מגהמה - ציי רכב
מקצוענים בשטח
ארגון חברות ההסעה
לעמוד קודם

מחסור בקציני בטיחות בחברות הסעה פרטיות

28/08/2022
זמן קריאה: 2 דק'

בחודש יוני קיימו נציגי ארגון חברות ההסעה בישראל דיון עם נציגי משרד התחבורה בנושא שמפריע לחברות רבות לאחרונה ומקשה עליהן להתנהל: מחסור בקציני בטיחות. בדיון השתתפו דלית רגב, מנהלת אגף פיקוח ובקרת רכב, אוסמה סוכר, מנהל תחום קציני בטיחות, נדב ברנשטיין, מרכז בכיר פיקוח ובקרה, מירב רוזנטל, מרכזת בכירה הדרכה והכשרה, עו"ד ספיר דדון מלשכת יועמ"ש ודודי גיל, יו"ר הארגון.

בישיבה הועלתה הבעיה של המחסור בקציני בטיחות שממנו סובלות חברות ההסעה, מחסור שהחמיר בעקבות משבר הקורונה. צוין כי המחסור נובע מבחינות כניסה ברמה גבוהה מדי, אשר מקשות לגייס קציני בטיחות. מצב זה מביא את החברות לפעול ישירות מול מכוני הרישוי. כדי לפתור את הבעיה, ביקש הארגון לתת לחברות ההסעה אפשרות לקצר את ההליכים לקבלת האישורים ולנהלם באופן מסודר וישיר מול מכוני הרישוי.

לדברי דלית רגב, המשק מורכב ויש לחפש את שביל הזהב בלי להתפשר על איכות קציני הבטיחות. רגב הציעה פתרונות מיידים שכל חברה יכולה ליישם, וחלקן כבר מיישמות. למשל: לרדת לשטח ולדבר עם קציני הבטיחות; להקפיד על קיום פרק י' בתקנות התעבורה, שלפיו אין להטיל על קציני הבטיחות מטלות מלבד התפקיד שאליו יועדו; למצב את המעמד של קצין הבטיחות כקצין בטיחות בחברה, מכיוון שברגע שמתייחסים אליו בכבוד, הוא יהיה מוכן לעבוד.

חלק ניכר מהתפקיד של קצין הבטיחות הוא הדרכה והכשרה. קצין בטיחות מדווח לבעל החברה אם נהג מבצע את התפקיד שלו וכן אם הוא מבצע חקירות ומפיק לקחים. רגב הוסיפה, כי נעשתה רפורמה בקורס קציני הבטיחות והוא קוצר.

לדברי אוסמה סוכר, המחסור בקציני בטיחות בחברות ההסעה החל רק בתקופת הקורונה. בדצמבר 2020 ניתן לקציני הבטיחות פטור מבדיקות תקופתיות. משרד התחבורה עושה מאמצים להימנע ממחסור, ובין היתר יצר מנגנון של מכינה - טרום קורס. צעדים אלו הביאו לגידול ניכר במספר הנרשמים לקורסים.

בדיון עלו הצעות נוספות שיסייעו לפתוח את צוואר הבקבוק שנוצר בדרישה לקציני בטיחות בחברות. ראשית, בימים אלה נעשים עדכונים בתיקוני החקיקה. שנית, דלית רגב הציעה להגיע לחברות ההסעה ולהרצות בפניהן על פתרונות אפשריים.

בסוף הדיון סוכם, כי משרד התחבורה יבחן מחדש את שלבי החניכה. כיום לפי התקנות לא מתאפשר לחניכים לעבוד כקציני בטיחות לפני סיום הקורס. כמו כן הובהר לנציגי הארגון, כי אי אפשר לאפשר למכוני הרישוי לתת אישור גורף לקציני הבטיחות. עם זאת הובטח לקיים ישיבות תקופתיות עם נציגי הארגון כדי לפתור את הבעיה.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
1.
24/10/2022
אוסמה הוא נוכל ושקרן
מי הסמיך אותו בושה של בנדאם
כותרת
תוכן