מגהמה - ציי רכב
ניוזלטר מגהמה
מגהמה גיליון 482
לעמוד קודם

שלמה סיקסט נגד רשות שדות התעופה

04/08/2022
זמן קריאה: 1 דק'

חברת השכרת הרכב שלמה סיקסט מבקשת מבית המשפט להצהיר כי סירובה של רשות שדות התעופה לאפשר לה לשנע רכבים באמצעות מוביליות מ"מתחם המושכרות" לחניון הפרדס מנוגד להוראות ההסכם בין הצדדים וכי על הרשות לייעד שטח בחניון הפרדס לשימושה כ"מתחם מוביליות".

בכתב התביעה נאמר כי בין הצדדים נחתם חוזה הרשאה למתן שירותי השכרת רכב בנתב"ג בעקבות זכייתה של שלמה סיקסט במכרז. בהתאם להוראות ההסכם מעניקה שלמה סיקסט שירותי השכרת רכב לבאים לנתב"ג. על פי ההסכם הרכבים נמסרים ללקוחות החברה באזור טרמינל 3 בחניון הפרדס והרכבים מוחזרים על ידי הלקוחות בטרמינל 1 ב"חניון המושכרות" (שטח הכולל מגרשי חניה ומבנים נוספים בסמוך לטרמינל). לאחר החזרת הרכבים הם מטופלים ועוברים הליך הכנה עבור הלקוחות הבאים. אשר על כן מציינת שלמה סיקסט יש צורך לשנע את הרכבים לאחר שהוחזרו על ידי הלקוחות והוכנו להשכרה הבאה, מחניון המושכרות לחניון הפרדס, מרחק של כ-4 ק"מ.

לדברי שלמה סיקסט מתחם המוביליות בחניון הפרדס עומד מוכן ומזומן וכל אשר על הרשות לעשת הוא פשוט להסיר את המחסומים המונעים גישה למתחם. שלמה סיקסט מציינת כי הרשות דחתה ללא נימוק ענייני בחוסר סבירות ובחוסר תום לב את בקשתה לאפשר לה, נוכח מצוקת כוח אדם עקב מגפת הקורונה, פתרון חלופי להובלת הרכבים לטרמינל 3 באמצעות נהגים, על ידי העברת הרכבים ממתחם המושכרות לחניון הפרדס באמצעות מוביליות (משאית הנושאת מספר רכבים).

בעתירה נאמר כי לשלמה סיקסט נמסר מרשות שדות התעופה כי העברת הרכבים באמצעות מוביליות אסורה מסיבות תפעוליות ובטיחותיות, וכי אם תענה לבקשתה היא תאלץ לאפשר גם ליתר חברות השכרת רכבים בנתב"ג לפעול באופן דומה.

לדברי שלמה סיקסט כיום נוכח החוסר בכוח האדם לשינוע הרכבים, לקוחות נאלצים לעיתים להמתין גם למעלה משעה וחצי ולפעמים 3 שעות ויותר עד להשלמת הליך השכרת הרכב.

שלמה סיקסט טוענת עוד כי לא רק שהרשות מונעת ללא כל עילה שבדין העברת רכבים באמצעות מוביליות לחניון הפרדס, דבר שנעשה בעבר קודם לחתימת ההסכם בין הצדדים, אלא היא אף הטילה עליה פיצויים מוסכמים בסכומים מופרזים בשל הפעמים בהם לא נותרה בידיה הברירה אלא להעביר חלק מרכבי ההשכרה באמצעות מוביליות.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן