מגהמה - ציי רכב
מקצוענים בשטח
ארגון חברות ההסעה
לעמוד קודם

היערכות לפתיחת שנת הלימודים תשפ"ד

01/06/2023
זמן קריאה: 1.5 דק'

בעקבות קשיים בתפעול מערך הסעות התלמידים ברשויות המקומיות ברחבי הארץ, פנה שמעון אבני, מנהל אגף א' הסעות והצטיידות במשרד החינוך למנכ"לי הרשויות לגבי היערכות לפתיחת שנת הלימודים תשפ"ד.

המצוקה וחוסר היכולת לספק מענה לכל התלמידים ובפרט לתלמידי החינוך המיוחד, נובעים ממספר חסמים: מחסור בנהגים, מחסור במלווים ומחסור ברכבי הסעה.

בפנייתו הציע אבני מספר פתרונות לרשויות, כך שכל רשות תוכל לבחור מה שמתאים לצרכיה. למשל: הסעה באוטובוסים מאורגנים וקביעת נקודות איסוף לאורך ציר הנסיעה (בדומה לנעשה מועצות האזוריות) לתלמידים עם מוגבלות בשכיחות גבוהה (למעט הפרעות התנהגותיות/רגשיות) הלומדים בבתי ספר יסודיים בעיר מגוריהם; הגדלת מספר הנוסעים ברכב הסעה קטן לעשרה תלמידים; העלאת גיל הרכב המותר להסעת תלמידים ל-12 שנים.

לא מדובר בשלב זה בשינוי מדיניות של משרד החינוך במימון הסעות תלמידי החינוך המיוחד, וגם לא בביטול ההנחיות להסעת תלמידים בהוראות חוזר מנכ"ל הסעות או כל חובה הקבועה בדין. הפנייה למנכ"לי הרשויות נועדה לתת מענה מיידי וזמני למצוקה, אך מענה זה איננו בגדר חובה. רשות שתבחר להמשיך ולנהל את מערך ההסעות בתחומה כפי שניהלה עד כה, תתוקצב בהתאם.

בסמכות ובאחריות של כל רשות לבחור פתרון או פתרונות ממה שהוצע בהתאם לצרכיה. תוקף מסמך זה הוא לשנת הלימודים תשפ"ד בלבד.

 

בחינת תוכנית לימודים בקורס קציני בטיחות

חברות ההסעה סובלות ממחסור ידוע בקציני בטיחות, שאף החמיר בעקבות משבר נגיף קורונה. המחסור נובע בין השאר מבחינות כניסה ברמה גבוהה מדי אשר מקשות את הגיוס של קציני הבטיחות ומתהליך הכשרה ארוך ומסורבל.

לעניין תיקון תוכניות הלימוד בקורס קציני בטיחות, משרד התחבורה הודיע כי הוחלט לקצר את תוכנית הלימודים לקציני הבטיחות ל-532 שעות במקום 750.

בקרוב יתקיים שולחן עגול להיוועצות עם משרד התחבורה וקציני הבטיחות כדי לדון בתכנים, במרצים ובמתודולוגיית הוראה ליישום בקורס להכשרת קציני בטיחות בתעבורה. הנושאים שיידונו בשולחן העגול: תנאי סף למרצים - בחלוקה למקצועות הלימוד והכשרה שוטפת נדרשת, מצגות אחידות להוראה ועזרים אחרים, תכני הקורס - חלקים שיש להוריד או להוסיף, כולל הנמקות, וחניכת מסיימי הקורס.

משך הקורס המשודרג יהיה 377 שעות עיוניות, 155 שעות מעשיות ובסך הכול 532 שעות.

ארגון חברות ההסעה נתבקש להעביר את הערותיו מראש לפני הדיון, ובמהלכו יתייחסו אליהן. לאחר הדיון, משרדי הכלכלה (זרוע העבודה) והתחבורה יגיעו לידי החלטה. אנו מקווים שקיצור ההכשרה ייצא במסמך רשמי בהקדם. אנו מאמינים שמהלך זה יסייע לחברות ההסעה במצוקת המחסור בקציני הבטיחות.

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן