מגהמה - ציי רכב
מבחני דרכים
מכוניות פנאי שטח
לעמוד קודם

סיטרואן C5 אייר-קרוס בנזין Feel

בחן, צילם וכתב: נועם קום |  
31/05/2023
זמן קריאה: 4 דק'

קבוצת הרכב: פנאי-שטח | קבוצת רישוי: 5 | דרגת זיהום: 14 | רמת בטיחות: 6 | ארץ ייצור: צרפת | מחיר: 172,990 ₪

 

סיטרואן C5 אייר-קרוס הוא רכב פנאי-שטח SUV-C בעיצוב דינמי, זורם ועגלגל, המבוסס על פלטפורמת EMP-2. מנוע טורבו בנזין ותיבת שמונה הילוכים אוטומטית תורמים לביצועים זריזים. יש מערכות בטיחות מקוריות אקטיביות ואדפטיביות. התנהגות הכביש מעולה בזכות מכלולים איכותיים ומתלים פרוגרסיביים. רמת האבזור עשירה. תכנון פנים הרכב יעיל ושימושי, והמחיר אטרקטיבי.

מנוע וביצועים: מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים מספק 130 כ"ס ומומנט של 23/4 קג"מ.

תיבת הילוכים: אוטומטית פלנטרית בעלת שמונה הילוכים, ומערכת להעברה ידנית במנופים בגלגל ההגה.

עיצוב חיצוני: אלגנטי ודינמי. החזית מתאפיינת בקווים מעוגלים. מכסה המנוע שטוח ומשתפל קדימה. כונס האוויר צר, ופנסי החזית בשילוב פנסי לד. הפגוש אגרסיבי, בשילוב כונסי אוויר, מגן תחתון ופנסי ערפל.

הצד מבליט את מבנה ה-SUV המוגבה עם קווים זורמים ומעוגלים. בגג בולטות מסילות אורך למטען. הדלתות והחלונות רחבים. מאחור חלונות כהים. בסף הדלתות מגן קשיח מפלסטיק בשילוב אייר-במפ. קשתות הגלגלים רחבות ומוגנות, גלגלי אלומיניום בקוטר גדול.

מאחור דלת תא מטען קמורה ורחבה, שמשה פנורמית ופנסים מעוצבים בדלת ובכנפיים. הפגוש אגרסיבי, בתחתיתו שני מפלטים מלבניים בציפוי ניקל.

עיצוב פנימי: מודרני ואיכותי. הפנל הקדמי רחב, בשילוב חומרים איכותיים. תעלות האוורור מובלטות. במרכז מוצב צג מולטימדיה, ובצד פתחי אוורור. פנל ההילוכים במפלס גבוה ומהודר בידית ג'ויסטיק האופיינית ליצרן. לוח המחוונים דיגיטלי, בגודל 12.3 אינץ', עם תצוגה מתחלפת ומידע וצבעוני. גלגל ההגה קטום, עם 3 צלעות. המושבים מרווחים ומהודרים, ובשורה השנייה נפרדים. הגג גבוה. דפנות הדלתות מרווחות ומהודרות.

תחזוקה: טיפולים כל 20,000 ק"מ או שנה.

 

 

מבחן כביש: ביצועי מנוע טובים, ולמרות נתון ההספק, המומנט גבוה. זמינות הכוח מתקבלת בטווח קצר ויעיל. תיבת ההילוכים אוטומטית יפנית בת שמונה הילוכים, כוללת אפשרות להעברת הילוכים ידנית באמצעות מנופי הילוכים המצויים בגלגל ההגה. לבחירת הנהג שלושה מצבי נהיגה: רגיל, חסכוני וספורטיבי. התנהגות הכביש מעולה. המתלים קשיחים, מרוסנים ונוחים לנסיעה. ראוי לציין את המתלים ההידראוליים פרוגרסיביים הייחודיים לסיטרואן.

רמת הבטיחות גבוהה, עם מגוון מערכות בטיחות אקטיביות ואדפטיביות שקיימות באייר קרוס כסטנדרט. התחושה האדפטיבית מעניקה נהיגה איכותית ובטוחה, ותחום הנדסת האנוש יעיל. איכות החומרים משופרת מאוד וקובעת סטנדרטים חדשים. תכנון הפנים יעיל ומרווח. המושב האחורי מתחלק לשלושה מושבים נפרדים שאפשר להזיזם כדי לקבל נפח תא מטען גדול במיוחד. רמת האבזור משופרת וכוללת אבזור רב וייחודי לסיטרואן. כל אלה ועוד הופכים את C5 אייר-קרוס למהנה בנהיגה ומשתלם.

יתרונות: ביצועי מנוע, תיבת הילוכים, מערכות בטיחות אקטיביות ואדפטיביות, התנהגות כביש, עיצוב, איכות חומרים, תכנון ומרווח פנימי, רמת אבזור.

חסרונות: ללא מפתח חכם וזיהוי רכב דו-גלגלי.

סיכום: C5 איירקרוס, רכב במבנה קרוסאובר SUV-C, מקביל בגודלו לפיג'ו 3008. העיצוב דינמי, זורם ועגלגל. למנוע בנזין משודכת תיבת שמונה הילוכים אוטומטית. מערכות הבטיחות מקוריות, אקטיביות ואדפטיביות. התנהגות הכביש מעולה בזכות מכלולים איכותיים, בהם מתלים פרוגרסיביים. רמת האבזור עשירה. תכנון פנים הרכב יעיל, מרווח ושימושי. המחיר אטרקטיבי.

 

מפרט טכני
תיאור נתונים
מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטר
הספק (כ"ס/סל"ד) 5,500/130
מומנט (קג"מ/סל"ד) 1,750/23.4
תיבת הילוכים אוטומטית 8 הילוכים והעברה ידנית
אורך (מטרים) 4.5
רוחב (מטרים) 1.859
גובה (מטרים) 1.695
בסיס גלגלים (מטרים) 2.73
מידת צמיגים 225/55/18
נפח תא מטען (ליטרים) 580
נפח מכל הדלק (ליטרים) 53
משקל עצמי (ק"ג) 1,499
יחס משקל/הספק (ק"ג/כ"ס) 1/11.5
מרווח רגליים (ס"מ) קדמי: 52, אחורי: 26, סה"כ: 78
רוחב מושב אחורי (מטרים) 1.3
תאוצה 100-0 קמ"ש (שניות) 10.3
מהירות מרבית (קמ"ש) 189
תצרוכת דלק יצרן (ק"מ/ליטר) 1/14.9
תצרוכת דלק במבחן (ק"מ/ליטר) 1/13

 

בטיחות

תיאור קיים/מפרט
בלימה אוטומטית בעת חירום 140-5 קמ"ש
ניטור מרחק מלפנים
בקרת סטייה מנתיב תיקון היגוי אקטיבי
זיהוי הולכי רגל
זיהוי כלי רכב בשטח מת
מניעת התנגשות בשטח מת לא
זיהוי רכב דו-גלגלי לא
זיהוי תמרורים
בקרת שיוט אדפטיבית
בקרת מהירות חכמה
בלימה בעת חציית רכב מאחור לא
התרעה על שכחת ילד ברכב לא
התרעה במצב של עייפות נהג
הכנה להתקנת מנעולי אלכוהול לא
שליטה באורות גבוהים
בלם חניה חשמלי
פנסי ערפל קדמיים
גלגל חליפי גודל: קטן
כריות אוויר 6
ביטול כרית אוויר לנוסע
חגורות בטיחות עם קדם מותחן
חיישני חגורות בטיחות 2
התקני ISOFIX לעגינת ילדים
מבחני ריסוק EURO NCAP - חמישה כוכבים 2019 בוגרים: 89%
ילדים: 86%
הולכי רגל: 67%

 

אבזור

תיאור האבזור קיים/מפרט
מערכת שמע מקורית
מערכת מולטימדיה מסך "8 בעברית
דיבורית
מערכת ניווט לא
חבילת גלישה לא
חיבורי אודיו USB
Android Auto
Apple Car Play
בקרת אקלים
פתחי אוורור מאחור
חיישני חניה קדמיים ואחוריים
מצלמת רוורס מבט על מאחור
בקרת שיוט
גלגלי סגסוגת אלומיניום
מפתח התנעה חכם לא
הגה מתכוונן גובה/עומק
כיוון חשמלי למושבים לא
גג שמש חשמלי לא
מראות צד מתקפלות

הכותב הינו מנהל ויועץ תחבורה וליסינג www.autocom.co.il

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
1.
07/10/2023
סיטרואן ואיכות
הייתה לי C5 משך שלוש שנים ואז כשל כוח הסבל. תקלות ללא סוף
2.
03/10/2023
מכונית פצצה נוחה מאובזרת (מי "שמפחד" מסיטרואן שייבחן
קניתי בין הראשונים ב 2019 ומיד הבנתי שקניתי נכון. אחרי65000 קמ בלי אף תקלה החלפתי כמובן ל AIRCROSS 2023 והפעם את הדגם המשוכלל. עכשיו נהנה כפליים
3.
27/09/2023
יש לי דומה 1.6 טורבו
זה הרכב הכי מדהים שנהגתי מאוד מרוצה אמין וטוב נוח מפנק חסכוני. חששתי בהתחלה אבל אני ממש מרוצה . מומלץ בחום
4.
16/07/2023
סיטרואן איירקרוס 5
קניתי את הרכב הזה לפני חודש, מכונית מפנקת, כייפית, מאובזרת כמעט עד הסוף. חווית נסיעה מדהימה כמו שהצרפתים יודעים לתת. קניה מעולה.
כותרת
תוכן