מגהמה - ציי רכב
ניוזלטר מגהמה
מגהמה גיליון 504
לעמוד קודם

התפתחויות בטכנולוגיית סוללות לרכב חשמלי

20/06/2023
זמן קריאה: 1.5 דק'

תעשיית הרכב החשמלי (EV) צמחה מאוד בשנים האחרונות, בשל ביקוש צרכני מוגבר ודחיפה עולמית להפחתה של פליטת גזי חממה. כדי להאיץ יותר את המעבר הזה ולתת מענה לדאגות הצרכנים, חוקרים ויצרני רכב התמקדו בהתקדמות בטכנולוגיית סוללות EV.

זמן הטעינה של הסוללות לרכב חשמלי הוא מכשול באימוץ EV, אבל הסטארט-אפ השוויצרי Morand הציג מערכת סוללות היברידית חדשנית שמפחיתה את זמן הטעינה ל-72 שניות. על ידי שילוב טכנולוגיות סוללה ואולטרה-קבלים קונבנציונליות, פריצת דרך זו עשויה להגביר מאוד את צריכת החשמל של EV.

בטיחות היא היבט מכריע נוסף בטכנולוגיית הסוללות. חוקרים מאוניברסיטת סטנפורד פיתחו אלקטרוליט חסין אש לסוללות ליתיום-יון. על ידי הוספת מלח ליתיום לאלקטרוליט, הסוללות יכולות לפעול בטמפרטורות קיצוניות ללא סכנת שריפה ולשפר את בטיחותן.

הבנת הכימיה הבין-פאזית בתוך סוללות חיונית גם היא לשיפור צפיפות האנרגיה. מדענים ממשרד האנרגיה של ארה"ב השתמשו בטכניקות מתקדמות של קרני רנטגן כדי לחשוף את הכימיה המורכבת של שלב הביניים המוצק אלקטרוליט בסוללות ליתיום-יון. ידע זה יתרום לתכנון של שלבי ביניים משופרים בטכנולוגיות סוללה עתידיות.

התפתחויות ראויות לציון הן אלקטרודת ננו-צינור פחמן מהירה במיוחד של טכנולוגיות NAWA, המשפרת את כוח הסוללה ואת מחזור החיים, שילוב של סוללות של אוניברסיטת צ'למרס כאלמנטים מבניים להפחתת משקל, וחקירה של אוניברסיטת טקסס אחר סוללות ללא קובלט כדי להתגבר על מחסור במשאבים.

סוללות אנודה מסיליקון שפותחו בפינלנד, סוללות עם חומרים המופקים ממי ים בשיתוף פעולה בין יבמ למרצדס-בנץ ומחקר מתמשך על סוללות מצב מוצק, אבץ-אוויר וחול - כולם תורמים לעתיד המבטיח של טכנולוגיית סוללות EV.

שוק סוללות ה-EV מתפתח במהירות כדי לעמוד בדרישת הצרכנים וביעדי הפליטה העולמיים. יצרניות רכב מרובות מציגות דגמי EV לשוק, ומחקר מתמשך של מוסדות אקדמיים, גופים ממשלתיים ומנהיגים בתעשייה, מניע חדשנות בתכנון הסוללות. למרות שעדיין נותרו אתגרים, העתיד של תעשיית ה-EV נראה חיובי יותר ויותר, וטכנולוגיות סוללה מתקדמות סוללות את הדרך למגזר תחבורה בר-קיימה וללא פליטות.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן