מגהמה - ציי רכב
ניוזלטר מגהמה
מגהמה גיליון 483
לעמוד קודם

מחקר חדש: צמיחה של 190% בייצור סוללות לרכב חשמלי

11/08/2022
זמן קריאה: 1.5 דק'

מחקר חדש של Juniper Research מצא שנפח משלוחי מארזי הסוללות לרכב חשמלי יגיע ל-30 מיליון בשנת 2027, עלייה מ-10 מיליון בלבד ב-2022. המחקר זיהה ירידה בעלויות הרכב, שלעיתים קרובות נגרמת באמצעות סובסידיות ממשלתיות, והגברת המודעות להשפעה הסביבתית של שירותי ניידות קיימים, כמניעים המרכזיים מאחורי הצמיחה בייצור הסוללות לרכב חשמלי.

המחקר צופה כי הצמיחה החזקה ביותר תהיה במגזר המסחרי, כאשר משלוחי הסוללות לרכבים חשמליים מסחריים יעלו מ-1.4 מיליון ב-2022 ליותר מ-7 מיליון עד 2027. חשמול המוני של ציי כלי רכב נדרש כדי לעמוד ביעדי הקטנת פליטת הפחמן של החברות, והוא יניע השקעות ארגוניות ברכבים חשמליים. זה בתורו יספק הזדמנות ליצרנים לפתח סוללות המיועדות לתרחישי שימוש מסחרי עתיר אנרגיה.

דמלה סאט, ממחברי המחקר, הסבירה: "פיתוח כלי רכב לטווח ארוך יותר על ידי מינוף מארזי סוללות עם קיבולת גבוהה יותר יהיה קריטי לעמידה בציפיות המטפחות חשמול רכבים מסחריים, אך זה ידרוש השקעה נרחבת לפיתוח טכנולוגיות חדשות של מארזי סוללות".

לפי המחקר, על מנת שכלי רכב חשמליים יגיעו למעמד של אימוץ מסיבי בשימוש מסחרי, כולל שינוע סחורות כבדות והובלת נוסעים, יש צורך בהרחבת הייצור של טכנולוגיות סוללה חדשות.

הנושא הדחוף ביותר העומד בפני אימוץ מסיבי של רכבים חשמליים הוא מינרלים נדירים שנמצאים באדמה ונדרשים בייצור סוללות, כמו קובלט, מינרל שקשה להשיגו, הן מבחינת עלות והן בשל סוגיות אתיקה סביב הרכש. בהתאם לכך, המחקר ממליץ ליצרנים לעבור במהירות לטכנולוגיות חדשות עם קיבולת גבוהה יותר, כולל סוללות מצב מוצק, כדי לאפשר שימוש בתרחישים עתירי אנרגיה. עם זאת, הדו"ח מזהיר ששינויים בטכנולוגיות חייבים להמשיך לתת עדיפות ליעדי הקיימות שעליהם מבוסס החשמול.

למידע נוסף, עיינו בדו"ח החדש: מצברים לרכב חשמלי: טכנולוגיות מפתח, ניתוח פלחי שוק ותחזיות 2022-2027

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן