מגהמה - ציי רכב
מדורים
טכנולוגיות מתקדמות
לעמוד קודם

לידרטק ו-TTTech Auto: הדגמה לתפעול כשלים

13/12/2023
זמן קריאה: 2.5 דק'

LeddarTech® (לידרטק), חברת תוכנת רכב המספקת תוכנה טכנולוגית קניינית פורצת דרך מבוססת בינה מלאכותית להיתוך חיישנים ותפיסה תחושתית ברמת הבסיס למערכות ADAS ו-AD, ו-TTTech Auto, מובילה טכנולוגית בתחום של תוכנות בטיחות רכב, הכריזו על השלמת הדגמה משותפת לארכיטקטורת תפעול כשלים המבוססת על תוכנת LeddarVision™ של LeddarTech ועל הפתרון Safety Co-Pilot של TTTech Auto.

פתרון Safety Co-Pilot מתמודד עם האתגרים של ארכיטקטורת בטיחות המתאימה לנהיגה אוטונומית ברמת SAE 3 ומעלה. הוא מבוסס על ערוץ פעיל שאחראי למשימת הנהיגה העיקרית ועל ערוץ בודק עצמאי. במקרה שמצב חריג זוהה בערוץ הבדיקה, הערוץ הפעיל נעקף, וערוץ ייעודי מביא את הרכב לעצירה בטוחה.

בשיתוף פעולה זה, TTTech Auto ממנפת את מיומנותה בפיתוח מנגנוני בטיחות ופלטפורמות רכב, בתוספת יכולות ההיתוך והתפיסה התחושתית המתקדמות של LeddarTech. חברת TTTech Auto תורמת פלטפורמות ומסגרות תפעוליות, ומקלה את הפיתוח של ארכיטקטורות מבוזרות ליישומי בטיחות. LeddarTech משפרת את השותפות עם פתרונות היתוך ותפיסה תחושתית בעלי ביצועים גבוהים המבוססים על היתוך ברמת הבסיס. היא מספקת מערכי נתונים יקרי ערך לטובת חקר ארכיטקטורה זריז ולהדגמה של נתיבי תפיסה תחושתית מחולקים.

שתי החברות מדגימות התייחסות זריזה, תוך שימוש בהערכת סיכונים ובהערכת היתכנות לאירועים בטיחותיים קריטיים כדי להציג פתרון אפשרי. מאמץ שיתופי זה נועד לתמוך ביצרניות רכב OEM שבונות פתרונות בטיחות משלהן ברמות SAE 2-3.

כדי להדגים את הכדאיות של גישה זו ואת הפוטנציאל שלה לבטיחות רכב ולייעול הוצאות, TTTech Auto ו-LeddarTech חברו יחד לשילוב LeddarVision של LeddarTech עם Safety Co-Pilot של TTTech Auto, ויצרו הדגמה המתמקדת בערוץ הבדיקה.

 

תכונות מפתח:

  • LeddarVision של LeddarTech: ערמת תוכנת היתוך ותפיסה תחושתית ברמת הבסיס שמבוססת על בינה מלאכותית חזקה וממנפת נתוני חיישנים גולמיים ממצלמות ומרדארים לבניית מודל סביבתי. בהתאם למערך החיישנים ולקונספט הגיוון, אפשר לפרוס את LeddarVision בערוץ הפעיל או בערוץ הבדיקה.
  • Safety Co-Pilot של TTTech Auto: פתרון רב תכליתי לערוץ הבדיקה המצויד במערך של מודולים לאימות, שכל אחד מהם מכיל בדיקות הקשורות לדרישות בטיחות קריטיות. ההדגמה מציגה מודולים לאימות הנוגעים לסיכונים הסתברותיים הקשורים למסלולים בלתי אפשריים פיזית ולהתנגשויות שעלולות להיות מסוכנות. מרכיב מכריע בהשגת הבטיחות הוא שבדיקות אלו מבוצעות על בסיס מודל סביבה נפרד, במקרה זה LeddarVision, המבטיח עצמאות מלאה מהערוץ הפעיל.

הבדיקה של הדגמה זו נעשתה על בסיס נתונים שנאספו מכבישים מהירים בגרמניה ובישראל. התוצאות מלמדות שהמודל הסביבתי האיכותי של LeddarTech והבדיקה ההסתברותית של TTTech Auto מאפשרים יישום ערוץ בדיקה יעיל ואמין. התקדמות זו מספקת טיעון בטיחות חזק למערכות AD הפועלות ברמת SAE 3 ואילך.

"אנחנו סוללים את הדרך לבטיחות בנהיגה אוטונומית עם ארכיטקטורות תפעול כשל אמיתיות. הארכיטקטורה פורצת הדרך של TTTech Auto, בשילוב LeddarVision של LeddarTech, מאשרת את המחויבות שלנו לנהיגה אוטונומית ברמת SAE 3 ו-4", אמר סטפן פולדנה, מנהל טכנולוגיה ראשי ב-TTTech Auto.

"באמצעות השותפות שלנו עם TTTech Auto בשילוב תוכנת LeddarVision מבוססת הבינה המלאכותית שלנו ו-Safety Co-Pilot של TTTech Auto, המטרה הקולקטיבית שלנו הייתה להציג רמה גבוהה של ארכיטקטורת תפעול כשלים המתאימה לאוטומציה בטוחה בנהיגה. שיתוף הפעולה הזה מדגים את האמונה שלנו, שעל ידי יישור קו עם מובילות אחרות בתעשייה לטובת שותפויות מנצחות, אנו מאיצים את הפריסה והאימוץ של הטכנולוגיה", הוסיף פראנץ סנטלמי, נשיא, מנהל תפעול ראשי והמנכ"ל הנכנס של LeddarTech.

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן