מגהמה - ציי רכב
מקצוענים בשטח
משולחנו של טיקו
לעמוד קודם

זהירות, שרת תחבורה

24/05/2023
זמן קריאה: 2 דק'

עיתונאי כלשהו כתב בזמנו שהשרה מירי רגב שואפת לקבל את משרד התחבורה כדי למנות את מקורביה לתפקידים ולחזק את מעמדה בקרב מרכז המפלגה. חשבתי לעצמי, אולי זה נכון, אבל צריך לתת לה הזדמנות. כאשר השרה רגב החליטה - על דעתה בלבד - לשנות את תמהיל הנסועה בנת"צ בכביש 505 (כביש חמש בפי העם), הבנתי שהנה היא חזרה, ועם ביטחון רב, ובלי הרבה למידה.

כדי לחזק את טענתי אספר, שעברו רק כמה ימים, והנה עלה על כוונת השרה פרויקט המטרו, שהנה, הנה, הנה, הוא כבר מתחיל להסיע נוסעים, אבל מה לעשות שהוא שוב מתעכב?

כאן הזדמנה לשרה הזדמנות פז להפגין את יכולתה וכישורי המנהיגות שלה, והיא קבעה שהפעלת המטרו תעבור לידיים של מפעיל ממשלתי אחר. מי? למי יש הכישורים והידע להזיז פרויקט כזה?

לדעתי לשרה אין מושג, אבל היא כבר הטעינה את תותח הידיעות שמזין את העיתונות. את השאר תעשה הקשקשת ברשת.

 

 

כעבור זמן מה התברר לי ולנו הציבור, כי לשרה יש "שותפים". הכוונה היא לאלו המתקצבים את הפרויקט. גם להם יש מה לומר. הנה ציטוט רלוונטי מעיתון כלכליסט, הכותב הוא יובל שדה:

"משרד האוצר נגד רגב: 'המחיר של הוצאת נת"ע מהמטרו עלול להיות כבד מאוד'

"הממונה על התקציבים והחשב הכללי שלחו מכתב לשרת התחבורה ובו הם מזהירים מהשלכות ניסיונה להעביר את פרויקט הרכבת התחתית בגוש דן מאחריות החברה הממשלתית נת"ע. לפי בכירי האוצר, נת"ע קיבלה את האחריות להקים את המטרו במסגרת החלטת ממשלה, וזאת לאחר עבודת מטה שכללה את משרד התחבורה ומומחים חיצוניים שלקחה מספר חודשים, וקבעה כי יש לשנות את המבנה הארגוני של נת"ע כדי שהקמת פרויקט המטרו תהיה בראש סדרי העדיפויות של החברה. גרדוס ורוטנברג מוסיפים, כי 'העברת הפרויקט כולו לידי חברה אחרת, ללא היערכות ועבודת מטה, היא שינוי מהותי ביותר, בעל משמעות גדולה, אשר יש לתת עליה את הדעת ולבחון אותה לעומק טרם קבלת החלטה. מחיר הטעות להחלטה כאמור, ללא חשיבה מוקדמת וביסוס מקצועי, עלול להיות כבד מאוד. כמו כן עצם ההצהרה על שינוי זה, עלול להביא לאי ודאות בקרב הגורמים המעורבים בפרויקט, וגם בכך יש כדי להשפיע על אופן התקדמות הפרויקט.'"

אתם מבינים, לא רק שלאף אחד במשרד האוצר אין כוונה לאפשר לדבר הזה לקרות משום שהוא יעלה הרבה מאוד כסף (שאין), אלא לא בטוח שזה יקצר את זמן הכנסת הקו האדום לפעולה.

טוב תעשה השרה אם תשכיל להבין שלא כל הידע נמצא אצלה, וכדאי, צריך וראוי להתייעץ לפני ששולחים בלון ניסוי מלא בלא כלום לאוויר.

 

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן