מגהמה - ציי רכב
מדורים
טכנולוגיות מתקדמות
לעמוד קודם

מאזדה משלבת AI בתהליכי פיתוח

14/08/2025
זמן קריאה: 1 דק'

מאזדה (Mazda) מצטרפת למגמה עולמית של יצרני רכב המשלבים טכנולוגיות בינה מלאכותית (AI) כדי לייעל את תהליכי הפיתוח ולהתמודד עם אתגרי השוק המודרני. החברה הכריזה על השקעה במסגרת סבב גיוס של 16 מיליון דולר בחברת הטכנולוגיה הבריטית סקונד מיינד (Secondmind), המתמחה באופטימיזציה באמצעות למידת מכונה לרכב מוגדר תוכנה (SDV).

סקונד מיינד, שהוקמה בשנת 2016, מגדירה עצמה כ"מנוע האופטימיזציה של הרכב המחובר" ומחזיקה במספר פטנטים ייחודיים בתחום הבינה המלאכותית ללמידה חישובית. החברה מספקת פתרונות שנועדו לקצר תהליכים הנדסיים מורכבים ולהאיץ את הפיתוח של דגמים חדשים תוך הפחתת טעויות תכנון וצמצום מספר האבטיפוסים הנדרשים. על פי הערכות, הטכנולוגיה שלה מסוגלת לקצר תהליכי פיתוח משנים ארוכות לחודשים ספורים.

לדברי נאוהיטו סאגה (Naohito Taga), ראש תחום המחקר והפיתוח במאזדה, "ענף הרכב חייב להאיץ את קצב הפיתוח ולהגביר את היעילות שלו לנוכח דרישות השוק המגוונות והמורכבות הטכנולוגית ההולכת וגוברת." שימוש ב־AI מאפשר למהנדסים לקבל תובנות מדויקות בזמן קצר, לבצע סימולציות מורכבות ולייעל את תכנון המערכות ברכב החשמלי.

שיתוף פעולה מתמשך

מאזדה החלה לשתף פעולה עם סקונד מיינד כבר בשנת 2020, תחילה בפרויקטים לכיול יחידות בקרת מנוע (ECU) למנועי בנזין ודיזל. ההסכם המקורי הוארך ב־2022, וכעת החברה מרחיבה את שיתוף הפעולה לשלב הבא - יישום הטכנולוגיה בתכנון רכבים חשמליים, שם מורכבות הפיתוח גבוהה מהרגיל בשל שילוב סוללות, מערכות הנעה מתקדמות ותוכנות ניהול אנרגיה.

מאזדה הציבה לעצמה יעד שלפיו רכבים חשמליים יהיו 25% עד 40% ממכירותיה עד סוף העשור, אך הודתה כי תהיה "עוקבת" ולא "מובילה" בתחום זה. נכון להיום, דגם MX30 הוא הרכב החשמלי היחיד שזמין בשוק הגלובלי, אך שיווקו הופסק בארה"ב ובאוסטרליה בשנת 2023 בשל ביקוש נמוך. בד־בבד מאזדה מציעה דגמי פלאג־אין ומערכות היברידיות (Mild Hybrid) בסדרת הדגמים CX, ומתכננת להשיק שלושה דגמים חשמליים חדשים עד סוף שנת 2025.

בינה מלאכותית במרכז התעשייה

מאזדה לא לבד: יצרניות רכב רבות פונות לבינה מלאכותית כדי להתמודד עם העלייה במורכבות הטכנולוגית והדרישה לקיצור זמני הפיתוח. כך לדוגמה הקימה יונדאי בסינגפור קו ייצור ניסיוני שבו רובוטים מבוססי AI עובדים לצד אנשים, מה שמאפשר הפחתת זמני ייצור ושיפור בקרת איכות.

בענף הרכב, בינה מלאכותית כבר משמשת לא רק לנהיגה אוטונומית אלא גם לשלבים תכנון, סימולציה והפחתת עלויות ייצור. מהלכים אלו עשויים לשנות את קצב ההשקה של דגמים חדשים ולתת מענה מהיר לשינויים בביקוש העולמי.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן