מגהמה - ציי רכב
ניוזלטר מגהמה
מגהמה גיליון 495
לעמוד קודם

טויוטה אירופה: ניטרליות פחמן ב-2040

14/12/2022
זמן קריאה: 4 דק'

אירוע קנשיקי (תובנה ביפנית) השנתי של טויוטה מוטור אירופה (TME), המתמקד בניטרליות פחמנית ובשינוי המתרחש בעולם הניידות, התקיים לאחרונה בבריסל. באירוע שיתף צוות הבכירים של טויוטה אירופה וטויוטה העולמית בנושאים הנוגעים להתוויית "חברת הניידות" ומימוש החזון והאסטרטגיה הטכנולוגית של טויוטה. כמו כן נחשפו המוצרים והשירותים המתקדמים האחרונים שפיתחה.

טויוטה אירופה הודיעה על מחויבותה להשיג ניטרליות פחמן מלאה באירופה עד שנת 2040. על התחייבותה בשנה שעברה, להגיע להפחתה של 100% CO2 בכל כלי הרכב החדשים שלה באיחוד האירופי, בריטניה ו-EFTA עד 2035, אמר מאט הריסון, הנשיא והמנכ"ל: "טויוטה מתמקדת בשני תחומים מרכזיים: האחד, ניטרליות פחמן וכיצד אנו מתכננים להשיג זאת בתחומים העסקיים שלנו, והשני, עם המעבר העכשווי של טויוטה מחברת ייצור ומכירות של רכב לחברה המספקת שירותי ניידות - עתיד הניידות."

מרווין קוק, סמנכ"ל הייצור של טויוטה אירופה, סיפר על מטרת החברה להגיע לניטרליות פחמנית בכל מיתקני הייצור שלה באירופה עד שנת 2030. בתחום זה, הוא מסביר, הגישה של החברה היא רב-צדדית ועוסקת בו בזמן במזעור צריכת אנרגיה בכל מקום אפשרי, במעבר לאנרגיה ירוקה וביישום חידושים רבים של Kaizen (שיפור מתמיד) המפחית CO2 או מחסל אותו לחלוטין.

קוק: "במפעל המנועים שלנו ב-Deeside בבריטניה התקנו פנלים סולריים שווי ערך לעשרה מגרשי כדורגל, תוך שאנחנו ממחזרים יותר מ-90% מהפסולת ליצירת אנרגיה ירוקה. אנו מצפים להגיע שם לניטרליות פחמנית כבר בשנת 2025."

 

מאט הריסון

 

ד"ר גיל פראט, המדען הראשי של טויוטה העולמית ומנכ"ל מכון המחקר של טויוטה, סיפק תובנות מעשיות על המדע שעומד בבסיס הגישה העולמית של טויוטה לדה-קרבוניזציה. טויוטה משתמשת במספר טכנולוגיות מחושמלות כדי למקסם את הפחתת הפחמן ומבצעת אופטימיזציה לשימוש במשאבים נדירים ומוגבלים. האסטרטגיה הרב-טכנולוגית של החברה מאפשרת לה הבנה עמוקה יותר של היתרונות המשלימים, הן של רכבים מונעי סוללות והן של רכבים הפועלים על מימן, לניידות עם אפס פליטות.

לפי ד"ר פראט, בשל המחסור בחומרי גלם, העלויות הגבוהות של חומרי הגלם של הסוללה והיעדר תשתית, עדיף לשלב כלי רכב חשמליים, היברידיים חשמליים נטענים (פלאג-אין) וחשמליים היברידיים כדי להפחית את פליטת CO2 ב-15-10 השנים הבאות. כדבריו: "לעשות את הטוב ביותר לסביבה משמעותו להפיק את מרב הפחתת הפחמן מכל תא סוללה המיוצר, ולהחליף כמה שיותר רכבים לא מחושמלים ברכבים מחושמלים. את זה מנחה העיקרון הברור שפחמן הוא האויב, לא מערכת הנעה מסוימת."

האסטרטגיה הגלובלית של טויוטה קשורה קשר הדוק למתן מענה לצרכים המגוונים של לקוחותיה באמצעות מערך שכולל רכבים חשמליים מבוססים תאי דלק (מימן), רכבים היברידיים-חשמליים והיברידיים פלאג-אין, כפי שהסבירה קיילי ג'ימנז, סגנית נשיא בכירה לאנשים, טכנולוגיה ותאגיד בטויוטה אירופה: "אנחנו קוראים לזה 'העוצמה של גם וגם' - גם מימן, גם חשמל, גם היבריד פלאג-אין וגם הייבריד. זאת מאחר שרק לעיתים רחוקות פתרון אחד יכול להתאים לכולם, במיוחד כשמביאים בחשבון את מגוון צרכי הלקוחות, הגיאוגרפיה המשתנה ורמת המוכנות של התשתיות המשתנה ממקום למקום."

כל זה מתאפשר הודות למגוון הדגמים המחושמלים הרחב ביותר של טויוטה, המקיף תמהיל כולל של כ-66% מסך מכירות המותג באירופה. החברה מצפה למכור בסביבות 1.1 מיליון כלי רכב עד סוף 2022, עלייה קטנה אך חשובה משנה לשנה בשוק אירופי שירד ב-12%, וכך לקבוע נתח שוק חדש של 7.3%.

בהופעתו הראשונה לתקשורת, הסביר ד"ר ג'יימס קופנר, מנהל הדיגיטל הראשי של טויוטה העולמית ומנכ"ל Woven Planet Holdings, שנמצאת כעת בבנייה ליד הר פוג'י ביפן, את תפקידו במעבר של טויוטה לחברת ניידות: "המשימה שלנו היא Mobility to Love, Safety to Live. אנחנו יוצרים פלטפורמות וכלים חדשניים של תוכנה, שיענו על תהליכים ושינויים תרבותיים באמצעות פיתוחים מבוססי תוכנה, AI ולמידת מכונה, שישפרו מאוד את היעילות של מאות דגמי טויוטה ולקסוס."

החזון של Woven Planet חובק שלושה סוגים של ניידות: ניידות של אנשים, ניידות מוצרים וניידות מידע. טויוטה בחרה בשלושה אזורי מיקוד עיקריים להגשמתו:

1. Arene, "תוכנה קודם" (Software First): יצירת טכנולוגיית ניידות חדשה שתייצג את ה-DNA של מוצרי ושירותי הניידות של טויוטה לפיו עיצוב ארכיטקטורת "תוכנה קודם" לפיתוח החומרה.

2. נהיגה אוטומטית ובטיחות מתקדמת (ADAS): מנגנון האחראי לטכנולוגיית Advanced Drive של Toyota Teammate ו-Lexus Teammate. בהתאם לגישת ה"גרדיאן" של טויוטה ל-ADAS, המערכת כוללת פיתוח מתמיד של מערך לבטיחות משופרת ומערכות נהיגה אוטומטיות.

3. העיר ארוגה: פרויקט השואף להיהפך לתשתית ייחודית להאצת חדשנות. התשתית תספק את הניידות העתידית של העולם בהיקפים גבוהים. כ"מסלול מבחן", העיר הארוגה תאיץ את הפיתוח של טכנולוגיית ניידות, חקלאות חכמה, אנרגיה נקייה וחיים בריאים. הכול מבוסס AI ותוכנה הכוללת כמובן גם את ההיבטים אבטחה ופרטיות.

הטכנולוגיות שהוצגו באירוע הן חלק ממימוש חזון WE GO BEYOND של טויוטה, המבטא את שאיפתה להישגים יוצאי דופן במגוון תחומים המכוונים ליצירת חברה טובה יותר ועולם בטוח, נגיש, ירוק ונקי יותר.

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן