מגהמה - ציי רכב
מדורים
טכנולוגיות מתקדמות
לעמוד קודם

פרסאוס עובדת על רכב מנוהל AI

26/10/2025
זמן קריאה: 1 דק'

חברת פרסאוס מוטור (Perseus Motor Corporation), המותג האירופי הראשון לרכב חשמלי שנבנה מלכתחילה עם בינה מלאכותית, הודיעה על שיתוף פעולה אסטרטגי עם סודה.אוטו (SODA.Auto), אחת החברות המובילות בעולם בתחום רכבים מוגדרי־תוכנה (SDV) ובפתרונות בינה מלאכותית. המהלך נועד להביא לפיתוח ממשק אדם־מכונה (HMI) מהמתקדמים בעולם, שיהפוך את מערכת היחסים בין הנהג לרכב לאינטראקטיבית וחכמה יותר מאי פעם.

המייסד והמנכ"ל של פרסאוס, מוחמד יחיא אל־בקאלי (Mohammad Yahya Al-Bakkali), הסביר כי כיום רוב הרכבים "פסיביים ומנותקים", ואינם משתלבים באמת בחיי הנהג. "דמיינתי רכב שחושב, מסתגל ומתפתח סביבי", אמר. "הברית עם SODA.Auto היא צעד שמגשים את החזון הזה."

בניגוד לרוב יצרניות הרכב, פרסאוס מגדירה את הבינה המלאכותית כבסיס לכל חוויית הנהיגה. המשמעות: לא רק מערכת סיוע אלא מעין ישות חיה שלומדת את הרגלי הנהג, מזהה את מצבו הרגשי ומבצעת התאמות בזמן אמת לשיפור בטיחות הנסיעה ולהפחתת עומס קוגניטיבי. הרכב ילמד שגרות יומיות, העדפות נהיגה ודפוסי תנועה, ויעצב חוויה מותאמת אישית לחלוטין.

חלוקת תפקידים בשיתוף הפעולה

החברות יפעילו יחד שני מרכזי מו"פ: בעיר מאסדר (Masdar City) שבאבו דאבי ובאזור ביסטר (Bicester) שבאוקספורדשייר בבריטניה. מרכזים אלו ירכזו מהנדסי AI, מומחי תוכנה, אנשי UX ותשתיות ניסוי מתקדמות - הן פיזיות והן דיגיטליות - כדי להבטיח פיתוח מהיר ובטוח של הטכנולוגיות החדשות.

החלוקה בין הצדדים ברורה: פרסאוס תוביל את הפיתוח הקונספטואלי, ההגדרה המוצרית והעיצוב הכולל, ו־SODA.Auto תביא את מומחיותה בתחום מערכות תוכנה חכמות ורכבים מוגדרי־תוכנה.

סרגיי מאליגין (Sergey Maligin), מנכ"ל SODA.Auto, הדגיש כי שיתוף הפעולה ממצב את אירופה בחזית החדשנות בתחום: "אנחנו יוצרים שינוי מהותי באופן שבו בני אדם מתקשרים עם רכב - אינטואיטיבי, אישי וחכם יותר. זה ציון דרך שבו אירופה מגדירה את הרף העולמי."

ענף הרכב מתמקד כיום בעיקר בהנעה חשמלית ובטכנולוגיות נהיגה אוטונומית, ופרסאוס רוצה להציב אינטראקציה מבוססת AI כיתרון תחרותי מרכזי בעשור הקרוב. לפי החברה, ההתאמה האישית והיכולת של הרכב "לחיות" לצד בעליו יהיו מה שיבדיל בין מותגים בשוק הגלובלי.

הברית הטכנולוגית בין פרסאוס ל־SODA.Auto מאותתת על שינוי תפיסה רחב יותר בתעשייה: מעבר ממכונית כמוצר למכונית כ"חוויה חיה". לנהגים מובטח רכב שאינו רק אמצעי תחבורה אלא שותף פעיל בחיי היום־יום. בעבור יצרנים אחרים, זו קריאה לפיתוח טכנולוגיות AI לא רק מבחינה טכנית אלא כחלק מהותי ממערכת היחסים עם הלקוח.

 

לפרטים נוספים

 

אילוסטרציה

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן