מגהמה - ציי רכב
מדורים
מגה פיננסים
לעמוד קודם

קרסו מוטורס: תוצאות כספיות

06/12/2023
זמן קריאה: 5 דק'

קבוצת קרסו מוטורס פרסמה את תוצאותיה הכספיות לסיכום הרבעון השלישי ותשעת החודשים הראשונים של שנת 2023.

עיקרי התוצאות לתשעת החודשים הראשונים של שנת 2023:

הכנסות החברה טיפסו ב-55.2%, ל-3.8 מיליארד שקל, לעומת 2.5 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול נובע בעיקר מעלייה במכירות רכב חדש. בתקופה המדווחת נמכרו 17,109 רכבים חדשים. נתח השוק של החברה הסתכם ב-7.8% לעומת כ-3.3% בתקופה המקבילה אשתקד.

ההכנסות ממגזר הרכב יותר מהוכפלו, ל-2.3 מיליארד שקל לעומת 1.1 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. רווחי המגזר בתקופת הדוח הסתכמו ב-228.9 מיליון שקל לעומת 256.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

ההכנסות ממגזר הליסינג הסתכמו ב-1.2 מיליארד שקל לעומת 1.1 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. רווחי המגזר הסתכמו ב-207.3 מיליון שקל לעומת 228.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

ההכנסות ממגזר המימון עלו ב-38.2%, ל-66.3 מיליון שקל לעומת 48 מיליון שקל אשתקד. רווחי המגזר עלו ב-38.6%, ל-65.7 מיליון שקל, לעומת 47.4 מיליון שקל באשתקד.

ההכנסות מהמגזרים שירות ואחרים צמחו ב-7.3%, ל-269.6 מיליון שקל, לעומת 251.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח של שני המגזרים יחד עלה ב-4.5%, לכ-67.5 מיליון שקל, לעומת 64.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח הגולמי בתשעת החודשים הראשונים של 2023 הסתכם ב-684 מיליון שקל (כ-17.9% מההכנסות) לעומת 680.7 מיליון שקל (כ-27.7% מההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד. השינוי בשיעור הרווח הגולמי נובע בעיקר משינוי בתמהיל המכירות של כלי רכב חדשים ומפיחות של השקל אל מול מטבעות החוץ. כמו כן נרשמה השנה ירידת ערך בגין רכבים חדשים.

הרווח מפעולות רגילות הסתכם ב-370.7 מיליון שקל לעומת 415.8 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד. השינוי נובע בעיקר מגידול בהוצאות מכירה ושיווק עקב השקת המותג Freesbe ומפרסום למותגים החדשים צ'רי, Eveasy ו-Alpine.

הרווח הנקי של החברה הסתכם בתשעת החודשים הראשונים של השנה ב-190.7 מיליון שקל לעומת 301 מיליון שקל אשתקד. השינוי נובע מירידה ברווח מפעולות כאמור, מגידול בהוצאות מימון, בעיקר בשל עלייה בחוב הפיננסי של הקבוצה ובריבית הפריים, ממעבר להפסד בסעיף חלק החבר ברווחי חברות כלולות ומהשפעת שערי החליפין.

נכון ליום 30 בספטמבר 2023, לקבוצה מזומנים ושווי מזומנים בסכום של 103 מיליון שקל. במהלך שנת 2023 חילקה החברה דיבידנד בסך 230 מיליון שקל. סך ההון של החברה מסתכם ב-1.87 מיליארד שקל לעומת 1.81 מיליארד שקל ב-30 בספטמבר 2022.

עיקרי תוצאות הרבעון השלישי של 2023:

הכנסות החברה טיפסו ב-53.3%, ל-1.15 מיליארד שקל לעומת 752.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. כמות הרכבים החדשים שנמכרו הסתכמה ב-4,958. נתח השוק של החברה היה ברבעון כ-7% לעומת כ-3.8% ברבעון המקביל אשתקד.

ההכנסות ממגזר הרכב זינקו ב-101%, ל-600 מיליון שקל, לעומת 298.1 מיליון שקל אשתקד. רווחי המגזר הסתכמו ב-50.8 מיליון שקל לעומת 65.4 מיליון שקל אשתקד.

ההכנסות ממגזר הליסינג עלו ב-22.2%, ל-435.2 מיליון שקל, לעומת 356.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. רווחי המגזר ברבעון עלו ל-75.1 מיליון שקל לעומת 74 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ההכנסות ממגזר המימון עלו ב-32.1%, ל-22.6 מיליון שקל, לעומת 17.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. רווחי המגזר עלו ב-32%, ל-22.4 מיליון שקל, לעומת 16.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ההכנסות ממגזרי שירות ואחרים צמחו ב-18%, ל-95.6 מיליון שקל, לעומת 81 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח ברבעון של שני המגזרים עלה ל-23.5 מיליון שקל לעומת 20.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הגולמי ברבעון השלישי של 2023 עלה ל-210.3 מיליון שקל (כ-18.2% מההכנסות) לעומת 206.4 מיליון שקל (כ-27.4% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח מפעולות רגילות הסתכם ב-104.6 מיליון שקל לעומת 116.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עיקר השינוי נובע מהסיבות שצוינו לגבי התוצאות של תשעת החודשים הראשונים.

הרווח הנקי של החברה הסתכם ברבעון השלישי של 2023 ב-41.7 מיליון שקל לעומת 84.7 מיליון שקל אשתקד. השינוי נובע מהסיבות שצוינו לגבי התוצאות של תשעת החודשים הראשונים.

 

אירועים אחרונים:

באוגוסט 2023 הושלמה עסקה שבמסגרתה השקיעה החברה 25 מיליון שקל כנגד הקצאת 50% מהזכויות בחברה באי-וי מוטורס, יבואנית הרכב החשמלי הווייטנאמי ויניפאסט.

ביוני 2023 חתמה החברה על הסכם ליבוא, הפצה ושירות לכלי רכב וחלקי חילוף מתוצרת XPENG, יצרנית כלי רכב סינית. תקופת ההסכם היא למשך 3 שנים. בהתקיים תנאים שנקבעו בהסכם, הוא יוארך. ב-20 ביולי 2023 אישר משרד התחבורה את בקשתה של החברה לקבל רישיון יבוא ישיר לרכבי XPENG.

ביוני 2023 ביצעה החברה הרחבות אג"ח לסדרות ג' וד' באמצעות הנפקה לציבור של כ-536.9 ע.נ לשתי הסדרות יחד. תמורת ההנפקה נטו הסתכמה ב-491.1 מיליון שקל. אג"ח אלו מדורגות il.AA- עם תחזית יציבה על ידי מעלות.

במאי 2023 אישר משרד התחבורה את בקשת החברה לקבל רישיון יבוא ישיר לרכבי Alpine, בהמשך להסכם היבוא שחתמה החברה עם רנו אשתקד.

במרס 2023 אישר דירקטוריון החברה תוכנית רכישה עצמית של אגרות החוב של החברה בהיקף של עד 100 מיליון שקל. התקופה שנקבעה לביצוע תוכנית הרכישה היא מ-3 באפריל 2023 ועד 2 באפריל 2024.

במרס 2023 הכריזה החברה על חלוקת דיבידנד בסך 130 מיליון שקל לבעלי המניות של החברה, אשר שולם ביום 20 באפריל 2023.

באוגוסט 2023 הכריזה החברה על חלוקת דיבידנד בסך 100 מיליון שקל לבעלי המניות של החברה, אשר שולם ביום 12 בספטמבר 2023.

בינואר 2023 השיקה החברה מיתוג מחדש לכל פעילות הקבוצה תחת השם Freesbe בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים. המותג מאחד את כל פעילויות החברה, ובהן פעילות חברות הליסינג של החברה, מכירת המכוניות המשומשות, סוכנות הביטוח וחברת המימון.

בנובמבר 2022 החלה החברה לשווק את רכבי צ'רי בישראל, בהמשך להסכם הפצה שנחתם בין החברה לבין Chery Automobile בחודש יוני 2022.

איציק וייץ, מנכ"ל קרסו מוטורס: "אנו ממשיכים ביישום האסטרטגיה של החברה, ובראשה ביסוס וחיזוק של המודל העסקי של החברה, הנשען על מספר רגליים חזקות בענף הרכב - מכירות רכבים, ליסינג, מימון, שירות ועוד, כל זאת תחת מותג הגג החדש 'פריסבי', המרכז את כל פעילויות החברה ומעניק שירותים מגוונים וערך מוסף ללקוחות. ביזור עסקי זה תומך ביכולתה של קרסו מוטורס להתמודד בדרך נאותה גם בתקופות מורכבות.

"בתחום הליסינג אנו ממשיכים לבסס את מעמדה של פסיפיק כחברת ליסינג מובילה אשר מגדילה בהתמדה את ציי הרכב שלה. בפעילות הרכב חתמנו על הסכם יבוא עם יצרנית כלי הרכב הסינית XPENG, קיבלנו את האישור ליבוא ישיר של רכבי Alpine, וזאת בד בבד עם הרחבת היצע הדגמים שהחברה משווקת, בהם דגמים בעלי טכנולוגיה היברידית, חשמלית ו-e-Power.

"ב-7 באוקטובר פרצה מלחמת 'חרבות ברזל'. בשבועיים הראשונים לפרוץ המלחמה חלה ירידה בפעילות המשק ובפעילות החברה, אך זו התמתנה לאחר מכן והיקף הפעילות החל לעלות. בשל אי הוודאות באשר למשך המלחמה, החברה אינה יכולה בעת הזו לצפות את השפעותיה והשלכותיה על פעילותה. קרסו מוטורס היא חברה שמרנית בעלת איתנות פיננסית. מאפיינים אלו הם משענת יציבה לפעילותה גם בימים מאתגרים אלו."

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן