מגהמה - ציי רכב
ניוזלטר מגהמה
מגהמה גיליון 492
לעמוד קודם

נהגי מוניות יאנגו מסתמכים על מחיר פיקס

22/11/2022
זמן קריאה: 1 דק'

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של 14 מיליון ש"ח הוגשה נגד חברת יאנגו דלי ישראל (לשעבר: יאנדקס. גו ישראל), המפעילה מערך היסעים הכולל אפליקציה להזמנת מוניות בשם YANGO, בטענה לגבייה בלתי חוקית של כספים.

בבקשה נאמר כי החברה מציעה באמצעות אפליקציית יאנגו אפשרות להזמין נסיעה במונית במחיר קבוע - יאנגו FIX, המציג ללקוח שהזמין מונית מחיר נסיעה שהוגדר מראש טרם תחילת הנסיעה, ללא תלות בעלות הנסיעה על פי מונה המונית. בעקבות אותה פעילות בלתי חוקית של הצגת מחיר פיקס, הגיש משרד התחבורה בחודש אפריל אשתקד כתב אישום נגד החברה ועשרות נהגי מוניות.

לדברי המבקשת, עו"ד קרן הר-צבי תושבת ת"א, בשנת 2020, טרם הגשת כתב האישום האמור, התיר משרד התחבורה לגבות מחיר פיקס, שעליו יוסכם מראש, ובלבד שלא יעלה על עלות הנסיעה על פי מונה המונית. הקלה זו לא גרעה מן החובה המעוגנת בתקנות התעבורה להפעיל מונה בעת הנסיעה, אלא קבעה כי הלקוח ישלם את הנמוך מבין השניים: עלות לפי מונה או מחיר פיקס.

ואולם, נטען בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בת"א, חברת יאנגו דלי ישראל גבתה ממשתמשי אפליקציית יאנגו כספים בעודף, תוך שנהגי המוניות נמנעים כעניין שבשגרה מלהפעיל מונה בנסיעה שלגביה הוצע באפליקציה האמורה מחיר פיקס. הדבר נעשה כדי להעשיר את כיסי החברה ולהגדיל בעיני נהגי המוניות את האטרקטיביות הנובעת מהתקשרות עמה, שכן ברוב רובם של המקרים, הפעלת מונה מוזילה את עלות הנסיעה לעומת מחיר פיקס.

אשר על כן מתבקש בית המשפט להורות לחברה לחדול מהתנהלותה הבלתי חוקית ולפצות את הנוסעים במוניות שהוזמנו באמצעות אפליקציית יאנגו ונגבו מהם כספים ביתר.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן