מגהמה - ציי רכב
מקצוענים בשטח
ארגון חברות ההסעה
לעמוד קודם

כנס היסעים ארצי בשיתוף משרד התחבורה

08/12/2021
זמן קריאה: 3.5 דק'

כנס ההיסעים הארצי של ארגון חברות ההסעה, בשיתוף משרד התחבורה, התקיים ב-10 באוקטובר 2021 בבית חיל האוויר בהרצליה. השתתפו בו בכירים מהמשרדים תחבורה, תיירות ואיכות הסביבה, משטרת ישראל, קציני בטיחות, מנהלים ובעלים של חברות הסעה, ספקי שירות ועוד.

במקום הייתה תצוגה עשירה של נותני שירותים לענף ההסעות: חברת להבות, איתוראן, מובילאיי, AWACS, דלק טן, RYDE, בנק לאומי, רמות סוכנויות ביטוח ומשרד עו"ד פסי המתמחה בדיני עבודה. יבואני הרכב הציגו ברחבת הכניסה לאירוע אוטובוסים ואוטובוסים ציבוריים זעירים חדישים של כלמוביל, מאיר ומאן.

יו"ר הארגון ניסים סרוסי פתח את הכנס. בין השאר אמר, כי התפקיד של הארגון הוא לקדם את מעמד חברות ההסעה בישראל, לתת שקט לעוסקים בענף ולהשתפר בבטיחות ובמתן השירות. חברות ההסעה הפרטיות בישראל מאגדות כ-20,000 כלי רכב, ביותר ממחציתם 50 מקומות, והשאר הם מיניבוסים ואוטובוסים זעירים. אנו נאבקים כל הזמן באיומים, ועושים הכול כדי להגיע לכל ועדה בכנסת שעשויה להשפיע לטובת העוסקים בענף. רק ארגון חזק וגדול יכול להשפיע במהירות. כל חברי ההנהלה בארגון, גם היו"ר, עובדים בהתנדבות, כדי לעזור לענף להתקדם. סרוסי סיכם כי מורגשת לאחרונה חזרה לשיגרה, ואיחל לכולם שנסיים את השנה ללא תאונות דרכים ועם הצלחה עסקית.

שוקי שדה, מנכ"ל הארגון, אמר כי הארגון פועל כל העת לחיזוק של מעמדו והקשר עם משרדי הממשלה. מספר דוגמאות לפעילותו: לאחרונה הושגה דחייה בהחזר הלוואות מבנקים בעקבות פעילות מול משרד האוצר. הנושא של השתתפות חלקית בחל"ת הועלה אף הוא בפני גורמי הממשלה. למרות שהסתיימה תקופת חל"ת, הארגון עדיין פועל להחזרת החל"ת לטובת נהגים מענף התיירות. פעילות לגיוס נהגים נעשית בשיתוף לשכת התעסוקה בתקווה להכניס חיילים משוחררים לענף כעבודה מועדפת. הנושא של אי הצמדה במכרזים נמצא בטיפול משפטי. מול השלטון המקומי קודמה פעולה להארכת המכרזים בשנה אחת, וקודם שיתוף חברות ההסעה הפרטיות בתח"צ. כמו כן רוכזו כל הפעילויות הנדרשות והאישורים לטובת בוחן שנתי במוסכי אגד. אחד הנושאים החשובים העומדים על הפרק הוא החזר ההישבון (בלו) על הסולר, שנמצא בדיונים מתקדמים. נציגי הארגון משתתפים בוועדות הכנסת, בדיוני משרד התיירות ובפורומים של לשכת מארגני התיירות.

אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות, אמר בין השאר: "אנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם ארגון חברות ההסעה. בכוונתנו לשתף את חברות ההסעה הפרטיות בנתח נכבד משוק התיירות הנכנסת שנראה שכבר בחודש נובמבר 2021."

אמיר זלצברג, ראש אגף תחבורה במשרד לאיכות הסביבה, התמקד בפעילות המשרד למעבר לתחבורה חשמלית ובהפחתת פליטות המזהמים. כיום נפלטים 78 מיליון טונות של גזי חממה בממוצע. היעד לשנת 2030 הוא 58 מיליון. יעד ספציפי לתחום התחבורה הוא הפחתה של 96% מפליטות גזי החממה. לפי החלטת ממשלה, משנת 2026 כל אוטובוס עירוני חדש יהיה מאופס פליטות. נעשית פעילות מסיבית כדי לעבור לשימוש באוטובוסים חשמליים. לדברי זלצברג, הגיעה העת לחשמל אוטובסים להיסעים, ואף מתוכנן סיוע ממשלתי בנושא.

יוגב גברי, מנכ"ל מאן עדכן על פיתוחי החברה לאוטובוס חשמלי. בשנה הקרובה מאן מתעתדת להביא אוטובוס ומסחרית חשמליים לישראל.

חנוך גרינברג, מומחה לטכנולוגיה מתקדמת ברכב, דיבר על טכנולוגיה מתקדמת ברכבים בכלל וברכבי היסעים בפרט, ועל החשיבות להכיר את המערכות שמסייעות במניעת תאונות.

עו"ד יונתן פסי ממשרד פסי ושות' התייחס לאופי הרגולטורי ולאופי האזרחי של דיני העבודה. האופי הרגולטורי מתבטא בסמכות של פקחים וחוקרים מטעם משרד העבודה להטיל קנסות מנהליים בגין הפרה של דיני העבודה, ולעיתים גם להגיש נגד מנהלי החברות כתבי אישום. האופי האזרחי מתבטא בזכותם של עובדים שחושבים שנפגעו להגיש תביעות לבתי הדין לעבודה, וכן בזכותם של ארגוני עובדים לארגן את מקום העבודה ולנהל מו"מ לחתימה על הסכם קיבוצי. על יחסי העבודה בענף ההיסעים חל הסכם קיבוצי כללי שנחתם בין ארגון חברות ההסעה לבין ההסתדרות הכללית, ושר העבודה הוציא עליו צו הרחבה. לפיכך הוא חל על כל הענף.

נצ"מ נעם ביגנסקי, ראש מחלקת התנועה במשטרת ישראל, דיבר על תרבות נהיגה ואכיפה עם דגש בענף ההיסעים. לדבריו, משטרת התנועה מקיימת מדי פעם מבצעי אכיפה בצמתים לאוטובוסים ולאוטובוסים שמסיעים תלמידים, בכלל זה אכיפה סמויה של שוטרים באוטובוסים. העבירות הנפוצות ביותר הן שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה, כניסה לצומת לא פנוי, נהיגה בחוסר זהירות, אי-מתן זכות קדימה להולכי רגל ופנייה מנתיב המורה על נסיעה ישר בלבד.

עינת סגל, מנהלת אגף הרכב במשרד התחבורה, עדכנה לגבי יישום התקנה החדשה של הטכוגרף הדיגיטלי, אשר נהפך לכלי אכיפה כשיר בשל התאמתו לתקנים בינלאומיים ולרמת הדיוק הנדרשת. הטכוגרף עתיד להביא לשיפור הפיקוח והאכיפה ולשמירה על סטנדרטים מקצועיים אחידים במשק.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן