מגהמה - ציי רכב
מדורים
טכנולוגיות מתקדמות
לעמוד קודם

Cadence ו-Arm בשיתוף פעולה

31/03/2024
זמן קריאה: 2 דק'

Cadence Design Systems, Inc. (CDNS) הכריזה על שיתוף פעולה עם Arm לאספקה של פלטפורמת תכנון ופיתוח תוכנה מבוססת צ'יפלט, המאפשרת להאיץ חדשנות בעולם הרכבים בעלי מערכת שליטה מבוססת תוכנה (SDV). Reference design לעולם הרכב, המיועד במקור ליישומים של מערכות מתקדמות לתמיכה בנהג (ADAS), מגדיר ארכיטקטורה סקלבילית של הצ'יפלט ותפעול צולב של הממשק לצורך אימוץ שיתופי פעולה חוצי-תעשייה, מאפשר אינטגרציה הטרוגנית ומרחיב את טווח החדשנות של המערכת.

הפתרון מתוכנן ונבנה תוך שימוש בדור האחרון של הטכנולוגיות המשודרגות לעולם הרכב של Arm® והקניין הרוחני של Cadence®. הפלטפורמה המשלימה לפיתוח Stack של תוכנה מסופקת בתצורה דיגיטלית התואמת במלואה לחומרה, באופן העומד בדרישות תקן SOAFEE (Scalable Open Architecture for Embedded Edge) ליוזמה בתחום התוכנה. הדבר מאפשר התחלה של פיתוח לפני זמינות התוכנה, ולאחר מכן ביצוע ולידציה של אינטגרציית מערכת. הפתרון המשולב מאיץ את פיתוח החומרה והתוכנה כאחד ומקצר את זמן ההגעה לשוק.

השכיחות הגוברת של ADAS ושל SDVs מניעה את הצורך ביכולות AI ותוכנה מורכבות יותר, מלבד רמות גבוהות יותר של תאימות ושיתוף פעולה באקוסיסטם של המערכות האלקטרוניות לרכבים. צ'יפלטים נעשים פתרון אטרקטיבי יותר ויותר עקב הצורך להתאים במהירות מערכות 3D-IC לטווח העצום של יישומים לעולם הרכב. עם זאת חיוני שצ'יפלטים מספקי IP שונים יתפקדו באופן חלק יחד. הקצב המהיר של פיתוח בעולם הרכב מחייב, כי מפתחי מערכות 3D-IC ייעזרו בפלטפורמת פיתוח תוכנה כדי לאפשר את הסטייה בזרימת התהליך, בזמן ש-IP והצי'פלטים עדיין נמצאים בתהליך תכנון.

 

 

ארכיטקטורת הפתרון החדשה וה-design reference מספקים תקן לתאימות של ממשק הצ'יפלט, תוך התייחסות לצורך קריטי של התעשייה. רכיבי הפתרון של Cadence כוללים:

  • HeliumTM Virtual and Hybrid Studio ליצירה מואצת של פלטפורמות וירטואליות והיברידיות, וכן Helium Software Digital Twin לתמיכה ביישום בסדר גודל ממשי בעבור מפתחי תוכנה.
  • פתרונות I/O IP לממשק מוביל בתעשייה ופרוטוקולי זיכרון, כולל Universal Chiplet Interconnect ExpressTM (UCIeTM) לתקשורת במהירות גבוהה בין צ'יפלט לצ'יפלט.
  • פורטפוליו נרחב לחישובי IP, כולל פתרון AI מתקדם, ה-IP של יחידת העיבוד העצבית (NPU) NEOTM, קיט פיתוח התוכנה (SDK) NeuroWeaveTM לפתרונות למידת מכונה (ML) ופתרונות חישוב DSP ברמה עולמית.

"תעשיית הרכב מתפתחת באופן מואץ, וההתקדמות בתחומי הבינה המלאכותית והתוכנה מדגישות את הצורך הגובר להאיץ מחזורי פיתוח", אמר דיפטי ואשאני (Dipti Vachani), סגן נשיא בכיר ומנהל כללי בחטיבת מוצרי הרכב, Arm. "עם שותפים באקוסיסטם כגון Cadence, אנו מאפשרים פיתוח תוכנה וחומרה מהיר יותר באמצעות יצירת פתרון שלם של טכנולוגיות תכנון ווריפיקציה, הנמצא בבסיס טכנולוגיות ה-Automotive Enhanced של Arm. הדבר מאפשר למפתחים להתחיל להיערך ל-SDVs של הדור הבא זמן רב לפני שהסיליקון זמין בשוק."

"הן הקטנת עומס העבודה הכולל של פיתוח המערכת הן ההסטה של פיתוח חומרה ותוכנה, חיוניים לעמידה בקיצור חלון הזמן של ההגעה לשוק כאשר מפתחים את SDVs, אשר נעשים מורכבים יותר ויותר. פלטפורמות וירטואליות וצ'יפלטים כאחד הם גורמי מפתח התומכים בדרישות של מפתחי 3D-IC SoC לעולם הרכב" אמר פול קנינגהאם (Paul Cunningham), סגן נשיא בכיר ומנהל כללי של קבוצת System Verification ב-Cadence. "באמצעות העבודה צמוד ל-Arm, אנו נותנים מענה לתחומי אי-יעילות מרכזיים בפיתוח חומרה ותוכנה כאחד ובתהליכי אימות, תוך שאנו משמשים קטליזטור לאקוסיסטם של ה-multi-die chiplet בעבור רכיבי סמיקונדקטור לרכבים."

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן