מגהמה - ציי רכב
ניוזלטר מגהמה
מגהמה גיליון 479
לעמוד קודם

הרמן על מסחור השימוש ב-5G במכוניות

13/07/2022
זמן קריאה: 2.5 דק'

מספר משתמשי ה-5G ברחבי העולם זינק מפחות מ-200 מיליון בשנת 2019 ל-660 מיליון בשנת 2021. הנתון מונע בעיקר על ידי ההתקדמות במכוניות מחוברות ואוטונומיות, המצריכות תקשורת שאפשר להשיג רק על ידי טכנולוגיות 5G. הצמיחה במספר מנויי 5G ברחבי העולם מהירה במיוחד בשנה האחרונה.

"יתרונות השימוש ב-5G יכולים להתממש במלואם רק אם כל 'שחקן' בזירה - ממפעילי רשתות סלולריות ועד יצרני OEM ומפתחי תשתית ורגולטורים ממשלתיים - יעבדו יחד כדי לשתף פעולה", כך אומרת מיכל גבע, מנכ"לית הרמן ישראל (HARMAN). לדברי גבע, כמובילה עולמית בטכנולוגיות מקושרות וחברה באיגוד הרכב 5GAA, התמקדה חברת האוט-טק הרמן במינוף רשתות 5G לפיתוח פתרונות תקשורת מתקדמים לרכב, המסוגלים להעביר מידע למכוניות בזמן אמת.

"הרמן השיקה לאחרונה את HARMAN Savari MECWAVE, פלטפורמת מחשוב קצה מרובת גישה, הראשונה בתעשייה שמאפשרת ליצרניות רכב ולמפעילי רשתות סלולריות לרתום את העוצמה המשולבת של תקשורת 5G, V2X (היכולת של מכונית לתקשר עם הסביבה ועם מכוניות אחרות על הכביש) וטכנולוגיות Edge, כדי להציע רמות מוגברות של תובנה, בטיחות וקישוריות לנהגים", דברי גבע.

עוד אמרה, כי הרמן כבר החלה להרחיב את מה שהיא מכנה 5G Experiences (חוויות 5G) לכיוון שישנה מהותית את אופי ה'ניידות' של נהגים, נוסעים והקהילות שסביבם: "יכולות ה-V2X מסייעות להימנע מהתנגשויות, מצמצמות את העומס על הכבישים ומאפשרות לבצע נסיעות באופן פשוט יותר."

ל-5G יש את היכולת להניע נהיגה אוטונומית מעבר לתכונות שמהן נהגים כבר נהנים היום. לדוגמה, הטכנולוגיה תאפשר למכוניות "לראות" סביב פינות עיוורות או להגיב למצבי תנועה באמצעות מודעות של 360 מעלות לתנועה שמסביב. טכנולוגיית 5G גם תאפשר ליצרני ציוד מקורי לאסוף נתונים קריטיים על הרגלי הנהג כדי ליצור חוויות נהיגה מותאמות אישית להעדפות הנהג והנוסע.

 

צילום: הרמן

 

את כל היתרונות האלו ועוד, אומרת גבע, אפשר לממש באמצעות הכוח של 5G, אך לא בלי להתגבר על כמה אתגרים ייחודיים. כדי שמסחור 5G יצליח, יש כמה מרכיבים מרכזיים שחייבים להתקיים:

* התשתית היא המפתח: כדי להבטיח אימוץ של הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, צריך זמינות שלה בקנה מידה רחב. משמעות הדבר היא הבטחת תשתית בנויה היטב ואמינה, שתעזור לגשר על פערי ההשהיה בין הרשתות של היום לטובת פתרונות ה-5G של המחר.

* רגולציה נחוצה כדי להרוויח את אמון הצרכנים: רגולציה היא צעד חשוב בהנעת אמון הצרכנים וכבוד לשירותי 5G. תעדוף תקנים, נהלים ומסלולים לאימוץ, יסייעו להבטיח השקה חלקה.

* חדשנות שמונעת על ידי שותפויות: פיתוח מערכות חדשות אלו בבועות מבודדות לא ידחוף את החדשנות קדימה ורק יעכב את ההתקדמות. על ידי התחייבות לתקשורת פתוחה ושקופה בין חברות, כולם יכולים לעזור לקיים את ההבטחה של חוויית ה-5G.

"אנו מאמינים שההבטחה ש-5G טומנת בחובה בעבור תעשיית הרכב מוכנה להתממש. על ידי השקעות חכמות, יצירת שותפויות חוצות תעשיות חזקות וטיפוח אמון עם צרכנים, 2022 יכולה להיות השנה שבה 5G באמת ישפיע על הקהילות שלנו ברחבי העולם", סיכמה גבע.

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן