבת הילוכים: אוטומטית DCT כפולת מצמדים, שישה הילוכים, עם אפשרות להעברת הילוכים ידנית באמצעות מנופים בגלגל ההגה.
עיצוב חיצוני: אלגנטי, חדשני ועתידני, בסגנון מודרני. בחזית מכסה המנוע השטוח והקצר, גריל אטום ומעוגל ויחידת תאורה עם פנסי לד בין מכסה המנוע לפגוש. בצדדים מוטמעים פנסי לד לתאורה ראשית, ובסף התחתון כונס אוויר בגוונים שחור וכסף.
הצד אלגנטי, בעל קווים מפוסלים וקווי מתאר היוצרים תחושת תנועה. קו הגג משופע לאחור ובגוון שחור. הדלתות רחבות, והחלונות מאחור כהים. קשתות הגלגלים בולטות מאוד, ולסף הדלתות חיפוי פלסטיק שחור עם קווי מתאר ישרים. יש חישוקי אלומיניום ספורטיביים.
מאחור עיצוב אלגנטי. בגג ספוילר מהודר. השמשה - פנורמית כהה. דלת תא המטען קמורה, ולרוחבה משולבת יחידת לד אדום. הפגוש דו־גוני ובמרכזו משולב פנס ערפל.
עיצוב פנימי: אלגנטי, עתידי ואיכותי, עם מרחב פנימי מרשים. הפנל הקדמי שטוח וגבוה. במרכזו צגים פנורמיים כפולים בגודל 12.3 אינץ', בהשראת דגמי Ioniq המדגישים אלמנטים טכנולוגיים חדישים. תא האחסון צף ומשלב תאורת אווירה. מתחת יש שדרת מתגים לתפעול כללי. פנל המזגן כולל מתגים לתפעול וצג דיגיטלי. בורר ההילוכים שהועבר מהקונסולה מצוי בזרוע מימין, בחובק גלגל ההגה. לוח המחוונים דיגיטלי וגדול עם צג צבעוני. לגלגל ההגה 3 צלעות, ומרכזו טרפזי. בין המושבים קונסולה רחבה ונמוכה. המושבים מרווחים, התקרה גבוהה, יש שפע של תאי אחסון מודולריים ודפנות הדלתות מרווחות, בשילוב תאורת אווירה.
תחזוקה: טיפולים כל 15,000 ק"מ או שנה.
מבחן כביש: יונאי קונה החדש משדר קדמה לעתיד. הוא רכב היברידי בעידן של חשמל. העיצוב בסגנון דגמי איוניק: נקי, מואר, מרווח ועתידי. הביצועים טובים, הרכב שקט, ובגרסה ההיברידית זמינות הכוח עוצמתית והרכב מהיר. הרכב חסכוני בדלק. תיבת ההילוכים כפולת מצמדים בת שישה הילוכים, תפעולה מבוצע שלא כמקובל - באמצעות ידית בזרוע מימין לגלגל ההגה, נוחה לשימוש. תיבת ההילוכים ניתנת לשליטה ידנית באמצעות מנופים בגלגל ההגה. במצב נהיגה ECO הטעינה הרגנרטיבית מחזירה מתח לסוללה. לבחירת הנהג שלושה מצבי נהיגה. התנהגות הכביש טובה, כיול המתלים רך במידה סבירה והוא מרוסן. האחיזה בכביש טובה, ופעולת ההיגוי קלה ומדויקת. תיקון ההיגוי בעת סטייה מנתיב יעיל.
מערכות הבטיחות האקטיביות והאדפטיביות ברמה גבוהה, ויש תחושת שליטה. תנוחת הישיבה גבוהה ויש שדה ראייה נרחב. מידות הרכב מעניקות מרווח פנימי גדול יחסית לקטגוריה. הנדסת האנוש טובה, עם מיקום נוח לתפעול המסך המרכזי באמצעות מתגים פיזיים נוחים לשימוש. רמת האבזור משופרת, אבל אין בקרת שיוט אדפטיבית. אילו ועוד מקנים חוויית נסיעה איכותית ומהנה לנהג ולנוסעים.
יתרונות: עיצוב, ביצועי מנוע, היברידיות, תיבת הילוכים, התנהגות כביש, רמת בטיחות, רמת אבזור, מרווח פנימי, אחריות של 5 שנים לרכב ו־7 שנים לסוללה.
חסרונות: זמן תאוצה, ללא התרעת שטח מת, ללא מראות מתקפלות, מיקום פנס הערפל בפגוש האחורי.
סיכום: יונדאי קונה התחדשה בעיצוב בסגנון המכוניות החשמליות מדגמי Ioniq. מבנה ה-SUV גדול ומוגבה, ומעניק מידות משופרות יחסית לדגם הקודם ולמתחרות בקטגוריה. המנוע ההיברידי מעניק ביצועים טובים והוא חסכוני בדלק. רמת הבטיחות טובה, רמת האבזור משופרת והאבזור עצמו איכותי.
תיאור | נתונים |
מנוע | היברידי בנזין בנפח 1.6 GDI |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 5,700/139 |
מומנט (קג"מ/סל"ד) | 4,000/27 |
תיבת הילוכים | אוטומטית כפולת מצמדים וידנית |
אורך (מטר) | 4,205 |
רוחב (מטר) | 1,800 |
גובה (מטר) | 1,565 |
בסיס גלגלים (מטר) | 2,600 |
מידת צמיגים | 205-65-16 |
נפח תא מטען (ליטרים) | 374 |
נפח מכל הדלק (ליטרים) | 38 |
משקל עצמי (ק"ג) | 1,486 |
יחס משקל/הספק (ק"ג/כ"ס) | 1/10.6 |
מרווח רגלים (ס"מ) | קדמי: 55, אחורי: 26, סה"כ: 81 |
רוחב מושב אחורי (מטר) | 1.31 |
תאוצה 100-0 קמ"ש (שניות) | 11.7 |
מהירות מרבית (קמ"ש) | 165 |
תצרוכת דלק יצרן (ק"מ/ליטר) | 1/21.7 |
תצרוכת דלק מבחן (ק"מ/ליטר) | 1/20 |
תיאור | קיים/מפרט |
בלימה אוטומטית בעת חירום | ✓ |
ניטור מרחק מלפנים | ✓ |
בקרת סטייה מנתיב | היגוי אקטיבי |
זיהוי הולכי רגל | ✓ |
זיהוי כלי רכב בשטח מת | לא |
מערכת למניעת התנגשות צד | לא |
זיהוי רכב דו־גלגלי | ✓ |
זיהוי תמרורים | ✓ |
בקרת שיוט אדפטיבית | ✓ |
בקרת מהירות חכמה | לא |
בלימה כאשר רכב חוצה מאחור | ✓ |
בלימת חירום בחצייה בצמתים | לא |
התרעה על שכחת ילד ברכב | ✓ |
התרעה על מצב עייפות | ✓ |
התרעה על היסח הדעת של הנהג | ✓ |
התרעה על פתיחת דלתות | לא |
שליטה אוטומטית באורות דרך | ✓ |
הכנה להתקנת מנעולי אלכוהול | לא |
בלם חניה חשמלי | ✓ |
פנסי ערפל קדמיים | לא |
גלגל חליפי | ערכת תיקון |
כריות אוויר | 7 |
ביטול כרית אוויר לנוסע | ✓ |
חגורות בטיחות עם קדם מותחן | ✓ |
חיישני חגורות בטיחות | ✓ |
התקני ISOFIX לעגינת ילדים | ✓ |
מבחני ריסוק EURO NCAP | בוגרים: לא בוצעו |
ילדים: לא בוצעו | |
הולכי רגל: לא בוצעו |
תיאור האבזור | קיים/מפרט |
מערכת שמע מקורית | 4 רמקולים |
מערכת מולטימדיה | מסך "8 עברית |
דיבורית | ✓ |
מערכת ניווט | לא |
חבילת גלישה | לא |
חיבורי אודיו | USB-Type 3 |
Android Auto | ✓ |
Apple Car Play | ✓ |
בקרת אקלים | ✓ |
פתחי אוורור מאחור | ✓ |
חיישני חניה | אחוריים וקדמיים |
מצלמת רוורס | ✓ |
בקרת שיוט | ✓ |
גלגלי סגסוגת אלומיניום | ✓ |
מפתח התנעה חכם | ✓ |
הגה מתכוונן גובה/עומק | ✓ |
כיוון חשמלי למושבים | לא |
גג שמש חשמלי | לא |
מראות צד מתקפלות | לא |