מגהמה - ציי רכב
ניוזלטר מגהמה
מגהמה גיליון 473
לעמוד קודם

ניסוי נהיגה מרחוק ברכב אוטונומי

10/11/2021
זמן קריאה: 1 דק'

התועלות החברתיות של המעבר לרכב אוטונומי רבות, אולם הטכנולוגיה לא בשלה, כך מסביר ד"ר אורן מוזיקנט, חוקר במעבדת המחקר Mobile-Lab שבמרכז לרכב אוטונומי באוניברסיטת אריאל. אחד הפתרונות שיאפשרו כבר בשנים הקרובות ליהנות מהתועלות החברתיות של השימוש ברכב אוטונומי, הוא הפעלה מרחוק על ידי נהג אנושי. נהגים מרוחקים יכולים להתחבר מרחוק לרכב ולשלוט בו כאשר הוא נתקל במצב מאתגר.

חברי הנהלה בעמותת אור ירוק ביקרו באוניברסיטת אריאל ונחשפו לניסוי בנהיגה מרחוק ברכב אוטונומי. הם אף נהגו בעצמם ברכב הניסוי של מעבדת המחקר. במפגש שהתקיים לאחר מכן נדונו היתרונות והאפשרויות של יישום שליטה מרחוק או ליווי מרחוק בקרב אוכלוסיות מגוונות - אוכלוסייה מבוגרת שנמנעת מנהיגה במצבים מסוימים (בחשיכה למשל), או אוכלוסייה צעירה שזקוקה לליווי ולבקרה. אפשר ליישם ליווי מרחוק גם כדי לנטר נהיגה של נהגים שחוזרים לנהוג לאחר עבירות מרובות או של נהגים מקצועיים הנוהגים שעות מרובות.

כדי להפיק את מרב התועלת משירות כזה, נדונו בין השאר כמות כלי הרכב שאפשר לשלוט עליה בו בזמן באמצעות מפעיל יחיד, הכישורים הרצויים למפעיל מרחוק והמיומנויות הדרושות לו.

 

מימין: ארז קיטה, מנכ"ל אור ירוק, וד"ר אורן מוזיקנט באוניברסיטת אריאל, משמאל: ניסוי נהיגה מרחוק

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן