מגהמה - ציי רכב
ניוזלטר מגהמה
מגהמה גיליון 487
לעמוד קודם

תקלה במערכת המולטימדיה של דגמי לקסוס

13/09/2022
זמן קריאה: 1 דק'

בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד יצרנית ויבואנית מותג היוקרה לקסוס הוגשה לבית המשפט המחוזי מחוז מרכז בלוד, בעניין פגם סדרתי המונע מנהגי הרכב מלשוחח בטלפון הנייד באמצעות מערכת המולטימדיה.

לטענת עורכי הדין אהוד גרי וגיא סרוסי, המייצגים את התובעים, "כאשר אנשי השיווק של לקסוס הגו את הסלוגן 'לקסוס יוקרה שקטה', הם לבטח לא התכוונו שברכבי לקסוס לא ישמעו את הנהג כאשר הוא משוחח בנייד תוך כדי נהיגה."

על פי התובענה מדובר בתקלה סדרתית, שנמצאה במגוון דגמים של רכבי לקסוס, והמפחיתה באופן ממשי מערך הרכבים, פוגמת מהותית באיכותם, גורמת נזק ואי נוחות לנהגים, תוך יצירת סיכון בטיחותי (ככל שהנהג יתפתה לשוחח ישירות מהמכשיר הסלולרי ולא באמצעות מערכת המולטימדיה והדיבורית).

לתובענה צורפה חוות דעת שמאי, לפיה רק בשל ירידת הערך מדובר בנזק של כ-20,000 ₪ לכל רכב. סכום התביעה האישית של שני המבקשים הוא 20 אלף שקלים כל אחד, והסכום הכולל של התובענה הייצוגית מסתכם ב-7.5 מיליון ₪. התביעה הוגשה ב-17 באוגוסט 2022 בשם כל בעלי הרכבים שבהם התגלתה התקלה.

עורכי הדין גרי וסרוסי מסרו, כי הם בטוחים שבעקבות התביעה יפעלו בלקסוס לתיקון התקלה בהקדם האפשרי ולפיצוי הולם של חברי הקבוצה.


עורכי הדין גיא סרוסי ואהוד גרי מתמחים בתובענות ייצוגיות ובדין האזרחי-מסחרי.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן