מגהמה - ציי רכב
מדורים
מגה סטטיסטיקה
לעמוד קודם

תאונות דרכים עם נפגעים, 2024

11/08/2025
זמן קריאה: 6 דק'

להלן נתונים סופיים הנוגעים לתאונות דרכים עם נפגעים מסוג ת"ד מורחב אלא אם כן צוין אחרת.

בשנת 2024 ירד מספר התאונות לעומת שנת 2023. מספר התאונות הקטלניות והקשות עלה לעומת שנת 2023.

 

 

נתוני תאונות דרכים ונפגעים לאורך שנים

 

תרשים 1: הרוגים בתאונות דרכים(1) 2024-1949

 

מקום המדינה עד סוף שנת 2024 נהרגו בתאונות דרכים ברחבי הארץ 33,434 בני אדם. מספר ההרוגים בישראל ירד משיא של 756 בשנת 1975 ל־290 בשנת 2011. מאז שנת 2011 לא הייתה מגמה יציבה לאורך זמן. בשנת 2020 ירד מספר ההרוגים בישראל ל־305 בעקבות התפרצות נגיף קורונה, ובשנת 2024 הגיע לשיא של 439 הרוגים, מספר שלא היה כמותו מאז שנת 2006.

שיעור ההרוגים ל־100,000 תושבים (אוכלוסייה ממוצעת) ירד מ־4.6 בשנת 2009 ל־3.7 בשנת 2012. בשנת 2016 עלה שיעורם ל-4.4, בשנת 2022 ירד ל־3.6 ובשנת 2024 הגיע ל־4.5. בשנת 2024 שיעור ההרוגים למיליארד ק"מ נסועה היה 6.7 (סך הנסועה לאותה שנה), דומה לשנת 2016 וגבוה פי 1.2 מהשיעור בשנת 2023 (5.5).

 

תרשים 2: הרוגים בתאונות דרכים למיליארד ק"מ נסועה - השוואה בין־לאומית(1) 2023-2021

 

על אף הירידה במספרים מוחלטים בסך כל התאונות בשנים האחרונות, אחוז התאונות החמורות (קטלניות וקשות) מכל התאונות עולה מדי שנה.

 

תרשים 3: תאונות חמורות (קטלניות וקשות) בעשור האחרון

 

על אף הירידה במספרים מוחלטים בסך כל הנפגעים בשנים האחרונות, שיעור הנפגעים באופן חמור (הרוגים ופצועים קשה) ל־100,000 תושבים עלה בשנים האחרונות.

 

תרשים 4: נפגעים באופן חמור (הרוגים ופצועים קשה) בתאונות דרכים בעשור האחרון

 

תאונות דרכים ונפגעים ב־2024

בשנת 2024 דווחו למשטרת ישראל על 8,315 תאונות דרכים עם נפגעים שסווגו בלמ"ס כת"ד מורחב. בתאונות אלה נפגעו 14,450 בני אדם. מספר התאונות הקטלניות (405) היה גבוה ב־19.8% ממספרן בשנת 2023 (338) וב־29.0% מממוצע השנים 2022-2020.

64.9% מהתאונות אירעו בשעות היום ו־35.1% אירעו בשעות הלילה. 66.0% מהתאונות היו התנגשויות של כלי רכב.

תאונות דרכים ונפגעים לפי חומרה
חומרת תאונה / חומרת פגיעה 2024 2023 ממוצע בשנים 2022-2020 אחוז שינוי לעומת שנת 2023 אחוז שינוי לעומת ממוצע 2022-2020
סך כל התאונות 8,315 8,832 10,931 5.9- 23.9-
קטלניות 405 338 314 19.8 29.0
קשות 2,452 2,374 2,142 3.3 14.5
קלות 5,458 6,120 8,475 10.8- 35.6-
סך כל הנפגעים 14,450 15,897 18,971 9.1- 23.8-
הרוגים 439 361 340 21.6 29.1
פצועים קשה 2,808 2,668 2,379 5.2 18.0
פצועים קל 11,203 12,868 16,252 12.9- 31.1-
תאונות דרכים עם נפגעים לפי סוג תאונה, אחוזים
סוג תאונה 2024 2023
סך הכול 100.0 100.0
התנגשויות 66.0 66.3
פגיעה בהולך רגל 25.6 24.7
תאונות רכב יחיד 5.8 6.2
אחר 2.6 2.8

בשנת 2024 עלה מספר ההרוגים היהודים ב־14.7%, ומספר ההרוגים הערבים עלה עלייה חדה של 62.2% לעומת שנת 2023. בשנת 2023 ירד מספר ההרוגים הערבים ב־14.0% לעומת שנת 2022. חלקם של הערבים מבין הנפגעים (26.6%) ומבין ההרוגים (36.2%) בתאונות דרכים גבוה מחלקם באוכלוסייה (21.4%).

עלה גם מספר הילדים הערבים שנהרגו. 32 ילדים ערבים (עד גיל 14) נהרגו בשנת 2024 (22 ילדים ב־2023 ו־14 ילדים ב־2022), שהם 72.7% מכל הילדים שנהרגו (62.9% בשנת 2023 ו־48.3% בשנת 2022).

חומרת התאונות בדרכים לא־עירוניות הייתה גבוהה מחומרת התאונות בדרכים עירוניות: 8.9% מהתאונות בדרכים לא־עירוניות היו קטלניות (6.0% ב־2023) ו־31.8% קשות, ואילו בדרכים עירוניות 2.7% מהתאונות היו קטלניות (בדומה ל־2023) ו־28.3% תאונות קשות. 63.2% מהתאונות הקטלניות אירעו בדרכים לא־עירוניות (54.7% ב־2023).

חלה ירידה קלה באחוז התאונות שאירעו בדרכים לא־עירוניות ובאחוז הנפגעים בתאונות שאירעו בדרכים לא־עירוניות. 44.9% מכל הנפגעים נפגעו בתאונות שאירעו בדרכים לא־עירוניות, שהן 34.5% מכל התאונות.

עלייה של 41.7% ניכרת במספר ההרוגים בדרכים לא־עירוניות ובאחוז ההרוגים בתאונות שאירעו בדרכים לא־עירוניות (65.8% לעומת 56.2% בשנת 2023). לעומת זאת רוב הפצועים קשה (57.8%) נפצעו בדרכים עירוניות.

16.2% מהנפגעים היו הולכי רגל: 27.3% מההרוגים (28.3% מכל ההרוגים בשנת 2023) ו־22.3% מהפצועים קשה.

חלקם של בני 65 ומעלה בקרב הולכי הרגל שנפגעו ((27.1% גבוה פי 2.1 מחלקם באוכלוסייה (13.1%).

הולכי רגל שנפגעו בתאונות דרכים, לפי חומרה
הולכי רגל מספר הולכי הרגל שנפגעו ב־2024 מספר הולכי הרגל שנפגעו ב־2023 אחוז שינוי לעומת שנת 2023 אחוז מכל הנפגעים באותה חומרה, 2024 אחוז מכל הנפגעים באותה חומרה, 2023
סך הכול 2,339 2,418 3.3- 16.2 15.2
הרוגים 120 102 17.6 27.3 28.3
פצועים קשה 626 637 1.7- 22.3 23.9
פצועים קל 1,593 1,679 5.1- 14.2 13.0

נפגעים במעברי חצייה

50.6% מהולכי הרגל שנהרגו בשנת 2024 בעת חציית כביש נהרגו במעבר חצייה לעומת 42.9% בשנת 2023, 38.0% בשנת 2022, 41.3% בשנת 2021 ו־60.0% בשנת 2020.

בקרב הנפגעים בעת חציית כביש (1,875 בני אדם), 80.4% (1,507 בני אדם) נפגעו במעבר חצייה, מתוכם 17.6% נפגעו במעבר חצייה עם רמזור (265 בני אדם).

בקרב ילדים עד גיל 14 שנפגעו בעת חציית כביש (411 ילדים), 77.9% נפגעו במעבר חצייה, ובקרב בני 65 ומעלה שנפגעו בעת חציית כביש (526 בני אדם), 76.8% נפגעו במעבר חצייה.

 

תרשים 5 - הולכי רגל שנפגעו בעת חציית כביש(1) לפי חומרת פגיעה, 2024

 

בקרב הנפגעים בעת חציית כביש, 12.2% מהולכי הרגל שנפגעו לא במעבר חצייה נהרגו, לעומת 2.7% מאלה שחצו במעבר חצייה. 43.4% מהולכי הרגל שנפגעו לא במעבר חצייה נפצעו קשה לעומת 15.6% מאלה שחצו במעבר חצייה.

כלי רכב ונהגים בתאונות דרכים

14,815 כלי רכב ונהגים היו מעורבים בתאונות דרכים עם נפגעים בשנת 2024, ירידה של 6.5% לעומת שנת 2023 וירידה של 24.8% לעומת ממוצע השנים 2022-2020.

 

שיעור המעורבות של אופנועים בתאונות דרכים קטלניות לעומת חלקם במצבת הרכב, 2024

שיעור המעורבות של משאיות בתאונות דרכים קטלניות לעומת חלקן במצבת הרכב, 2024

 

39.5% מכל הנהגים המעורבים בתאונות עם נפגעים לא עברו עבירת נהיגה בעת התאונה (38.9% ב־2023).

חלקם של נהגים צעירים (עד גיל 24) המעורבים בתאונות דרכים עם נפגעים (20.0%) גבוה פי 1.3 מחלקם מכל המורשים לנהוג (15.3%). חלקם של נהגים מבוגרים (בני 65 ומעלה) המעורבים בתאונות דרכים עם נפגעים (11.9%) נמוך פי 0.8 מחלקם מכל המורשים לנהוג (14.1%).

בשנים האחרונות עלה אחוז הנשים המעורבות בתאונות קטלניות והגיע ל־14.0% (12.6% ב־2023 ו־10.2% ב־2022).

 

מעורבות של נהגים גברים בתאונות דרכים לעומת חלקם מכל המורשים לנהוג, 2024

 

נהגים מעורבים לפי קבוצת אוכלוסייה, מין וחומרת פגיעה, מספרים מוחלטים
  סך הכול נהגים מעורבים סך הכול נהגים שנפגעו הרוגים פצועים קשה פצועים קל
סך הכול (כולל אחרים וזרים ומין לא ידוע) 14,815 8,284 248 1,643 6,393
יהודים 10,436 5,501 150 1,062 4,289
ערבים 3,673 2,358 84 490 1,784
גברים 10,207 5,974 227 1,406 4,341
נשים 3,505 2,285 21 234 2,030

אחוז הנהגים המעורבים שנפגעו מתוך כל הנהגים המעורבים היה 55.9%.

אחוז הנהגים המעורבים הערבים שנפגעו בתאונות דרכים מתוך כל הנהגים המעורבים הערבים (64.2%) גבוה מהאחוז המקביל בקרב הנהגים המעורבים היהודים (52.7%). מבין הנהגים המעורבים הערבים שנפגעו, 3.6% נהרגו. אחוז זה גבוה פי 1.3 מאחוז היהודים שנהרגו (2.7%).

אחוז הנהגות המעורבות שנפגעו בתאונות דרכים מתוך כל הנהגות המעורבות בתאונות דרכים (65.2%) גבוה מהאחוז המקביל בקרב הנהגים הגברים (58.5%). בקרב הנהגים המעורבים שנפגעו, אחוז הגברים שנהרגו (3.8%) גבוה פי 4.1 מאחוז הנשים שנהרגו (0.9%).

תאונות דרכים עם אופניים וקורקינטים חשמליים

לפי הדיווחים למשטרה, בשנת 2024 נפגעו 1,566 בני אדם ב־1,433 תאונות שבהן היו מעורבים אופניים חשמליים (1,407 תאונות בשנת 2023). מהן 335 סווגו כתאונות מסוג ת"ד מורחב, והשאר סווגו כ"כללי עם נפגעים קל". בבתי החולים אושפזו 627 נפגעים בעקבות תאונות דרכים שלא דווח עליהן למשטרה.

 

נפגעים בתאונות דרכים שבהן היו מעורבים אופניים חשמליים, 2024

 

לפי הדיווחים למשטרה, בשנת 2024 נפגעו 1,465 בני אדם ב־1,386 תאונות שבהן היו מעורבים קורקינטים חשמליים (1,083 תאונות בשנת 2023). 268 מהתאונות היו מסוג ת"ד מורחב, והשאר מסוג "כללי עם נפגעים קל" - עלייה של 28.0%. בבתי החולים אושפזו 696 נפגעים בעקבות תאונות דרכים שלא דווח עליהן למשטרה.

 

נפגעים בתאונות דרכים שבהן היו מעורבים קורקינטים חשמליים, 2024

 

תאונות מסוג כללי עם נפגעים קל

בשנת 2024 דיווחה משטרת ישראל על 44,687 תאונות דרכים שסווגו בלמ"ס כ"כללי עם נפגעים קל", עלייה של 3.7% לעומת שנת 2023 ועלייה של 12.6% לעומת ממוצע השנים 2022-2020. בתאונות אלו דווח על 56,856 בני אדם שנפגעו קל, עלייה של 1.0% לעומת שנת 2023 ועלייה של 8.4% לעומת ממוצע השנים 2022-2020. היו מעורבים בהן 81,383 כלי רכב, עלייה של 4.1% לעומת שנת 2023 ועלייה של 13.3% לעומת ממוצע השנים 2022-2020.

70.2% מהתאונות מסוג "כללי עם נפגעים קל" אירעו בדרכים עירוניות ו־8.4% אירעו בצמתים. 24.1% מהתאונות שאירעו בדרכים לא־עירוניות אירעו בצמתים.

74.2% מהתאונות אירעו בשעות היום ו־25.8% - בשעות הלילה.

77.5% מהתאונות היו התנגשויות של כלי רכב (56.7% מההתנגשויות היו התנגשות חזית באחור), 8.2% היו מסוג פגיעה בהולך רגל, והשאר היו דיווחים על אירועים שבהם היה מעורב רכב יחיד.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן