מגהמה - ציי רכב
מדורים
טכנולוגיות מתקדמות
לעמוד קודם

טעינה אלחוטית לפורשה

30/10/2025
זמן קריאה: 1 דק'

פורשה (Porsche) ממשיכה לחדש בתחום הרכב החשמלי, והודיעה כי הדגם החשמלי של רכב השטח קאיין (Cayenne EV) לשנת 2026 יהיה הרכב הראשון בייצור סדרתי שיאפשר טעינה אינדוקטיבית (אלחוטית). הטכנולוגיה, המוכרת ממכשירים יום־יומיים כגון טלפונים חכמים ואוזניות, עוברת כעת לעולם הרכב ומסמלת צעד חשוב בהפיכת הנהיגה החשמלית לנוחה ונגישה יותר.

מערכת הטעינה האלחוטית כוללת פלטת טעינה המותקנת על הקרקע ויחידת קליטה הממוקמת בחלק התחתון של הרכב, בין הגלגלים הקדמיים. כדי להתחיל את תהליך הטעינה, הנהג יצטרך להחנות את הרכב מעל הפלטה. מערכת הגדרת מיקום מקיפה (Surround View) הנכללת במערכת המולטימדיה תסייע לו להתמקם במדויק. חיישן תנועה בפלטה יזהה את הרכב, וברגע שהנהג יפעיל את בלם היד, תהליך הטעינה יתחיל אוטומטית.

היתרון הגדול הוא שאין צורך בכבלים, בעמדות נוספות או בהתקנות מורכבות. כל החומרה הדרושה, למעט כבל החשמל שמזין את הפלטה, נמצאת בתוכה. ההספק המרבי הוא 11 קילו־ואט, בדומה לעמדות טעינה ביתיות רגילות ברמה 2, מה שמבטיח קצב טעינה מספק לשימוש יומי.

נוחות וחוויית משתמש

פורשה מדגישה כי המפתח להצלחת ההנעה החשמלית הוא לא רק טווח הנסיעה אלא גם פשטות השימוש והטעינה. טעינה אלחוטית מאפשרת חוויית "חונה ונטען" - פעולה פשוטה ואינטואיטיבית ללא צורך בהתעסקות עם כבלים. פתרון זה מתאים במיוחד ללקוחות פרמיום המחפשים טכנולוגיה מתקדמת שמשתלבת בחיי היום־יום.

האפשרות לטעינה אלחוטית עשויה להיות אטרקטיבית במוסכים פרטיים, בחניונים מקורים ובבתים פרטיים, שם אפשר להסתיר את הפלטה מתחת לרצפה וליצור טעינה בלתי נראית.

קאיין החשמלי ייחשף רשמית בסוף 2025 וישווק באירופה מ־2026, ובהמשך גם בצפון אמריקה ובשווקים נוספים. מלבד טעינה אלחוטית, פורשה תצייד את הרכב בשקע טעינה לפי הסטנדרט הצפון אמריקני (NACS), שיאפשר גישה לרשת תחנות הטעינה המהירה של טסלה (Tesla Supercharger) ולתחנות ציבוריות אחרות. השילוב בין טעינה נוחה בבית לבין טעינה מהירה בדרכים מעניק ללקוחות גמישות מלאה.

המהלך של פורשה עשוי לפתוח מגמה חדשה בתעשיית הרכב החשמלי: יצרנים נוספים עשויים להוסיף טעינה אלחוטית כסטנדרט, בדומה לכניסת מערכות נהיגה אוטונומית ופתרונות תקשורת מתקדמים. אם המערכת תוכיח את עצמה מבחינת יעילות, אמינות ועלות, היא עשויה להיהפך בתוך שנים אחדות למרכיב מרכזי ברכבים חשמליים, בדומה למעבר ההיסטורי מתיבות הילוכים ידניות לאוטומטיות.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן