מגהמה - ציי רכב
מקצוענים בשטח
ארגון חברות ההסעה
לעמוד קודם

הישבון הבלו על הסולר לתחבורה

29/02/2024
זמן קריאה: 3 דק'

ארגון חברות ההסעה פנה ליו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, בנושא הישבון הבלו על הסולר לתחבורה. בפנייה הזכרנו, כי המטרה העיקרית של ביטול החזר ההישבון על פי משרד האוצר הייתה עידוד מעבר של רכבים כבדים לתדלוק בגז טבעי. כדי לאפשר לאותם רכבים תדלוק בגז טבעי, הוחלט כחלק מצו זה להקים 25 תחנות תדלוק בגז טבעי.

בשנים האחרונות נוכחנו, כי עתיד האוטובוסים והמשאיות הוא הנעה בחשמל ולא בגז. השימוש בגז טבעי לתחבורה נעשה לא רלוונטי. כמו כן ציינו, כי מעבר למגמה של מעבר לשימוש בחשמל, האוטובוסים והמשאיות אשר מונעים בסולר, מצוידים במנועי יורו 6, שהם מפותחים הרבה יותר ומזהמים הרבה פחות. נוסף על כך עד עתה לא קיימות 25 תחנות תדלוק פעילות בגז טבעי כמובטח, והתחנות אשר פורסמו ברשומות הן תחנות ניידות, שיש להתקשר עמן בהסכם מראש. אלו אינן תחנות דלק מוסדרות שעונות על הצרכים של ניהול ציי אוטובוסים.

הזכרנו כי על פי המתווה של ביטול ההישבון, אם עד 1 בינואר 2024 לא יינתנו האישורים הדרושים לתדלוק בגז טבעי דחוס ב-25 תחנות פעילות, יישאר בתוקפו שיעור ההישבון שחל ב-1 בינואר 2023, ללא שינוי. למרות כל זאת המדינה בחרה בימים אלה של אי ודאות כלכלית, לאחר שענף ההסעות הפרטיות ספג מכה אנושה, להמשיך לשחוק את הישבון הבלו על הסולר.

בישיבת ועדת הכספים מיום 3 ביוני 2018, אמר ח"כ גפני, כי אם יתברר שהעולם הולך לחשמל בזמן שמשרדי הממשלה דוחפים לשימוש בגז, הם בונים תשתית לוועדת חקירה ממלכתית בעתיד. לגבי אמירה זאת, בוועדת הכספים מיום 21 בנובמבר 2023 ביקש גפני מנציגי רשות המיסים להעביר לו תוך שבוע מסמך שיסביר מדוע למרות המגמה הברורה של הנעה חשמלית בעולם התחבורה, כאשר ההנעה בגז נעשית יותר ויותר בלתי רלוונטית לעולם זה, החליט משרד האוצר להמשיך עם שחיקת הישבון הבלו על הסולר לתחבורה.

ב 14 בפברואר 2024 עסקה ועדת הכספים בנושא, ובה החליט יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני, לקיים דיון מיוחד לנושא הישבון הבלו על הסולר ותחנות הדלק לגז טבעי דחוס.

 

הסעות תלמידים נגישות בירושלים - באחריות ההורים

בתחילת המלחמה בחרה עיריית ירושלים להעביר את כל ההסעות הנגישות לאחריות ההורים, כסידור זמני עד שהשגרה תתייצב. כדי לחסוך את עלויות המלווים, העירייה בחרה להמשיך את מעורבות ההורים בהסעות אלה גם לאחר החזרה לשגרה, בלי להודיע לחברות ההסעה מראש, ותוך שהיא פועלת באופן לא הגון כלפי חברות ההסעה שזכו במכרז ובאופן לא בטיחותי ולא יעיל.

העברת האחריות לתפעול הסעות אלה להורים, גרעה מחברות ההסעה את התלמידים שההורים הסכימו להסיעם.

מרגע שמערך ההסעות והמסלולים מוכן, הפחתת הנוסעים איננה מוזילה את עלויות החברה. כך חברות ההסעה נשארות עם מערך הסעות מלא, בהתאם למה שיידעה אותם העירייה לפני פתיחת השנה, אך עם תמורה פחותה בהרבה, שגורמת הפסדים. הסרת אותם תלמידים מההסעה של החברות גם איננה נעשית בבת אחת, אלא טיפין-טיפין, באופן שהוא המזיק ביותר לחברות.

התוצאה של העברת הסעות אלה לאחריות ההורים, מביאה להתרסקות מערך ההסעות הנגישות שבנו חברות ההסעה לאורך השנים.

את עולם ההסעות המורכב אי אפשר לנהל באופן עצמאי. ההורים המתפעלים את ההסעות הנגישות מקבלים תמורה כספית, אולם הנוסעים מקבלים פחות:

א. במקרה של תקלה ברכב או מחלת הורה - לא תהיה הסעה.

ב. ההסעות אינן מתבצעות ברכבים באיכות ובסטנדרטים הנדרשים (לא עומדים בתקינה, אין פיקוח, סוג הרכב לא מתאים וכו').

ג. אין ליווי רפואי או רגיל בהסעות אלה והאחריות היא של ההורה.

ד. הורה איננו איש מקצוע המכיר את הצד העסקי בהסעות, ויש חשש שיתפתה לסכום שנראה גבוה אך בפועל לא מכסה את ההוצאות ומביא לגירעון (העירייה דורשת מההורים להתחייב לפרק זמן לא קצר).

ה. אופן התשלום והמיסוי בעייתיים.

בפנייתנו ביקשנו לקיים דיון דחוף בנושא.

הטבה לנהגי חברות שמשלמות דמי טיפול ארגוני

בפגישה שהתקיימה בין מנכ"ל הארגון דודי גיל עם יו"ר הארגון ניסים סרוסי, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ועו"ד אייל ידין שהוא יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, סוכם כי נהגים המשלמים דמי טיפול ארגוני להסתדרות (לאו דווקא דמי חבר) ועובדים בחברות המשלמות דמי חבר לארגון חברות ההסעה, יוכלו להצטרף למועדון ההטבות של חברי ההסתדרות "ביחד בשבילך" עד תאריך 31 בדצמבר 2024.

מדובר בהחלטה תקדימית ובלעדית לנהגי חברות ההסעה בארגון.

מנהלי החברות מוזמנים להפיץ את ההודעה לנהגים.

 

להרשמה למועדון הקישו כאן

 

עדכון בנוגע לתקנה 587ב2 לתקנות התעבורה

לפניכם עדכון בנוגע לתקנה 587ב2 לתקנות התעבורה, תשכ"א 1961: אין צורך להעביר למשרדי הרשות דיווחים שנתיים הנוגעים לנתונים המופיעים בסעיפים קטנים (1) ו-(2) של תקנה 587ב2 לתקנות התעבורה.

 

לעדכון המלא הקישו כאן

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן