מגהמה - ציי רכב
ניוזלטר מגהמה
מגהמה גיליון 502
לעמוד קודם

תביעה ייצוגית: מאייד פגום ברכבי פולקסווגן

14/03/2023
זמן קריאה: 1.5 דק'

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה נגד חברת צ'מפיון מוטורס ישראל מבני ברק, אחת משלושת היבואנים והמשווקים הגדולים בישראל של רכב, ונגד חברת פולקסווגן מגרמניה, מענקיות יצרני הרכב בעולם ויצרן מספר 1 באירופה.

בבקשה שהגישה למא נעאמנה תושבת עראבה נטען, כי ברכבים מתוצרת פולקסווגן שיובאו ושווקו על ידי צ'מפיון, הותקן במערכת המיזוג מאייד (EVAPORATOR) פגום, וכי חברי הקבוצה שרכשו את הרכבים עם המזגן הפגום סברו, כי הם רוכשים רכבים אשר יוצרו בסטנדרט ייצור גבוה מאוד, רכבים אמינים אשר ישרתו אותם שנים רבות ללא תקלות החוזרות על עצמן באופן רחב ומסיבי.

לדברי המבקשת, כשל כזה של מאייד הוא בלתי סביר בעליל במכוניות שגילן שנים אחדות, וכי מדובר בתקלה רחבה מאוד במערכת המיזוג ברכב, שאינה קשורה למנוע (למערכת המכנית ברכב) ולתיבת ההילוכים.

בבקשה נאמר, כי מערכת המיזוג של הרכב אינה מצריכה טיפול שוטף, ומלבד החלפת מסנן האוויר לעיתים רחוקות, אין צורך בטיפול שגרתי למערכת. אשר על כן הטיעון שהעלו צ'מפיון ופולקסווגן בתגובה לתביעות קודמות נגדן, לפיו הנהגים לא שמרו על שגרת הטיפולים בהתאם להנחיית היצרן, הוא טיעון שאין לשמוע, ובוודאי לא לקבלו, מאחר שהוא אינו יכול לסייע בידן.

לבקשה מצורפת חוות דעת של מומחה, מהנדס המכונות ערן דובדבני, שבה נקבע כי קיימת בעיה מובנית במאיידי המזגן בדגמי קונצרן פולקסווגן, הגורמת להם כשל בלתי סביר בעליל במכוניות בגילים שבהם מדובר, וכי אלה "נופחים את נשמתם" בדרך מגפתית.

לטענת המבקשת, צ'מפיון ופולקסווגן, בחוסר תום לב מובהק ובניגוד להתחייבויותיהן החוזיות ולחובה המוטלת עליהן בדין, לא טרחו מעולם ליידע את ציבור הרוכשים על אותו פגם מובנה, וגרמו להם לרכוש במיטב כספם רכב בעל ליקוי מהותי. הן גם מעולם לא טרחו לנקוט קריאת תיקון חוזרת (RECALL), או לכל הפחות להפיץ באופן מסודר "אשגר שירות טכני" (TBS) למוסכי הרשת.

בית המשפט המחוזי בחיפה מתבקש לחייב את צ'מפיון ופולקסווגן להשיב לחברי הקבוצה את עלויות ההחלפה של המאייד הפגום, להאריך את תקופת האחריות למערכת המיזוג בכלל וספציפית ליחידת המאייד ל-36 חודשים מיום ביצוע התיקון והחלפת המאייד, ולפצות את חברי הקבוצה בגין עוגמת נפש ואכזבה שנגרמו להם בגלל פגיעה בהנאה הצפויה מהרכב והשחתת זמנם במוסכים לצורך תיקונים.

 

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
1.
27/03/2023
מביש
חברה כזו גדולה מאבדת אמינות שוב בגזרת הלקוח חבל, לא נאה ,שיקחו אחריות כמו חברות אחרות מאותו מוצא גרמניה ויתקנו לשביעות רצון הלקוח, במידה וזה ממש נפוץ זה עשוי לגרם לקריאה למוסכים ריקול.
כותרת
תוכן