מגהמה - ציי רכב
ניוזלטר מגהמה
מגהמה גיליון 486
לעמוד קודם

סולאריס: אבן דרך חשמלית

08/09/2022
זמן קריאה: 1.5 דק'

יצרנית האוטובוסים סולאריס מציינת אבן דרך חשובה לאחר שחתמה על חוזה לאוטובוס החשמלי ה-2,000 מתוצרתה. בשנים האחרונות התרחשה מהפכה עמוקה בתחום הניידות החשמלית. לפני מספר שנים בחרו רק מעטים לחשמל את ציי האוטובוסים העירוני. רובם המכריע של המסלולים הופעלו על ידי אוטובוסים עם כוננים קונבנציונליים. ב-2012 סופקו רק 15 אוטובוסים חשמליים לרחובות ערי אירופה.

בשנת 2021, כל אוטובוס רביעי שנרשם לאחרונה במערב אירופה היה חשמלי. בשבועות האחרונים חתמה היצרנית על חוזה לאוטובוס החשמלי ה-2,000 שלה. בחברה מרוצים מאוד כמובן, ובטוחים שההשקעה הממושכת ב-e-mobility הייתה מוצלחת מאוד.

עד כה נבחרו דגמים חשמליים של Urbino במגוון אורכים ובתצורות על ידי ספקים ביותר מ-140 עיירות וערים ב-21 מדינות באירופה. האוטובוסים מופעלים בערים ברלין, בולצאנו, בריסל, קלוז'-נאפוקה, קרקוב, לנדסהוט, מדריד, מילאנו, אוסלו, פריז, ורשה, ונציה ועוד.

יותר מ-1,300 כלי רכב כבר נמסרו, והם משפרים את התחבורה הציבורית ומסייעים בהפחת הפליטה. 700 יחידות חשמליות נוספות ייוצרו השנה או בשנים הבאות.

סולאריס יצאה ל"מסע החשמלי" באוטובוס המונע בסוללות עוד בשנת 2011, כאשר הושק האוטובוס החשמלי הראשון באורך 8.9 מטרים מדגם אורבינו. האוטובוס החשמלי Urbino 12 מיוצר מאז שנת 2012.

כעבור שנה נחשף האוטובוס החשמלי המפרקי Urbino 18. בשנת 2019 פותחה פלטפורמה ל-Urbino 24 הדו-מפרקי, ובשנת 2020 הושק Urbino 15 LE כאוטובוס החשמלי הבין-עירוני הראשון בטווח החשמלי של סולאריס. בשנת 2021, עשר שנים לאחר השקת קודמו, הושק בפומבי האוטובוס החשמלי החדש Urbino 9 LE.

ההיצע של היצרן ייחודי כל כך בשל האופי האוניברסלי של האוטובוסים החשמליים, בשילוב עם גישה מותאמת אישית. החברה מתגאה בניסיון רב בשיתוף פעולה עם לקוחות מרחבי אירופה. מכיוון שאין פתרון אחד מתאים לכולם, החברה יודעת להתאים את תהליך המעבר לרכבים נקיים לצרכי הלקוח.

כיום סולאריס מייצרת יותר מ-1,500 אוטובוסים בשנה, כמעט למחציתם מערכת הינע חשמלית מלאה או חלקית. חלקם של האוטובוסים בעלי ההינע החשמלי בצבר ההזמנות של החברה גדל במהירות, ומלמד שיותר ויותר עיירות וערים בוחרות ניידות נקייה.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן