מגהמה - ציי רכב
מקצוענים בשטח
משולחנו של טיקו
לעמוד קודם

נתצי"ם ומה שביניהם

13/02/2023
זמן קריאה: 1.5 דק'

נתצי"ם ומה שביניהם

מיום שחזרה למשרד התחבורה יוצאת שרת התחבורה מירי רגב נגד כל מה שנראה כמו "עבודה" של קודמתה בתפקיד, ומנסה לשנות כל החלטה של קודמתה. זה הגיע כל כך מהר, שאפילו אי אפשר לטעון שהכול נעשה לאחר שיקול כל הנסיבות שמחייבות שינויים.

הדבר בולט ביותר בהחלטה על הנת"צים. אומרת השרה שהיא נסעה ליד הנת"צ וראתה שהתנועה בו דלילה. ואז שלפה מהמותן אמירה שמרעידה את כותרות העיתונים. תחילה רצתה לפתוח את הנת"צים לכולם, ואחר כך (נראה שמישהו לחש משהו באוזנה) החליטה לאפשר לכל רכב שמסיע נוסעים ליהנות מנסיעה בנת"צ.

האם שמעה לעצת מומחה כלשהו? האם הספיקה להזמין מחקר בנושא הזה, שהראה תוצאות אחרות שאלו שהיו מונחות על שולחנה של השרה הקודמת? מסופקני. השרה רגב שלפה החלטה, קיבלה כותרת בעיתון, וקדימה, נשטוף את הציבור.

שיהיה ברור: נת"צ הוא פתרון ולא בעיה. די ברור לכל מי שמתעסק ולו מעט בנושא התעבורה, כי נת"צ הוא הפתרון. אולי לא הפתרון הטוב ביותר, אבל פתרון שאפשר לקיימו בתוך פרק זמן סביר, והוא עובד כמעט בכל מדינות העולם המערבי. כרגע, אין טוב ממנו. נכון, רכבת תחתית זה דבר טוב, מהיר ואסתטי יותר, אבל להקים אותה אורך שנים רבות. ומה בינתיים?

 

רכבת המטרו

עם כניסתה לתפקיד הכריזה השרה מירי רגב כי עד שלא יתוקן העוול בתחבורה לפריפריה, היא תעצור תקציבים למטרו בגוש דן. נהדר. מה רע? מדינת ישראל תקצבה תקציב של כ-170 מיליארד שקל למטרו. חלק גדול ממנו כבר נוצל, והנה מגיעה שרה חדשה, ששמחה להוסיף כותרת בעיתון, והחליטה לעצור את המטרו.

למחרת מישהו הוריד אותה מהעץ. אולי זה היה ראש הממשלה או מי מעוזריו.

שליפת החלטות כאלו מלמדת שהשרה לא השקיעה מחשבה תחילה. כי האמת היא, שמי שייפגע ראשון מעצירת העבודה על המטרו, יהיו תושבי הפריפריה העובדים במרכז הארץ. לו הדבר הזה היה קורה חלילה, מן הסתם זמן הגעתם לעבודה וחזרתם ממנה היה מתארך לאין שיעור.

אני מקווה כי לפני ההחלטה הבאה תנסה כבוד השרה להפעיל את הראש.

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן