מגהמה - ציי רכב
ניוזלטר מגהמה
מגהמה גיליון 497
לעמוד קודם

טויוטה ארה"ב רוכשת מדפסת מאסיבית 5000

18/01/2023
זמן קריאה: 1 דק'

חברת מאסיבית המתמחה במדפסות תלת-ממד בפורמט גדול, מודיעה כי יצרנית הרכב טויוטה (TOYOTA) הזמינה ממנה מדפסת מסדרת מאסיבית 5000. מדפסת מסדרת מאסיבית 10000 נרכשה קודם לכן על ידי חברת NovationTech האיטלקית, שמייצרת חלקים לרכבי יוקרה כגון למבורגיני, פרארי ובמוו.

התהליך של עיצוב וייצור של רכב חדש ובניית אב-טיפוס הוא תהליך ארוך ומיושן, שכולל שרטוטים ראשוניים ביד והעברתם לעיצוב במחשב. לאחר מכן בונים מודל בגודל אמיתי מחמר מודל, אשר "מפוסל" בעזרת מכונת עיבוד שבבי. רק בתום התהליך הארוך הזה אפשר להתחיל לראות ולחוש את הדגם המעוצב.

עד כה לא נמצאה לתהליך זה חלופה ראויה. גם הדפסת תלת-ממד לא הייתה אטרקטיבית עד כה בשל מגבלות של מהירות ההדפסה והגודל הקטן של הדגם המודפס. מאסיבית רשמה פטנטים ייחודיים שנותנים מענה ופתרון הן בתחום הגודל והן בתחום מהירות ההדפסה.

לשם המחשה, ייצור אב-טיפוס של מכונית בחמר או בטכנולוגיה הקיימת היום נמשך מספר חודשים. מאסיבית מאפשרת להדפיס מכונית שלמה בשבועיים. הדבר מייעל תהליכים וחוסך זמן, בזבוז חומר ומשאבים מרובים. יתרה מזו, מתכננים יכולים לנקוט שינויי עיצוב מיידים ולהביא לשוק מכוניות בעיצובים חדשניים בקבועי זמן קצרים יותר.

TOYOTA נחשפה למדפסת בכנס משתמשי תלת-ממד בשם Additive Manufacturing User Group בארצות הברית. לאחר שבחנה מקרוב את היכולות של מאסיבית 5000, בחרה בה. ארז צימרמן, מנכ"ל מאסיבית: "הבחירה של טויוטה לרכוש מדפסת של החברה היא אבן דרך חשובה. השימוש במאסיבית 5000 של החברה יאפשר לטויוטה לייעל ולקצר את תהליכי הייצור ולחסוך בזמן ובמשאבים יקרים."

 

 

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
סרטונים
שלבי עיצוב אב-טיפוס בחברות רכב כיום. איך מעצבים רכב בחמר
עיצוב רכב על ידי מעצב על יפני של רכב קונספט בעזרת מאסיבית
כותרת
תוכן