מגהמה - ציי רכב
מדורים
טכנולוגיות מתקדמות
לעמוד קודם

לטראקנט שני פיילוטים בישראל וברומניה

14/06/2023
זמן קריאה: 2 דק'

טראקנט מדווחת, כי חתמה על הסכם פיילוט עם דן חברה לתחבורה ציבורית, לפיו יבוצע פיילוט משותף לבחינת המכשיר הקטליטי Trucknet Smart Catalyst לצמצום תצרוכת הדלק ולהפחתת פליטות מזהמות במנועי סולר. המכשיר יותקן למשך שלושה חודשים בשני אוטובוסים שדן מפעילה במסגרת קווי התחבורה הציבורית. דן רשאית להביא לסיום הסכם הפיילוט בהודעה מוקדמת של חמישה ימים, ואינה מתחייבת לרכוש את הרכיב הקטליטי, אף אם הפיילוט יסתיים בהצלחה.

החברה הבת בבעלות מלאה של טראקנט ברומניה, חתמה ב-26 במאי 2023 על פרוטוקול לשיתוף פעולה עם חברה רומנית המפעילה את שירותי התחבורה הציבורית באוטובוסים בבוקרשט, בירת רומניה. במסגרת זו תבצע חברת האוטובוסים ניסוי למשך חודשיים בשימוש ברכיב הקטליטי, אשר יותקן בשני אוטובוסים המופעלים על ידה. ההסכם אינו כולל התחייבות של חברת האוטובוסים לרכוש את הרכיב הקטליטי.

בידי החברה אישור של משרד התחבורה הרומני לשימוש במכשיר ברומניה. ההתקשרות בהסכם היא במסגרת מאמצי החברה הבת לשווק את הרכיב הקטליטי ברומניה.

החברה אינה יכולה להעריך את תוצאות הניסויים, את מידת שביעות הרצון של דן או חברת האוטובוסים מהרכיב הקטליטי ואת נכונותן לרוכשו, את התנאים המסחריים למכירתו ותנאים רגולטוריים נוספים שעשויים להידרש לצורך מכירת הרכיב הקטליטי לדן או לחברת האוטובוסים.

החברה פועלת מול המשרד להגנת הסביבה להכרה ברכיב הקטליטי כאמצעי מאושר להפחתת פליטות מכלי רכב כבדים, כדי לסייע לציי רכב לעמוד ביעד הפחתת הפליטה שנקבע למפעילי ציי רכב כבד לפי חוק אוויר נקי, התשס"ח-2008.

טראקנט פיתחה את הממיר עם חברת RENTAR בארה"ב. קטליסט דלק חכם (פטנט מספר 7156081B2) נועד להפחית את תצרוכת הדלק והפליטות במנועי דיזל של כלי רכב כבדים. פטנטים דומים נרשמו באירופה, באסיה ובישראל. הממיר מתחבר למערכות טראקנט המחשבות את מספר הפליטות המזהמות. הפתרון יכול לסייע בקידום של שינוי כלכלי וסביבתי.

 

 

משאית הפולטת בממוצע 16-12 טונות מזהמים בחודש, יכולה לחסוך כ-25% מהפליטות המזיקות, בד בבד עם חיסכון נוסף שיושג משימוש במערכת התאמת נסיעות (Matching) חכמה שפיתחה החברה. בעקבות ההתייקרות בעלויות שרשרת האספקה העולמית, משאית המפחיתה פליטות תוכל לקבל כסף בעבור כל טונה של פליטות מזהמות שנחסכו באמצעות ממיר הדלק. הממיר מחשב את הפליטות באמצעות כלי חישוב הפליטות המקוון של טראקנט.

מלבד השפעה סביבתית חיובית, לממיר הדלק יתרונות כלכליים למשתמש הקצה. לפי בדיקה של מכון התקנים הישראלי, התקנתו יכולה להפחית את הוצאות הדלק בשיעור של עד 7.4%, ולהראות הפחתה של עד 52% בפליטות גזי חממה. משאית אירופית צורכת סולר בממוצע של 60,000 יורו בשנה. כן נצפתה ירידה ניכרת במספר המזהמים הנפלטים לסביבה, ואפשר לראות ירידה ניכרת בפליטת פחמן חד-חמצני, חנקן דו-חמצני וחלקיקי PM2.5. הירידה מתקבלת בכל אזורי העבודה של המנוע, והפחתה ממשית מתקבלת גם במצב סרק (IDLE). בניסוי לא נצפתה ירידה בביצועי המנוע.

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן