מגהמה - ציי רכב
ניוזלטר מגהמה
מגהמה גיליון 481
לעמוד קודם

מאן: נערכים לתובלה ברת-קיימא, חברתית וידידותית יותר לאקלים

31/07/2022
זמן קריאה: 1 דק'

ללא קיימות, אין עתיד. בהתאם להבנה היסודית הזו, מאן הטמיעה את ערך הקיימות באסטרטגיה הארגונית שלה, לראשונה במאה שנות הפעילות שלה.

בדוח הקיימות של החברה לשנת 2021, יצרנית המשאיות והאוטובוסים התחייבה למאזן ניטרלי של גזי חממה עד לשנת 2050 והאסטרטגיה להפחתת גזי חממה, הוא שחרור פליטת הפחמן באמצעות חשמול צי המשאיות והאוטובוסים.

נטרול פליטות הפחמן של ציי התובלה וההיסעים ממלא תפקיד מרכזי באסטרטגיית הקיימות של החברה.  כיום, 97.4 אחוזים מכלל פליטת גזי החממה של מאן נוצרים על ידי השימוש במוצרים הקיימים. עד לשנת 2030, פליטת גזי החממה בוואנים, משאיות ואוטובוסים צריכה לרדת ב-28% בהשוואה לשנת 2019. המטרה הסופית היא להגיע למאזן ניטרלי של גזי חממה עד שנת 2050 לכל המאוחר - אפס פליטות נטו.

 

 

כאמור, האמצעי האסטרטגי החשוב ביותר להפחתת פליטת ה- CO2 הוא חשמול צי הרכב. מהפך שכבר החל. "עד סוף העשור, לפחות מחצית מכלי הרכב שאנו מוכרים באיחוד האירופי יהיו חשמליים", טוען מנכ"ל מאן. מאז השקת האוטובוס העירוני החשמלי המלא של MAN Lion's City E  ב-2020, כבר נחתמו חוזי משלוח ליותר מ-1000 יחידות. לדבריו, החברה תתחיל בייצור של משאיות חשמליות בתחילת 2024. משאיות אלו יעמדו בדרישות הטכניות והסביבתיות הנדרשות ויהיו בעלות טווח נסיעה יומי של 600 עד 800 קילומטרים.  במקביל, מאן מפתחת עם שותפים משאית המונעת במימן.

פליטת CO2 בתהליכי הייצור אמורה להיות מופחתת עד שנת 2025 למחצית מרמות שנת  2015. על פי דוח החברה, פליטת דו תחמוצת הפחמן  ירדה בתקופת הדיווח, לכל רכב המיוצר ע"י החברה, ב-27 אחוזים בהשוואה לשנה הקודמת. יתר על כן, תהליכי הרכש, הלוגיסטיקה ושרשרות האספקה בחברה עוברים גם הם בחינה והתאמה להפחתת הפגיעה בסביבה.

האסטרטגייה של מאן (חשמול, דיגיטליזציה, אוטומציה) שכבר הוכרזה תספק פתרונות תחבורה וניידות אחראיים לעתיד, לצד שמירה על היבטים חברתיים-סביבתיים וממשל תאגידי תקין.

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן