מגהמה - ציי רכב
מקצוענים בשטח
ארגון חברות ההסעה
לעמוד קודם

סיכום פעילות הארגון ותוצאותיה

16/10/2023
זמן קריאה: 3 דק'

דודי גיל, מנכ"ל ארגון חברות ההסעה בישראל, מסכם את פעילות הארגון בשנה האחרונה ואת תוצאותיה.

לאחרונה תפס הארגון מקום של כבוד בקרב גורמים המשפיעים על הענף, תוך שהוא מתווה מדיניות ודרכי פעולה במגוון הנושאים העומדים על סדר יומו. בארגון מאמינים ומקווים שאנו בדרך לחולל שינוי של ממש במעמד ובתדמית של הענף, באמצעות מאמץ עיקש, בלתי פוסק ונחוש אל מול משרדי הממשלה.

בארגון פעל במגוון ערוצים:

כנס שנתי: הכנס השנתי התקיים במרס בכפר המכבייה והוכתר בהצלחה רבה. עשרות מנהלים, בעלים ואנשי מטה של חברות ההסעה הגיעו לכנס, שריכז תחת קורת גג אחת את כל הבכירים ומקבלי ההחלטות בענף ההיסעים. הם זכו לתצוגה מרשימה של ספקי שירות ומוצרים לענף והאזינו להרצאות מקצועיות, עשירות ומרתקות, שתורמות בהתנהלות היומית. נשאו דברים ח"כ דוד ביטן, יו"ר ועדת הכלכלה, אבנר פלור, סמנכ"ל בכיר תנועה וראש מנהל תשתיות במשרד התחבורה, עו"ד אייל ידין, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, נועם קום, יו"ר פורום נוהגים הייטק ועוד.

מהפך בגביית דמי טיפול ארגוני ודמי חבר: הוחלט לשנות את צורת גביית דמי החבר ודמי הטיפול הארגוני למנגנון גבייה דיפרנציאלית, כדי לייצר הוגנות בגבייה בין חברה קטנה לחברה גדולה בלי לגרום לתשלומי יתר ותוך שמירה על גביית סכומים סבירים.

ביטול דרגת רישיון C1: משרד התחבורה אישר את ביטול דרגת רישיון 1C ומעבר לרישיון D, כך שנהגים בעלי 16 מקומות יורשו לנהוג באוטובוסים בעלי 19 מקומות ללא צורך ב-C1. לאחר החגים תאושר ההצעה בוועדת כלכלה.

סעיף התייקרויות במכרזי הרשויות המקומיות: ועדת הכלכלה החליטה להעניק לחברות ההסעה פיצוי חד-פעמי על ההתייקרויות בתקופה האחרונה, ובו בזמן חייבה את הצדדים לנהל מו"מ להכנסת סעיף התייקרויות קבוע במכרז הסעות התלמידים.

שעות עבודה ומנוחה: בעקבות פנייתנו ובהמשך להבהרות משרד העבודה, אפשר ליישם הפסקה לפרק זמן של 4 שעות ביום העבודה, בהתאם להוראות ההסכם הקיבוצי הכללי.

מדד מחירי התשומות באוטובוסים ציבוריים זעירים: בעקבות פנייתנו ללשכה המרכזית לסטטיסטיקה, עודכן מדד התשומות באצ"ז וכעת הוא כולל גם את שכר העבודה בענף, בניגוד למדד שפורסם עד העדכון שלא כלל מרכיב זה.

הנגשת רכבי היסעים: בעקבות פניית הנציבות לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, ולאחר פנייתנו למשרד התחבורה סוכם, כי חברות ההיסעים יתקשרו עם חברות היסעים אשר מפעילות רכבי היסעים נגישים ויתחייבו לספק מענה לכל הזמנה בהתראה של חמישה ימים, בהתאם לתקנות הנגישות.

הארכת גיל הרכב: משרד החינוך החליט להאריך את גיל הרכב מ-10 ל-12 שנה.

מחסור בקציני בטיחות: קוצר זמן ההכשרה של קציני בטיחות מ-750 שעות ל-532 שעות.

פטור ממע"מ לתיירים: לאחר מו"מ של הארגון וגורמים נוספים עם שר התיירות, לא יבוטל פטור ממע"מ לתיירים.

 

 

טיפול בחסמים ברשויות מקומיות: בעקבות איסור חניית כבד רכב באילת בשעות הלילה, הגענו להסכמות עם חניון אברהם באילת על מחיר מיוחד לחניית אוטובוסים לחברי הארגון בלבד והסדר שאטלים. בירושלים, בעקבות מגבלה וקושי בנגישות וקבלת דוחות ממערך האכיפה של עיריית ירושלים, סיכמנו עם העירייה על הקלות לנהגים כגון כניסת אוטובוסים לתחנה המרכזית והמתנה לתיירים באזור מוגדר, אי מתן קנסות לאוטובוסים בכחול לבן במצפור גליק וליד סנט ג'ורג' (שכונת שיח ג'ראח) מהשעה 20:00 עד 7:00 ועוד. אשר לתל אביב, בימים אלה אנו נמצאים במגעים עם העירייה כדי לטפל באכיפה בלתי צודקת של הורדה ואיסוף של חיילים ותלמידים בעיר.

הסכם קיבוצי: בימים אלה אנו מנהלים מו"מ מול ההסתדרות לחידוש ההסכם הקיבוצי. בהסכם החדש יוכנסו הוראות אשר יעניקו יתרונות אך ורק לחברים ולא ייכללו בצו ההרחבה, ועל כן לא יחולו על מי שאיננו חבר בארגון.

קרן סיוע לעסקים: תופעת הפרוטקשן פוגעת במגוון עסקים ובהם חברות ההסעה, וחברות הביטוח מסרבות לפצות או לחדש ביטוח. בעקבות זאת הצענו בוועדת הכלכלה להקים קרן סיוע לעסקים אלה. יו"ר ועדת הכלכלה דוד ביטן קיבל את ההצעה, ואנו מקווים שהקרן תוקם בהקדם.

אזור אישי באתר לחברים בלבד: לאחרונה פתחנו באתר אזור אישי המיועד לחברים בלבד. באזור זה אפשר לצפות במדד התשומות ולגשת לדפי ייעוץ בתחומים קציני בטיחות, דיני עבודה, דיני מכרזים, ייעוץ עסקי וטכנולוגיה מתקדמת ברכב. דפי הייעוץ כוללים מאמרים מקצועיים שנוגעים להתנהלותכם היומית. בעמודים אלה אפשר להפנות שאלות ליועצים במגוון התחומים. התשובות עולות לאתר לאזור החברים.

----------

----------

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן