מגהמה - ציי רכב
מקצוענים בשטח
מועצת המובילים
לעמוד קודם

קוצרו המתנות של 5 שעות בנמל הדרום

31/05/2023
זמן קריאה: 3 דק'

בעקבות חוסר תפקוד של נמל הדרום, שמאלץ נהגים להמתין מדי יום בשערי הנמל 5 שעות ויותר, הודיעה מועצת המובילים (3 במאי 2023) לחברות ההובלה שלא לפקוד את נמל הדרום מ-4 במאי 2023 עד להודעה חדשה. לפיכך רק משאיות מעטות הגיעו למוחרת לנמל הדרום. בשערי הנמל התייצבו הנהלת מועצת המובילים, מנהלי חברות הובלה ונהגי משאיות, תוך שהם חוסמים את הכניסה לנמל. המשאיות המעטות שהגיעו, נאלצו לחזור על עקבותיהן.

מהנהלת מועצת המובילים נמסר, כי זו תגובה לרשלנות הניהולית מצד נמל הדרום. למעשה, בין ענף ההובלה בהנהגת מועצת המובילים לבין נמל הדרום, ישנו מעין סכסוך עבודה. כל משבר של המתנות ארוכות, ייענה מעתה בתגובה מהירה של אי פקידת הנמל על ידי משאיות.

אנו יודעים שהמשבר עלול לפגוע בכל השרשרת הלוגיסטית, מהאונייה, דרך הרציף וחברות ההובלה ועד לקוחות הקצה, אך המצב לא מותיר ברירה. חברות ההובלה יורדות ב-50% בתפוקה, והדבר מביא להפסדים כבדים. אין גורם שיהיה מוכן לשאת בעלויות אלה.

בעקבות חסימת שערי הנמל, זומנו גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים, ודוד כוכבא, מנכ"ל מועצת המובילים, לפגישה דחופה עם מנכ"ל נמל אשדוד, אייל ברוך, מנכ"לית MSC ישראל (חברת הספנות השנייה בגודלה בעולם), לאה בוגץ'- גנוסר, ומנהלי חברות הובלה ממובילי המאבק. בפגישה הוחלט לנקוט צעדים כדי להביא לפתרון המשבר:

* הגבלת המכולות הריקות: נמל הדרום יודיע לחברות הספנות לשלוח מכולות ריקות רק אחרי השעה 17:00. כמו כן תוגבל כמות המכולות הריקות שאפשר להחזיר ביממה, וזאת כדי להוריד עומסים. הדבר יאלץ את המסופים, שסוגרים בשעה 17:00, להאריך את שעות העבודה שלהם.

* שעת הפתיחה של נמל דרום: הנמל ייפתח בשעה 4:30 לפנות בוקר במקום בשעה 6:00, ויחל לקלוט משאיות. המשמעות היא הארכת יום העבודה ופיזור העומסים.

* שדרוג התוכנות - אחת הסיבות לעיכובים בכניסה לנמל היא באגים בתוכנות שבהן משתמש הנמל. תוכנה אחת כבר שודרגה, ובימים אלה עובדים על שדרוג תוכנה נוספת.

* מערכת זימון תורים: בגלל הפקקים שנוצרו בכניסה לנמל, נהגים שהגיעו לשערי הנמל לאחר שזימנו תור במערכת, סורבו להיכנס שכן הם איחרו את שעת התור. נמל הדרום מאריך את תוקף הזימון ל-10 שעות ביממה.

* פגישה בחנ"י: כדי לאשר החלטות אלה מול המסופים וסוכני האוניות.

בעקבות סיכום זה הודיעה מועצת המובילים, כי בשלב זה חוזרים לפקוד את נמל הדרום. בתוך כך, מועצת המובילים תהיה במעקב יומי ותבדוק שאכן ישנה מגמת שיפור. ענף ההובלה לא יסבול המתנות של 5 שעות.

 

מחדל מתמשך באגף מטענים במשרד התחבורה

בהמשך למחדל שמעסיק אותנו לאחרונה, של אי מתן שירות אגף מטענים במשרד התחבורה לחברות ההובלה, פנינו בדחיפות לשרת התחבורה, מירי רגב. כבר בגלגולה הקודם של הממשלה, יזמה מועצת המובילים מספר פגישות עם השרה, המנכ"ל ועוד. לא ייתכן שתחום המטענים במשרד יאויש על ידי שתי פקידות בלבד, תוך שהוא לא עומד בעומס.

במצב הנוכחי, ישנה רשימת המתנה של כ-2,500 פניות לאגף, והיא הולכת וגדלה במהירות. כל בקשה בלתי מטופלת משביתה נהג ורכב, וזאת בזמן שגם כך יש מחסור חמור בנהגי רכב כבד. 300 פניות ממתינות חודש ויותר, 800 פניות ממתינות שלושה שבועות, ו-1,000 בקשות ממתינות שבועיים.

אומדן הנזק לחברות ההובלה מבוסס על עלות השבתה יומית של נהג ורכב ומגיע ל-3,000 ₪ ליום בהמתנה של שבועיים. הנזק הכולל הוא 36,000,000 ₪. בהמתנה של שלושה שבועות, הנזק הכולל הוא 43,200,000 ₪.

הכנס השנתי של חברות ההובלה

הכנס השנתי של חברות ההובלה יתקיים ביום רביעי, 31 במאי 2023, בשעה 8:30 בפלאזה עזריאלי בקומה ה-11.

 

להזמנה, סדר היום והרשמה הקישו כאן

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן