מגהמה - ציי רכב
מקצוענים בשטח
משולחנו של טיקו
לעמוד קודם

שרת התחבורה - כישלון מתמשך

22/08/2023
זמן קריאה: 2 דק'

לא יכולתי להתעלם מכותרת בדהמרקר שצדה את עיניי. האיש היקר אבי נאור, שהפקיד את הונו ומרצו למען מטרה קדושה כגון בטיחות בדרכים ומונה על ידי שרת התחבורה הקודמת למנכ"ל הראשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), שם את המפתחות והודיע לשרת התחבורה (או שרת הקידומים לחברי מרכז הליכוד), כי הוא מסיים את תפקידו.

ציטוט: "יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (רלב"ד), אבי נאור, הודיע היום (שני) לשרת התחבורה, מירי רגב, כי החליט לסיים את תפקידו אחרי שנה וחצי. במכתב ששלח לעובדי הרשות הוא כותב בין היתר, כי 'לצערי ולאכזבתי, לאורך הדרך נוכחתי לראות שבמדינת ישראל לא בשלו התנאים להוביל תוכנית לאומית רחבת היקף שתחולל את השינוי ההכרחי במפת תאונות הדרכים, קרי, צמצום דרמטי, עד כדי מאות הרוגים'."

יש הודעות או מאמרים שאפשר לעבור עליהם, להניד את הראש ולא לקחת ללב, אבל לא על הודעה כזו מאבי נאור. נאור הוא אב שכול מתאונת דרכים שנושא הבטיחות בדרכים הוא אולי חלק מהריפוי העצמי שלו, ועשה כל כך הרבה למען מטרה שהוא הציב, הקים את אור ירוק, השקיע מכספו ככל שנדרש כדי שהעמותה תצליח, רכש ניידות למשטרת התנועה, ובסוף הסכים לעמוד בראש הרלב"ד כדי להביא את הידע והניסיון שלו לטובת המטרה החשובה מכולן - הצלת חיים.

שרת התחבורה מירי רגב קיבלה אותו בירושה מקודמתה, ואני חשבתי, ועדיין חושב, שהתגייסות של אנשים טובים לנושא הבטיחות בדרכים היא ערך עליון במדינת ישראל.

בינתיים עבר יום, וצצה כותרת נוספת בדהמרקר. כותב דניאל שמיל: "ללא בלמים: גם סמנכ"לית הכספים עוזבת את נתיבי ישראל, נועה כהן יוצר, שהתנגדה למינוי האחיין של ברדוגו ליועץ המשפטי של נתיבי ישראל, הודיעה על סיום עבודתה בחברה לאחר חמש שנים בתפקיד ותשע שנים בחברה ■ בחודשים האחרונים פרשו מהחברה מספר שומרי סף, בהם היועץ המשפטי, מבקר הפנים וקצין הציות שלה".

נתיבי ישראל היא חברה ציבורית לתועלת הציבור. זה שבעלי מקצוע רבים נוטשים אותה במהירות כזו, אינה טובה לה ואינה טובה למדינה, כי תפקידיה מגוונים מאוד.

אפשר ללמוד על חלק מהמטלות של החברה הזו מגוגל. ציטוט: "חברת נתיבי ישראל אחראית לפיתוח תשתיות התחבורה בישראל: אחזקה ופיתוח של מרבית הכבישים הבינעירוניים, הקמת מסילות רכבת (בעבור רכבת ישראל), ביצוע פרויקטים במרחב העירוני והמטרופוליני (נוסף לחברת נתיבי איילון) והקמת שדה התעופה הבינלאומי החדש העתידי של ישראל."

אני מניח שעם ההתרחבות של עבודות התשתית בכל המגזרים, לחברת נתיבי ישראל מתוכננת עבודה רבה.

והנה מגיע יום שבו אנו מגלים שכל השדרה המקצועית או כמעט כולה, ובמיוחד זו המפקחת על טוהר המידות, עוזבת את החברה ואי אפשר לא לשאול מדוע זה קורה.

 

השדרה הניהולית

שנים רבות היה משרד התחבורה חממת גידול למנהלים, חלקם מוכשרים יותר וחלקם פחות, אבל הם הכירו את המערכת, וגם כשקודמו בתפקידם היה להם קל יחסית להשתלב. היום זה לא קורה. יתרה מזו, אנשים שאני בטוח שחלקם הגדול ראויים וטובים, נוטשים את המערכת.

המשרד הממשלתי הכול כך חשוב הזה צריך לתפקד באופן סביר ולתת שירות כמתחייב מתפקידו. אני מקווה מאוד שמי שצריך לעשות זאת יתעשת ויתחיל לעשות סדר במערכת.

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
1.
29/11/2023
מענה טלפוני לקציני בטיחות בתעבורה
לצערי, לאחרונה כמעט ואין מענה טלפוני בתחומים מקצועיים לקציני בטיחות בתעבורה שתפקידם בחוק גם לטפל בנושא הפחתת תאונות של נהגי ורכבי חברות ,נדרש שיפור ניכר בנושא
כותרת
תוכן