צמיגי נקסן לדגם החדש של ג'יפ
כאשר ג'יפ הציגה לראשונה את דגם ריקון (Jeep Recon) החשמלי החדש, כבר אז היה ברור שמדובר ברכב שטח שאינו מתפשר על האופי. בדגמי הניסוי שהוצגו בתערוכות נראו צמיגי רודיאן ATX של נקסן (Nexen Roadian ATX), וכעת היצרנית מאשרת כי הצמיגים ישמשו כציוד מקורי ברכב השטח החשמלי.
דגם צמיגי רודיאן צבר בשנים האחרונות מוניטין חזק בקרב חובבי שטח, אך המעבר להתקנה כציוד מקורי מסמן קפיצת מדרגה של ממש. הצמיג הושק במקור כאופציית שטח מקיפה ומתקדמת לטנדרים ולרכבי SUV, והתבסס על שילוב של עמידות גבוהה, יכולת שטח אמיתית ותפקוד כל עונות השנה.
מבנה דופן מחוזק בתצורת שלוש שכבות, הזמין ברוב מידות LT, הפך אותו לפופולרי במיוחד בקרב בעלי ג'יפים וטנדרים שזקוקים להגנה נוספת מפני חתכים ופגיעות. חריצים עמוקים, חריצי מיקרו תלת־ממדיים ותבנית סוליה שנועדה לשמר אחיזה גם עם שחיקת הצמיג, חיזקו את מעמדו כצמיג שמסוגל להתמודד עם מגוון רחב של תנאי שטח ומזג אוויר.
הבחירה של ג'יפ לשלב את צמיגי רודיאן בדגם ריקון משדרת ביטחון גבוה ביכולות הצמיג. מערכות הנעה חשמליות מספקות מומנט מיידי, נתון שעלול להעמיס על צמיגים שאינם מתוכננים לכך. ההתנסות של אבות־טיפוס של דגם ריקון לאורך זמן עם צמיגי ATX ללא בעיות ואישורם על ידי מהנדסי ג'יפ כציוד מקורי, מלמדים כי הצמיג מספק את רמת העמידות, היציבות והאחיזה הנדרשת מרכב שטח חשמלי.
אחד ההיבטים הבולטים בבחירת צמיג רודיאן כצמיג מקורי לרכב חשמלי הוא היכולת לאזן בין עוצמה בשטח לנוחות בכביש. רכבים חשמליים מדגישים רעשי צמיגים יותר מכלי רכב עם מנוע בעירה פנימית, ובכל זאת ג'יפ בחרה בצמיג שטח ורסטילי אמיתי ולא בדגם כביש־שטח מתון.
ההחלטה הזו מחזקת את ייעודו של ג'יפ ריקון כרכב שטח אמיתי, ובד־בבד מדגישה את ההתנהגות המרוסנת יחסית של הצמיג על אספלט. כתפיים דינמיות וזיזי דופן מספקים אחיזה ממשית בשטח, אך על הכביש הצמיג נותר יציב ושקט יחסית. רוב המידות מותאמות לדירוג טרי־פיק (Three-Peak Mountain Snowflake) המלמד על התאמה לתנאי חורף קשים. נקסן מספקת לצמיג אחריות ל־100 אלף קילומטרים - אינדיקציה ברורה לביטחונה בעמידותו לאורך זמן.





