מגהמה - ציי רכב
ניוזלטר מגהמה
מגהמה גיליון 474
לעמוד קודם

ועדת הכלכלה: פתרון לנוסעים מזדמנים בכביש 6

24/11/2021
זמן קריאה: 2 דק'

הוועדה לפניות הציבור, בראשות ח"כ יעל רון בן משה, קיימה ישיבה נוספת בנושא הליך גביית הקנסות בכביש 6 ובכביש חוצה צפון. זאת בעקבות תלונות רבות שהגיעו לוועדה מנוסעים מזדמנים שאינם מנויים לכביש חוצה צפון ושקיבלו קנסות מופרזים ואף נפתחו נגדם תיקי הוצאה לפועל.

מהנתונים שהועברו לוועדה עלה, כי בשנת 2020 נגבו 40 מיליון שקלים בכביש 6 בגלל קנסות, ובחוצה צפון נגבו 25 מיליון שקלים בגין קנסות, זאת למרות שבכביש חוצה צפון נרשמו 30% נסיעות לעומת כביש 6. כמו כן בשנת 2021 נגבו 12.5 מיליון שקלים קנסות בגין נסיעה בחוצה צפון.

אורן כהן, מנכ"ל כביש חוצה צפון, סקר את המאמצים שנעשו כדי להבהיר לנוסעים המזדמנים כי מדובר בשני זכיינים המפעילים את הכביש וכי המנוי לכביש 6 אינו תקף בנסיעה בכביש חוצה צפון. לדבריו, עקב כך מספר המנויים עלה ומספר הנסיעות המזדמנות יורד." עוד הסביר, כי הזכיין מאתר את הנוסעים המזדמנים שמקבלים בקשה לתשלום על סמך פרטי הרכב, והפרוצדורה מיושנת. הודעת התשלום הראשונה נשלחת בדואר רגיל, ולאחר מכן נעשה המשלוח בדואר רשום אם נוספו רכיבים לתשלום כגון קנס. עוד אמר, כי מי שלא משלם לאחר קבלת הדואר הרשום עובר לתביעה באמצעים משפטיים. בשלב הזה, אם מצליחים לתקשר עם הנוסע, הוא ישלם מה שנדרש עם רכיב של ריבית והצמדה. אם עורך הדין לא הצליח למצוא את הנוסע החייב, גביית התשלום תעבור לרשות האכיפה והגבייה להליך של הוצאה לפועל, ואז הסכומים גדלים בהרבה. מדובר בשיעור קטן מאוד של אנשים שלא שילמו במועד - 6% מתוך תיקי הוצאה לפועל מסך החייבים שלא שילמו במועד בשנת 2021.

 

 

לירון פריימן, נוסעת מזדמנת בכביש חוצה צפון, סיפרה בוועדה כי למרות הסברו של מנכ"ל כביש חוצה צפון, היא לא קיבלה את התראת התשלום בדואר רשום, וכשביקשה לראות את פרטי המסירה של הודעת הדואר, התברר לה שהחתימות שלה זויפו על גבי טופס המסירה של הדואר הרשום. עוד סיפרה כי מעולם לא קיבלה קבלות בגין תשלום שהעבירה למשרד עורכי הדין שטיפל בגביית הקנס, ושבית המשפט פסק שכביש חוצה צפון התנהגו כלפיה בחוסר תום לב וקבע לה פיצויים בסך 1000 שקלים.

ממשרד התחבורה נמסר בישיבה כי יש הוראה להציב שילוט בשטח, שיעדכן את הנהגים שנגמרו גבולות הגזרה של זכיין אחד ומתחילה הגזרה של זכיין אחר. צופים שהשילוט יוצב בקרוב.

במענה לשאלת יו"ר הוועדה, מדוע לא מעדכנים את החייבים באמצעים אחרים מלבד משלוח הודעה בדואר, הסבירו נציגי המשרד כי למשרד התחבורה אין מסד נתונים הכולל דואר אלקטרוני או טלפונים ניידים בגלל סוגיית הפרטיות, שמשרד המשפטים רואה בה קושי.

שי שאלתיאל, נציג החשב הכללי במשרד האוצר, הודיע כי נבחנת אפשרות להקים מסלקה אחת שדרכה יהיה אפשר לשלם לשני הזכיינים, ואולי אפילו לכבישים נוספים.

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
1.
25/11/2021
הנהג נמשל לפרה חולבת.
הנהגים ובעלי הרכב משלמים הון עתק על התענוג לנוע בכבישי הארץ הפקוקה. מיסי קניה על הרכב היטלי בלו על הדלק רישוי שנתי בהתאם לסוג הרכב ודמי שימוש בנסיעה על כבישי אגרה. הנתיב המהיר בכביש מס' 1 קטע כביש בן 10 ק'מ מחיר הנסיעה בשעות העומס מגיע גם ל 100 ש'ח + הוצאות גביה. מנהרות הכרמל מעל ל 10 ש'ח למקטע לרכב פרטי בכביש חוצה צפון אין מחיר אחיד למקטע , משתנה ממקטע למקטע וכן משתנה בימי חול או סופש. הנחמה היא כביש 6 מחירים הוגנים בהחלט גם למי שאינו מנוי. כנקמה אישית אני נמנע בכל מחיר משימוש בכביש 6 צפון (חוצה צפון) ובמנהרות הכרמל.
כותרת
תוכן