מגהמה - ציי רכב
מקצוענים בשטח
משולחנו של טיקו
לעמוד קודם

בלי מטרו ובלי נת"צים

22/01/2023
זמן קריאה: 2 דק'

ברכות לשרת התחבורה החדשה-ישנה מירי רגב, שרצתה מאוד לחזור למשרד התחבורה. להבנתי, כאשר אדם מתחיל לעבוד בעבודה חשובה, הוא צריך לקחת לעצמו מעט זמן כדי ללמוד על המשרה, ובמיוחד משרה שהיא שליחות ציבורית. הרי זה ממש לא חכם - במקרה הטוב - להגיד את משפט המחץ: אעשה להיפך ממה שעשו קודמיי.

שבי, למדי את החומר, האזיני לבכירים במשרד, ואחר כך צאי בהצהרות. אולי הן לא יהיו ממש חכמות, אבל לבטח זה ייראה טוב יותר. אבל את יצאת בהצהרות - לא חכמות לדעתי - על הפסקת העדפת המטרו, ביטול נתצי"ם, ואני רק יכול להניח שאי אלו הצהרות נוספות שמוטב היה לו לא נאמרו.

תראו מה כתב בכלכליסט יובל שדה. באייטם שכותרתו רגב מורידה את המטרו מהפסים ומסדרת הטבות לבעלי רכב פרטי (2 בינואר 2023) נכתב בין השאר:

"מירי רגב חוזרת למשרד התחבורה עם רצף של הצהרות והבטחות שחלקן מנוגדות לעמדות הממשלה • מביטול המטרו, הנת"צים ואגרת הגודש ועד קידום החלטות שמעודדות רכישת רכבים פרטיים לעשירונים העליונים.

"...ההצהרה המשמעותית ביותר בנאומה של שרת התחבורה הנכנסת מירי רגב היא התנגדותה לקידום פרויקט הרכבת התחתית בגוש דן. רגב טענה כי יש לבחון מחדש את כדאיותו, וכי הרכבות הקלות שמקודמות בגוש דן עם פרויקט "אופנידן" - פרויקט לשבילי אופניים בגוש דן שמקדמת חברת נתיבי איילון - מהווים מענה מספיק טוב לבעיות התחבורה של תל אביב. רגב גם טענה כי יש לבחון אם הפרויקט היקר צריך להיות ממומן מתקציב המדינה או מהשוק הפרטי.

"כל עיכוב בפרויקט המטרו צפוי להביא לנזק של עשרות מיליארדים בשנה למשק, ולפגיעה חמורה באיכות חייהם של כל תושבי מדינת ישראל. כמו כן, דבריה של רגב סותרים את הצהרותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שתומך בפרויקט ואת קווי היסוד של הממשלה החדשה שבהם מצוין במפורש כי "הממשלה תתמוך בקידום פרויקט המטרו וקידום חוק המטרו."

"...המטרו היא רשת של רכבות תחתיות שאמורות לשרת את כל מרכז הארץ, מלוד, רחובות ונס ציונה בדרום, לרעננה, הרצליה וכפר סבא בצפון. אורך רשת קווי המטרו צפוי להיות 150 ק"מ, ולכלול 109 תחנות ב־24 רשויות, הצפויות לשרת כ־2.5 מיליון נוסעים ביום. עלות הקמת המטרו היא כ־150 מיליארד שקל, ומדובר על פרויקט התשתית היקר ביותר בתולדות ישראל."

אני סבור שמי שקורא לבטל פרויקט לאומי כגון המטרו עושה דבר חמור מאוד. המדינה השקיעה מחשבה רבה בפרויקט הזה והוא מתוקצב בהון עתק (כ-150 מיליארד שקל), והנה נכנסה שרה למשרד לפני שלוש דקות ומבטלת עבודה שאת שרובה עשתה ממשלה שנשלטה על ידי המפלגה שלה. לא מובן. הרי ביטול המטרו "יעמיד" לחלוטין את התנועה בגוש דן, והדבר יגרום נזקים במיליארדים.

גם רצונה לבטל נת"צים כדי לפנות מקום לנסיעת רכב פרטי היא במקרה הטוב החלטה שגויה, ועל המקרה האחר אינני רוצה לכתוב.

לסיכום, מגיע לנו, כן - מגיע לנו - שמי שמנהל את משרד יהיה מקצוען או ירצה להתמקצע בתפקידו, ורק אחר כך יתחיל לפזר הצהרות.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן