כנס ההיסעים השנתי 2025
ארגון חברות ההסעה ממשיך עם המסורת של כנס ההיסעים השנתי. לאחר כנס מוצלח שהתקיים בשנת 2024, יתקיים כנס שנתי ביום רביעי, 14.5.2025, בגן בשפיים.
בכנס ישתתפו בכירים מענף התחבורה וההיסעים, נציגים של משרדי ממשלה רלוונטיים, נציגי איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות ועוד. זו הזדמנות להתעדכן בכל מה שקורה בענף בכלל ובארגון בפרט, לפגוש בכירים ומקבלי החלטות, להיפגש עם קולגות ולהחליף מידע מקצועי.
בין הדוברים: דודי גיל, מנכ"ל ארגון חברות ההסעה, ניסים סרוסי, יו"ר ארגון חברות ההסעה, משה בן-זקן, מנכ"ל משרד התחבורה, צחי רביבו, סמנכ"ל משאבים ומנהל בחברת נתיבי ישראל, עו"ד אייל ידין, יו"ר איגוד עובדי תחבורה בהסתדרות, אוהד חמו, כתב ופרשן לענייני ערבים בחדשות 12, לי רבין, מנהל פיתוח עסקי בג'נגו קונקטיביטי, עומר זוהר, מנכ"ל אלקטרה מוטורס, נעמה דיקרמן, מנהלת תביעות רכב.
הכנס יאפשר להיחשף למגוון שירותים, מוצרים ופתרונות לתחום ההיסעים הפרטי, כולל יבואני אוטובוסים, ציוד מתקדם ושירותים משלימים.
בקרוב יפורסמו סדר היום המלא ואפשרות להירשם.
רכבי הסעות מיוחדות והסעות סיור בנת"צים
לאחר שמנכ"ל הארגון, דודי גיל, נפגש בדצמבר 2024 עם גורמים מקצועיים במשרד התחבורה, הנחה מנכ"ל משרד התחבורה לבחון את בקשת הארגון לאשר הצבת צלמית "אוטובוס לבן" מעל כל הנת"צים במדינה. עתה פנה דודי גיל למשרד התחבורה וטען שגם בהיסעים פרטיים, במקרה של תח"צ, הכוונה לצמצם את השימוש ברכב פרטי, להפחית את העומס בכבישים ולצמצם את זיהום האוויר.
בפנייתו למנהל תכנון ופיתוח תשתיות במשרד התחבורה הסביר דודי גיל, כי משרד התחבורה מתעלם מהטענות ומהנימוקים שיש לאפשר לאוטובוסים של היסעים פרטיים (הסעות מיוחדות והסעות סיור) לנסוע בנת"צים. כך למשל הוא לא התייחס לטענה שאין הבדל מהותי בין הסעה של 50 איש בקו שירות להסעה של 50 איש בהסעה מיוחדת או בהסעת סיור. בשני המקרים הרציונל זהה וכפול: העדפה של נוסעי האוטובוסים על נוסעי הרכב הפרטי וצמצום זיהום האוויר. גם לא הייתה כל התייחסות לטענה שמוניות מיוחדות אשר מסיעות בדרך כלל רק שני אנשים (כולל הנהג), מורשות לנסוע בנת"צים.
בפנייה הודגש, כי מאחר שחברות ההיסעים מסיעות באופן שוטף ותדיר את חיילי צה"ל, עובדי בתי חולים, עובדי התעשיות הביטחוניות וכיוצא בזה, על משרד התחבורה לשקול מחדש את החלטתו. אין ספק כי החלטה אשר תאשר לאוטובוסים של חברות ההיסעים לנסוע בנת"צים, תאפשר לעובדים אלו להגיע מהר ובאופן בטוח יותר לעבודותיהם.
בכל מקרה, על פי הנחיית משרד התחבורה, הארגון יבחן באילו נת"צים רצוי לאפשר לאוטובוסים של חברות ההיסעים לנסוע, ויעביר זאת למשרד התחבורה.
50 מיליון ש"ח התווספו לבסיס התקציב
בעקבות שיחות של מנכ"ל הארגון, דודי גיל, עם יוגב גרדוס, ראש אגף תקציבים במשרד האוצר, ומנכ"ל משרד החינוך, מאיר שמעוני, ב-1.3.2025, הועברו 50 מיליון ש"ח נוספים מעבר לאלו שאושרו בשנה שעברה, שיתווספו לבסיס התקציב (לא תשלום רטרואקטיבי כמו בעבר). עם זאת הסכום מאפשר עדכון של מכרזי משרד החינוך לרשויות המקומיות.