מגהמה - ציי רכב
מקצוענים בשטח
משולחנו של טיקו
לעמוד קודם

שרת תחבורה בפעולה

05/07/2023
זמן קריאה: 1.5 דק'

כאשר השרה מירי רגב נבחרה לתפקיד שרת משרד התחבורה, אמרתי לעצמי שכדאי לתת לה הזדמנות. אבל כאשר השרה החליטה לשנות על דעתה בלבד את תמהיל הנסועה בנת"צ בכביש 505 ("כביש חמש" בפי העם), נראה לי שהיא חזרה ביטחון רב אבל בלי הרבה למידה.

עברו כמה ימים, ועל הכוונת של השרה עלה פרויקט המטרו, שהיה אמור להתחיל להסיע נוסעים בקרוב מאוד, אבל שוב התעכב. כאן נזדמנה לשרה הזדמנות פז להפגין את יכולתה וכישורי המנהיגות שלה, והיא קבעה כי הפעלת המטרו תעבור לידיים של מפעיל ממשלתי אחר. מי המפעיל? למי יש הכישורים והידע להזיז כזה פרויקט? לדעתי לשרה אין מושג, אבל היא כבר הטעינה את תותח הידיעות שמזינות את העיתונות, ואת השאר תעשה הקשקשת ברשת.

כעבור זמן קצר התברר לי ולציבור, כי לשרה יש "שותפים". הכוונה היא למי שמתקצבים את הפרויקט. גם להם יש מה לומר.

הנה ציטוט מעיתון כלכליסט. כותב יובל שדה תחת הכותרת "משרד האוצר נגד רגב: המחיר של הוצאת נת"ע מהמטרו עלול להיות כבד מאוד"

"הממונה על התקציבים והחשב הכללי שלחו מכתב לשרת התחבורה ובו הם מזהירים מהשלכות ניסיונה להעביר את פרויקט הרכבת התחתית בגוש דן מאחריות החברה הממשלתית נת"ע...

"לפי בכירי האוצר, נת"ע קיבלה את האחריות להקים את המטרו במסגרת החלטת ממשלה, וזאת לאחר עבודת מטה שכללה את משרד התחבורה ומומחים חיצוניים שארכה מספר חודשים, וקבעה כי יש לשנות את המבנה הארגוני של נת"ע כדי שהקמת פרויקט המטרו תהיה בראש סדרי העדיפויות של החברה. גרדוס ורוטנברג מוסיפים, כי 'העברת הפרויקט כולו לידי חברה אחרת, ללא היערכות ועבודת מטה, היא שינוי מהותי ביותר, בעל משמעות גדולה, אשר יש לתת עליה את הדעת ולבחון אותה לעומק טרם קבלת החלה. מחיר הטעות להחלטה כאמור, ללא חשיבה מוקדמת וביסוס מקצועי, עלול להיות כבד מאוד. כמו כן עצם ההצהרה על שינוי זה יכולה להביא לאי ודאות בקרב הגורמים המעורבים בפרויקט, וגם בכך יש כדי להשפיע על אופן התקדמות הפרויקט."

אתם מבינים? לא רק שלאף אחד במשרד האוצר אין כוונה לאפשר לדבר הזה לקרות משום שהוא יעלה המון כסף (שאין), אלא שבכלל לא בטוח שהדבר יקדם את זמן הכנסת הקו האדום לפעולה.

טוב תעשה השרה אם תסכיל להבין שלא כל הידע נמצא אצלה, וכדאי, צריך וראוי להתייעץ לפני ששולחים בלון ניסוי המלא בלא כלום לאוויר.

 

 

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן