מגהמה - ציי רכב
מקצוענים בשטח
ארגון חברות ההסעה
לעמוד קודם

סיכום שנה בארגון חברות ההסעה

01/02/2023
זמן קריאה: 4 דק'

עם פתיחת שנת 2023, מנכ"ל ארגון חברות ההסעה, דודי גיל, סיכם את פעילות הארגון בשנה החולפת ועדכן בדבר הנושאים העומדים על סדר יומו של הארגון בשנה שהחלה.

גיל נכנס לתפקיד כמנכ"ל הארגון ב-1 ביולי 2022 וסימן מספר מטרות. אלו הפעולות שבוצעו:

סעיף התייקרויות במכרזים: הארגון פעל נמרצות בנושא מכרזים מטעם הרשויות המקומיות מול הרגולטור העיקרי, שהוא משרד החינוך, לעניין סעיף ההתייקרויות. לצורך פתרון הבעיה, נפגשו נציגי הארגון עם שר האוצר, אגף תקציבים במשרד האוצר ושרת החינוך. לראשונה הוציא משרד האוצר הודעה שלפיה הוא תומך בדרישתנו לבטל את ההגבלות הקיימות, כולל הסכמה עקרונית של משרד החינוך. בד בבד נשכרו שירותי משרד עו"ד מיתר, מהמובילים בשוק, ונעשית הכנה לקראת הגשת בג"צ.

גיוס מלווים להסעות לבתי הספר: בישיבה בין מנכ"ל הארגון למנכ"לית משרד החינוך, הוחלט לגייס מלווים להסעות לבתי ספר, בדומה לפרויקט משמרות הזה"ב.

שעות עבודה ומנוחה: הוסכם עם משרד הכלכלה וההסתדרות בנושא שעות עבודה ומנוחה, שלפיו אפשר לתת הפסקה לנהגים לפרק זמן של 4 שעות.

שולחן עגול בנושא קיצור הזמן של הכשרת הנהג: חלק מהפתרון לבעיית המחסור בנהגים הוא קיצור זמן ההכשרה שלהם. לכן בשיתוף פעולה עם משרד התחבורה הוחלט לקיים שולחן עגול בין כל מקבלי ההחלטות (פיקוד העורף, משרד התחבורה, משרד הרישוי והארגון) ולהקים קבוצת מיקוד של 30 נהגים. לאחר מכן יוצאו נהלים חודשים בנושא הכשרת הנהגים.

במסגרת דיונים אלה הוחלט לקצר את הכשרת הנהגים משנה ל-4.5 חודשים. הועלתה האפשרות לבצע את ההכשרה העיונית באמצעות האינטרנט. משרד התחבורה הבטיח לפעול בנושא.

נציגי הארגון העלו בפני משרד התחבורה את נושא היבוא של עובדים זרים. בעקבות זאת משרד התחבורה יזמן את נציגי משרד הכלכלה כדי להניע את המהלך. הארגון העלה את האפשרות להכיר בנהיגה כבמקצוע מועדף.

מדד מחירי תשומות באוטובוסים ציבוריים זעירים: בעקבות פניית הארגון ללשכה המרכזית לסטטיסטיקה, עודכן מדד התשומות באוטובוס ציבורי זעיר, וכעת הוא כולל גם את שכר העבודה בענף. זאת בשונה מהמדד שפורסם עד העדכון, שלא כלל את מרכיב שכר העבודה.

ביטול דרגה 1C בתהליך הכשרת הנהגים: ביוזמת הארגון הוחלט לקצר את תהליך הכשרת הנהגים לאוטובוסים בעלי 16 עד 19 מקומות נהיגה, באמצעות ויתור על דרגת רישיון C1. ההחלטה תעבור את אישור מנכ"לית המשרד ושימוע ציבורי בוועדת הסכמות.

הנגשת רכבי היסעים: לאחרונה החלו חברות ההסעה לקבל דרישה מהנציבות לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, להחזיק אוטובוס מיוחד נגיש הכולל מעלתון. לאחר שהארגון פנה למשרד התחבורה בנושא, סוכם כי חברות ההיסעים יתקשרו עם חברות היסעים המפעילות רכבי היסעים נגישים, ויתחייבו לספק מענה לכל הזמנה בהתראה של חמישה ימים מראש, בהתאם לתקנות הנגישות.

 

 

חניית רכב כבד ברחבי אילת בלילה: עקב החלטת עיריית אילת לאסור חניית רכב כבד ברחבי העיר בשעות הלילה, פנה מנכ"ל הארגון לראש העיר בבקשה לדחות את כניסת האיסור לתוקף. ואכן, ההחלטה נדחתה בחודשיים. בד בבד הושגו הסכמות עם חניון אברהם באילת, כי מ-1 בדצמבר תתאפשר חניית אוטובוסים בחניון במחיר ייחודי לחברים בארגון בלבד, כולל הסדר שאטלים (כפי שפורסם).

חניה ואכיפה במרחב העיר ירושלים: בשל תלונות של בעלי חברות באזור ירושלים בנוגע למגבלה ולקושי בנגישות, וקבלת לא מעט דוחות ממערך האכיפה של עיריית ירושלים, התקיים סיור של מנכ"ל הארגון עם נציגי חברות ההסעות, במטרה להביא לשיפור הסדרי התנועה, הכשרת מקומות מיוחדים להסעות התיירים ומציאת פתרונות, כולל פתרונות הנדסיים. מכתב מפורט יצא מיד לאחר הישיבה המסכמת עם מנכ"ל העירייה ומנהל האכיפה של עיריית ירושלים.

מהפך בגבייה: הוחלט לשנות את צורת הגבייה של דמי החבר ודמי הטיפול הארגוני למנגנון גבייה דיפרנציאלית. המטרה היא לייצר הוגנות בגבייה בין חברה קטנה לחברה גדולה, בלי לגרום לתשלומי יתר ותוך שמירה על גביית סכומים סבירים.

הסכם עם משרד הביטחון: הסכם ההפעלה של משרד הביטחון נדחה ל-28 במאי 2023 כדי לשפר את ההסכם הקיים כיום.

הכנס השנתי המרכזי: ביום שני, 20 במרס 2023, יתקיים הכנס השנתי של הארגון בכפר המכבייה. האירוע מהווה פלטפורמה עיקרית לבכירי ענף ההסעות, לקיום דיונים מעמיקים בנושאים המהותיים ביותר שישפיעו על עתידו של הענף. המשתתפים יפגשו את מקבלי ההחלטות בענף.

הנחה למצטרפים חדשים: לחברות שמצטרפות לארגון עד יוני 2023 תוענק הנחה של 20% בדמי החבר.

לסיכום, לנגד הנהלת הארגון עומדת טובת ענף ההיסעים בכללו, ועל כן השאיפה היא לאגד את כל החברות במדינה תחת קורת הגג של הארגון, כדי להמשיך לפעול לחיזוק ושיפור מעמדן של חברות ההיסעים, פיתוח הענף תוך קיום תחרות אמיתית, ביטול רגולציות מיותרות ומתן הזדמנות שווה לכולם.

בשנה האחרונה הארגון השמיע את קולו וקיבע את מקומו בקרב הגורמים המשפיעים על הענף. הנהלת הארגון מתווה מדיניות ודרכי פעולה במטרה להביא לשינוי מהותי במעמד ובתדמית הענף, במגוון נושאים.

בארגון מאמינים שככל שהארגון יגדל, יאחד כוחות ויתחזק, יתאפשר לעמוד בפני האתגרים העומדים בפניו. שאלת ההצטרפות לארגון איננה צריכה לסוב סביב ההטבות לחברים, כי אם על עצם האפשרות להיאבק יחד על זכויותיהם. כדי שיתאפשר להמשיך להתקיים ולהוסיף לפעול למען האינטרסים של החברות, על הארגון לצמוח ולהתחזק.

כל חבר נוסף שיהיה שותף לעשייה, יוכל להשפיע ולאפשר את העבודה הנחושה במשימות ואל מול האתגרים, הנובעים ברובם מהאיום הקיומי היומיומי על פרנסת החברות. הנהלת הארגון מבטיחה להמשיך לעמוד איתן במאבקים שעוד נכונו, ולמען מטרה זאת על חברי הארגון להיות מאוחדים, חזקים ולצעוד קדימה יד ביד.

חברות המעוניינות להיפגש עם מנכ"ל הארגון באופן אישי, מוזמנות לייצור קשר עם משרד הארגון.

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן