מגהמה - ציי רכב
ניוזלטר מגהמה
מגהמה גיליון 478
לעמוד קודם

רנו וגאודיס: משאית מותאמת לשינוע עירוני

29/06/2022
זמן קריאה: 2.5 דק'

רנו משאיות וחברת גאודיס (GEODIS) משלבות את המומחיות התעשייתית, הלוגיסטית וההנדסית שלהן כדי לתכנן משאית כבדה חשמלית המיועדת למשימות לוגיסטיקה עירונית, ואשר עומדת בדרישות של הובלת מטענים במרכז העיר.

שינויים מתרחשים בהובלת מטענים עירונית, במונחים של תקנות פליטות, הגבלת גישה או ריבוי אמצעי ניידות (אופני מטען, אופניים, קטנועים וכו') החולקים את המרחב הציבורי.

הלוגיסטיקה בעיר הצפופה מסתמכת בדרך כלל על כלי רכב במשקל כולל של יותר מ-3.5 טונות. עם מגוון רחב של כלי רכב חשמליים המיוצרים בצרפת, הנע בין 3.5 ל-26 טונות, רנו משאיות עובדת כבר עשר שנים על צמצום טביעת הרגל הסביבתית של הלוגיסטיקה העירונית. GEODIS, ששואפת להפחית את פליטת CO2 שלה ב-30% עד 2030, התחייבה לספק משלוחים ללא פחמן ל-37 ערים בצרפת עד 2023.

באמצעות שיתוף הפעולה החדש שלהן, שתי החברות מצעידות את הגישה הזו ומשלבות את הידע שלהן כדי לפתח משאית עירונית חשמלית חדשה לגמרי במשקל 16 טונות, בעלת עלות כוללת לאורך מחזור החיים של הרכב הדומה לזו של רכב דיזל. זהו תנאי מוקדם לאימוץ נרחב של יחידות כוח חלופיות.

הודות לעבודה המשותפת המתבצעת משלב התכנון ואילך, המשאית החשמלית החדשה תאפשר לשלב את כל הדרישות והפונקציות של אספקה למרכז העיר: ביטול מטרדים כגון זיהום אוויר ומפגעי רעש ושיפור של בטיחות אקטיבית ובטיחות פסיבית כדי לנהל טוב יותר דו-קיום עם כל משתמשי הדרך.

שתי החברות החליטו כבר בשלבים הראשונים של העבודה להתמקד בבטיחות משופרת לנהג ולמשתמשי הדרך האחרים. הדבר הושג הודות לתא נוסעים מונמך המעניק לנהג ראייה ישירה מצוינת להגנה מיטבית על משתמשי הדרך, שמשה קדמית גדולה ומצלמות מרובות במקום מראות אחוריות - המאפשרות מבט של 360°, ודלת צד הזזה בצד הנוסע המגבילה את זווית הפתיחה של הדלת.

בד בבד הושם דגש בנוחות רבה יותר לנהג, שיוכל לצאת מהמשאית משני הצדדים, שמאל או ימין. הטיפוס פנימה והיציאה מהמשאית יהיו קלים יותר בזכות גובה גישה נמוך בהרבה מאשר במשאית משלוחים רגילה. הארגונומיה אופטימלית והגישה לחלל המטען קלה יותר. כדי להשיג זאת, נבחנת שותפות משולשת עם חברה שעוסקת בפיתוח המרכב של האוטובוס, במטרה לשפר את פעולות הטעינה/פריקה בסביבה עירונית.

שיפור הקישוריות הוא נדבך נוסף בשיפור הרכב. היא תאפשר לנהגים לייעל את פעולות המשלוח שלהם ואת מסלולי השינוע.

כדי להבטיח שהרכב הזה ישתלב באופן מושלם בנוף העירוני ובמטרה להגביר הן את הנוחות והן את ההערכה העצמית של הנהג, המעצבים מבית רנו עיצבו מחדש הן את הקווים החיצוניים של המשאית והן את פנים תא הנהג.

אספקת האב-טיפוס מתוכננת לסוף שנת 2022. הוא ייוצר באתר של רנו משאיות בבלינוויל-סור-אורן שבצרפת - המפעל האירופי הראשון שייצר משאיות חשמליות בייצור סדרתי מאז 2020.

המשאית תעבור ניסוי למשלוחים עירוניים בפריז משנת 2023. לאחר בדיקה זו בעולם האמיתי, יתבצע שלב של התאמה של הרכב, תוך שילוב משוב מהנהגים שיכסה נוחות שימוש, פרקטיות, טעינה וכו'. לאחר מכן יתבצע מחקר לייעול עלות הבעלות הכוללת.

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן